Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klippet fra en annen tråd:

"........... Jeg bruker i dag ingen medikamenter (bortsett fra Levaxin), men fikk hypotheroese av litium og sliter i dag mye grunnet dette. Dette er mye av grunnen til at jeg i dag, over 12 år senere fortsatt ikke kan jobbe.

Pasienter som vurderes å starte opp med litium får altfor dårlig informasjon om dette. Hypoterose kan være veldig invalidiserende i seg selv. Enkelt sagt er det jo "motoren" i kroppen som kan bli ødelagt. Min erfaring ellers er også er at mange leger generelt tar alt for lett på dette. Mange er jo uføretrygdet alene grunnet hypothereose, og det kan være et stor handikapp i hverdagen. "

Jeg skjønte ikke dette. Hvordan kan en bli ufør pga. lavt stoffskifte? Jeg mener, det kan jo mer eller mindre rettes opp i med medisin. Har selv hatt lavt stoffskifte så skjønner en er dårlig når det er som verst, men en blir jo bra igjen av medisin og tid. Så hvorfor behov for ufør?

Skrevet

Klippet fra en annen tråd:

"........... Jeg bruker i dag ingen medikamenter (bortsett fra Levaxin), men fikk hypotheroese av litium og sliter i dag mye grunnet dette. Dette er mye av grunnen til at jeg i dag, over 12 år senere fortsatt ikke kan jobbe.

Pasienter som vurderes å starte opp med litium får altfor dårlig informasjon om dette. Hypoterose kan være veldig invalidiserende i seg selv. Enkelt sagt er det jo "motoren" i kroppen som kan bli ødelagt. Min erfaring ellers er også er at mange leger generelt tar alt for lett på dette. Mange er jo uføretrygdet alene grunnet hypothereose, og det kan være et stor handikapp i hverdagen. "

Jeg skjønte ikke dette. Hvordan kan en bli ufør pga. lavt stoffskifte? Jeg mener, det kan jo mer eller mindre rettes opp i med medisin. Har selv hatt lavt stoffskifte så skjønner en er dårlig når det er som verst, men en blir jo bra igjen av medisin og tid. Så hvorfor behov for ufør?

Alle blir ikke bra av medisin og tid. 

Anonymous poster hash: acf00...c81

Beautiful_Creatures
Skrevet

Det kan være vanskelig å regulere, og selv med levaxin kan man føle seg ekstremt slapp og dårlig over lang tid, selv om prøvene ser normale ut.

Skrevet

Det kan være vanskelig å regulere, og selv med levaxin kan man føle seg ekstremt slapp og dårlig over lang tid, selv om prøvene ser normale ut.

I tillegg er det mange fastleger som ikke vet at prøvene har andre referanseverdier når man bruker levaxin, enn på friske mennesker.

Anonymous poster hash: b82f3...043

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...