Gå til innhold

bør jeg holde rare tanker hemmelig for psykiateren?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

1: For at jeg ikke skal bli lagt inn på post 1 igjen, bør jeg da holde rare tanker hemmelige om jeg får noen nå når jeg har sluttet med de fetende medisinene? Jeg vet selv at tankene mine er rare, for jeg er nemlig helt frisk.

Jeg har nemlig gått opp 12 kg.

2: Eller bør jeg si til psykiateren hva jeg tenker på uansett?

Jeg skal treffe ham på fredag.

Håper ikke dette innlegget overstrider avtalen og håper ikke den blir slettet, for dette forumet er viktig for meg for da har jeg noen å spørre om råd.

Skrevet

2

Anonymous poster hash: 1f10e...be5
Skrevet

1: For at jeg ikke skal bli lagt inn på post 1 igjen, bør jeg da holde rare tanker hemmelige om jeg får noen nå når jeg har sluttet med de fetende medisinene? Jeg vet selv at tankene mine er rare, for jeg er nemlig helt frisk.

Jeg har nemlig gått opp 12 kg.

2: Eller bør jeg si til psykiateren hva jeg tenker på uansett?

Jeg skal treffe ham på fredag.

Håper ikke dette innlegget overstrider avtalen og håper ikke den blir slettet, for dette forumet er viktig for meg for da har jeg noen å spørre om råd.

Du bør være ærlig og fortelle det slik som det er.

Anonymous poster hash: 1fd31...dbc

Blomsterfluen
Skrevet

Kan jeg bli innlagt igjen om jeg forteller om tankene mine? Hvis jeg forteller om ginormica bildene som passer på meg sån at jeg ikke leker fainting-game lenger? Kan jeg bli tvangsmedisinert med depot sprøyte? Så lenge jeg ikke er syk i hodet så har vel ikke psykiateren rett til å tvangsmedisinere meg? Jeg tenker logisk og er smart og vet masse. Jeg vet bla att om jeg ser noe som er rart så vet jeg det ikke er ekte. (Jeg har ikke sett noe, men Hviss jeg en gang skulle se noe).

Skrevet

Har vel ikke lov å bruke tvang om det ikke er fare for liv og helse...

Men det er jo bra å fortelle slik at du får det ut.

Blomsterfluen
Skrevet

Har vel ikke lov å bruke tvang om det ikke er fare for liv og helse...

Men det er jo bra å fortelle slik at du får det ut.

Ok. Men sist gang jeg fortalte de rare tankene til ham så sa han jeg var kjempempesyk og psykotisk og jeg ble lagt inn. Selvom jeg fortalte at jeg selv visste at det var rare tanker.

Skrevet

Ok. Men sist gang jeg fortalte de rare tankene til ham så sa han jeg var kjempempesyk og psykotisk og jeg ble lagt inn. Selvom jeg fortalte at jeg selv visste at det var rare tanker.

Du bør fortelle psykiateren om tankene dine. Han kjenner deg jo fra før, så han klarer sikkert å vurdere hvor syk eller frisk du er nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle som går i behandling bør fortelle behandleren sin og tanker og følelser de har.

Dette er en forutsetning for at behandleren skal kunne hjelpe en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...