AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Tok min aller siste dose efexor på tirsdag fordi jeg fikk nok av null effekt og munntørrhet. Første 1-2 døgnene uten efexor gikk helt greit, som jeg har postet litt om... Men det siste døgnet har dette plaget meg: - Rar trykkfølelse i ørene - Føler meg spaca og til tider litt fjern. Hukommelsen er ikke helt på topp. - Føler meg svimmel og brisen - Litt generell følelse av å være litt "fraværende" - Noe søvnproblemer - Vært på dass ca 15 ganger med løs mage de siste tre døgnene - Noe søvnproblemer, kvalme og hodepine Jeg er fast bestemt på å tåle dette. Det er ikke det skumleste som kunne skjedd. Blir disse symptomene noe verre nå, eller er det mest sannsynlig at jeg har nådd toppen og at de vil begynne å avta? Er dette på noen måte farlig? Hvor lang tid vil dette ta?Anonymous poster hash: f59fa...c0b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 Skrevet 26. august 2014 Tenkte jeg skulle oppdatere dere litt. Nå er det en uke siden siste dose ble inntatt. Så godt som alle symptomene jeg beskrev ovenfor er borte. Det er kanskje 10-15% igjen av mild hodepine, svimmelhet, svosjelyder i ørene og litt følelse av å være fjern. Med andre ord har det fungert meget bra å bruke 10 dager på å trappe ned Efexor fra en stor dose Men helt cold turkey ville kanskje vært for hardt. Da hadde jeg sikkert spydd og blitt liggende i sengen med solid hodepine, og følt meg helt "borte". Anonymous poster hash: f59fa...c0b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 Skrevet 26. august 2014 Huff. Effexor er et helvte å slutte på. Aldri igjen! Anonymous poster hash: 9b080...72d 0 Siter
ISW Skrevet 26. august 2014 Skrevet 26. august 2014 Vær så snill og hold oss oppdatert når du starter med Brintellix Godt å se at det gikk så bra som dette! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Vær så snill og hold oss oppdatert når du starter med Brintellix Godt å se at det gikk så bra som dette! De skal jeg gjøre Har ikke de helt store forventningene til brintellix lenger, ettersom ssri-"delen" av den antagelig ikke fungerer særlig godt på meg. Men kanskje jeg får litt effekt av den andre delen... Synes jo det er veldig merkelig at maks serotoninreopptakshemming av efexor (fikk jo serumnivået så høyt jeg bare ville) kun ga en mild placeboeffekt. Andre ting jeg har foretatt meg av livsstilsendringer ga mye mer effekt, selv av små endringer bare. Cipralex på middels serumnivå ga jo heller ikke mer enn mild placeboeffekt fordi jeg hadde store forhåpninger underveis i opptrappingen. Begge medisinene har hjulpet like mye som C-vitamin på GAD, sosial fobi og depresjon. Beklager anonym posting, men du ser jo hvem det er. Vil bare ikke bli gjenkjent av folk som eventuelt kan kjenne meg igjen fra det virkelige liv Anonymous poster hash: f59fa...c0b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 De skal jeg gjøre Har ikke de helt store forventningene til brintellix lenger, ettersom ssri-"delen" av den antagelig ikke fungerer særlig godt på meg. Men kanskje jeg får litt effekt av den andre delen... Synes jo det er veldig merkelig at maks serotoninreopptakshemming av efexor (fikk jo serumnivået så høyt jeg bare ville) kun ga en mild placeboeffekt. Andre ting jeg har foretatt meg av livsstilsendringer ga mye mer effekt, selv av små endringer bare. Cipralex på middels serumnivå ga jo heller ikke mer enn mild placeboeffekt fordi jeg hadde store forhåpninger underveis i opptrappingen. Begge medisinene har hjulpet like mye som C-vitamin på GAD, sosial fobi og depresjon. Beklager anonym posting, men du ser jo hvem det er. Vil bare ikke bli gjenkjent av folk som eventuelt kan kjenne meg igjen fra det virkelige liv Anonymous poster hash: f59fa...c0b AD alene er langt fra så effektivt som enkelte ser ut til å tro.http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=162254&a=2Anonymous poster hash: 9b080...72d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 AD alene er langt fra så effektivt som enkelte ser ut til å tro.http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=162254&a=2Anonymous poster hash: 9b080...72d Vet det. Men for meg er tydeligvis serotoninreopptakshemming + "andre tiltak" akkurat like effektivt som "andre tiltak" alene. Hadde forventet _noe_ hvertfall. Og fastlegevikaren jeg hadde en periode (som var ganske ung), poengterte for meg at studiene av AD har mange svakheter og at AD er mindre effektivt enn man tror. Selvfølgelig er det noen som at betydelig effekt, men på gruppenivå er det jo ikke spesielt imponerende sammenlignet med placebo.Anonymous poster hash: f59fa...c0b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.