usikker Skrevet 21. august 2014 Skrevet 21. august 2014 Jeg har nå lest om denne aminosyren, og ønsker å prøve den. Jeg bruker nå Sarotex. Ting går seint, og angsten er sterkere nå enn for en mnd siden. Jeg er utolmodig, og vil ikke lenger ha det så vondt/være så redd... L-Theanine skal virke beroligende, avslappende og gi mindre mareritt/bedre søvn. Dog uten å virke sløvende! For godt til å være sant? Hmm, jeg tror nok jeg vil forsøke! Noen som kjenner til fordelene med denne aminosyren? Har bestilt den som kapsler fra IHerb. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 For godt til å være sant! 0 Siter
ISW Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Min personlige mening om ting som KAN ha effekt: - Inositol - Omega 3 - Magnesium - Folsyre Det finnes noe forskning på dette. 0 Siter
usikker Skrevet 22. august 2014 Forfatter Skrevet 22. august 2014 Min personlige mening om ting som KAN ha effekt: - Inositol - Omega 3 - Magnesium - Folsyre Det finnes noe forskning på dette. Takk for svar! Jeg tar allerde: Omega 3 B12 vitamin Multivitamin Probiotika D vitamin Ingefær-kapsler Drikker noen kvelder magnesium-pulver, oppløst i et glass vann. (For bedre søvn) Jeg går en dag i uken til samtale m psykolog, 45 min. Det er litt lite... Jeg har store problemer med å godta/erkjenne at jeg er psykisk syk, derfor er jeg så utolmodig! Vil så gjerne ha en fortgang i dette tungsinnet mitt, den mørke vonde redselen som ødelegger alle dager. Det er så slitsomt å gråte så mye. 0 Siter
usikker Skrevet 9. september 2014 Forfatter Skrevet 9. september 2014 Jeg tror det kan ha hatt positiv effekt! Føler meg sterkere nå enn forrige uke, altså litt lettere til sins! Er oppe i 75 mg Sarotex, skal kanskje øke.. Jeg er fornøyd! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. september 2014 Skrevet 9. september 2014 Ja, Sarotex er virksomt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september 2014 Skrevet 9. september 2014 Jeg spiste en stor plate melkesjokolade i går, og da følte jeg meg lykkelig. Så kakao og fett er definitivt det beste for humøret....<br /><br /><br />Anonymous poster hash: 5186f...c72 0 Siter
Gjest Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 (endret) Jeg har nå lest om denne aminosyren, og ønsker å prøve den. Jeg bruker nå Sarotex. Ting går seint, og angsten er sterkere nå enn for en mnd siden. Jeg er utolmodig, og vil ikke lenger ha det så vondt/være så redd... L-Theanine skal virke beroligende, avslappende og gi mindre mareritt/bedre søvn. Dog uten å virke sløvende! For godt til å være sant? Hmm, jeg tror nok jeg vil forsøke! Noen som kjenner til fordelene med denne aminosyren? Har bestilt den som kapsler fra IHerb. Hva er det? Naturmiddel eller legemiddel? Kan det kombineres med andre medisiner? Er det noe som tas fast eller kan det tas ved behov? Endret 10. september 2014 av eller 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Jeg anbefaler at dere går inn på NRK og ser programmet Folkeopplysningen fra denne uke. 0 Siter
usikker Skrevet 10. september 2014 Forfatter Skrevet 10. september 2014 Hva er det? Naturmiddel eller legemiddel? Kan det kombineres med andre medisiner? Er det noe som tas fast eller kan det tas ved behov? Det er et kosttilskudd, fant det på IHerb! Aminosyrer som skal ha positiv effekt på nedstemthet og humør. Jeg er villig til å prøve alt! NHD; jeg antar at 75mg Sarotex ikke er så høy dose, at jeg ikke kan kreditere noe av min erfaring til L-Theanine! Ha en fantastisk dag dere! 0 Siter
ISW Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Jeg anbefaler at dere går inn på NRK og ser programmet Folkeopplysningen fra denne uke. Putter du ikke veldig mye i samme skuff? Det er vel greit å skille mellom to ting: Den ene er homeopati/biopati/healing, vann med energi, sølvvann, supermat, og den slags dilldall som overhode ikke har noe som helst dokumentert effekt. Her er vi nok helt enige. Den andre er jo stoffer som kan tenkes å ha en positiv effekt, eller der det i alle fall finnes noe forskning som støtter opp under mulig effekt. For eksempel at magnesium dokumentert har virkning som en kalsiumantagonist og en NMDA-reseptor-antagonist, folsyre er nødvendig i syntesen av serotonin, etc. På samme måte foreligger det jo dokumentasjon for at Theanine har psykoaktive egenskaper, uten at man dermed kan si at det nødvendigvis har effekt ved den eller den lidelsen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 For min del må folk bruke pengene sine på hva som helst :-) 0 Siter
ISW Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Jeg synes det er utrolig trist at folk bruker pengene sine på ting som ikke fungerer, og enda verre om de i tillegg går glipp av virksom behandling for å ta ting som ikke fungerer. Jeg reagerte bare på at du puttet alt som ikke står i Felleskatalogen i samme skuff :-) 0 Siter
Health Freak Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Hva er egentlig forskjellen mellom å kjøpe helse-humbug og en ny TV? Begge gir en opplevd følelse av et bedre liv, men ingen har effekt medisinsk. Problemet er vel markedsføringen. De lyver om hva et produkt er og gjør. Det blir som med en TV det, jeg kan da ikke si at en TV jeg skal selge har høyere oppløsning enn det den har, det er definert som svindel. 0 Siter
Gjest Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Det er et kosttilskudd, fant det på IHerb! Aminosyrer som skal ha positiv effekt på nedstemthet og humør. Jeg er villig til å prøve alt! NHD; jeg antar at 75mg Sarotex ikke er så høy dose, at jeg ikke kan kreditere noe av min erfaring til L-Theanine! Ha en fantastisk dag dere! Jeg har tro på at enkelte kosttilskudd kan være effektiv for enkelte. Men jeg er også skeptisk pga at det ikke er testet skikkelig ut. Ikke testet sammen med andre legemidler. Det som har virkning har kan også ha bivirkning. Jeg er ikke så mye plaget med nedstemthet. Den nedstemtheten jeg kan slite med nå skyldes nok mer nedsatt livskvalitet i forbindelse med uro. Det var den jeg hengte meg litt oppi når du skrev beroligende effekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.