Gå til innhold

Første time på DPS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om en uke skal jeg på mitt første møte på DPS. Jeg har null erfaring med dette, men gruer meg hver dag og tenker mye på hvordan det vil bli. :(  Noen som har erfaring med åssen det vil bli i starten? Hvis man har tung depresjon, vil de komme med sånne tester? Er de i såfall muntlige eller skriftlige? Setter pris på innspill.  :)

Skrevet

Om en uke skal jeg på mitt første møte på DPS. Jeg har null erfaring med dette, men gruer meg hver dag og tenker mye på hvordan det vil bli. :( Noen som har erfaring med åssen det vil bli i starten? Hvis man har tung depresjon, vil de komme med sånne tester? Er de i såfall muntlige eller skriftlige? Setter pris på innspill. :)

Det går bra!

Jeg har nå vært 3 ganger.

Første møte var bare som å hilse på en ny bekjent. Hun spurte nesten ikke om noe, jeg bare snakket om løst og fast.

Har ikke hatt noen tester.

Hun noterer ikke noe heller?

Jeg prater i vei, og gråter innimellom...

Lykke til! Det går nok fint, ikke noe å grue seg til.

Klem!

Skrevet

Om en uke skal jeg på mitt første møte på DPS. Jeg har null erfaring med dette, men gruer meg hver dag og tenker mye på hvordan det vil bli. :(  Noen som har erfaring med åssen det vil bli i starten? Hvis man har tung depresjon, vil de komme med sånne tester? Er de i såfall muntlige eller skriftlige? Setter pris på innspill.  :)

Det skal helt sikkert tas en MASDR-test.

Skrevet

Du bør glede deg over å få hjelp ikke grue deg, hva er det du gruer deg for ? ?

Hun leser sikkert opp spørsmålene for deg dersom det er noen standard tester de vil ta

Det ender sannsynelig opp med noe samtaleterapi pluss noen piller, og det er veldig gode odds for at du blir betydelig friskere etter enn du var før du begynte på DPSen;)

Lykke til

Skrevet

Du bør glede deg over å få hjelp ikke grue deg, hva er det du gruer deg for ? ?

Hun leser sikkert opp spørsmålene for deg dersom det er noen standard tester de vil ta

Det ender sannsynelig opp med noe samtaleterapi pluss noen piller, og det er veldig gode odds for at du blir betydelig friskere etter enn du var før du begynte på DPSen;)

Lykke til

Det kan man ikke garantere.

Anonymous poster hash: 76bc0...bd2

Skrevet

Det kan man ikke garantere.

Det finnes ingen garantier her i livet. Gjerne presiser hva du er uenig i slik at det kommer frem for TS. Ellers har innlegget ditt ingen verdi

Skrevet

Det finnes ingen garantier her i livet. Gjerne presiser hva du er uenig i slik at det kommer frem for TS. Ellers har innlegget ditt ingen verdi

Det meste er verdiløst.

Skrevet

Det meste er verdiløst.

Ting har den verdien man gir dem

Skrevet

Ting har den verdien man gir dem

Alt er relativt.

Skrevet

Behandler hilser på deg, presenterer seg og styrer samtalen og spørsmålene. Vil nok gjøre seg litt kjent med deg.

Det er ikke sikkert du skal svare på noen tester første timen.

Du må regne med en MADRS (depresjons)-test. Den er kort og enkel og muntlig.

Testene er muntlige (behandler stiller spørsmålene) og/eller skriftlige (du krysser av).

Dette kommer til å gå så bra så :-)

Lykke til.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det viktigste her er det DeMo skriver kl. 22.32:

Behandling på DPS øker sannsynligheten for at du skal bli langt bedre sammenlignet med å ikke motta behandling.

En har aldri garantier for noe her i livet, men en kan gjøre valg som øker sannsynligheten for et godt liv, og en kan gjøre valg som øker sannsynligheten for et dårlig liv.

Som dypt deprimert er det et meget godt valg å søke hjelp på DPS.

Lykke til :-)

Skrevet (endret)

Aldri godt å vite hva som møter deg, selv har jeg blitt verre og føler meg mentalt destruert av psykologisk filleristing på et dps. Men finnes vel sikkert andre som vil oppleve dette konstruktivt og styrkende - perspektivutvidende .Lykke til, ps kritisk refleksjon er viktig- ikke ta alt de sier for " god fisk".

Endret av En namnlaus
Skrevet

Kanskje finner du ut at du ikke er dypt deprimert , men pers forstyrret --/ obs obs- hvite engler kan være blendavaskede smådjevler

Skrevet

Kanskje finner du ut at du ikke er dypt deprimert , men pers forstyrret --/ obs obs- hvite engler kan være blendavaskede smådjevler

Denne var stygg! :(

Skrevet

Denne var stygg! :(

lever opp til mitt dårlige navn & rykte! Unnskyld - burde ikke sagt noe, vært bedre!
Skrevet

lever opp til mitt dårlige navn & rykte! Unnskyld - burde ikke sagt noe, vært bedre!

Hva tror du en annen en med pf tenker når de leser det du skrev?

Skrevet

Hva tror du en annen en med pf tenker når de leser det du skrev?

eh! Noe sånt som " hva er dette for slags utyske?! Jeg er ikke slik ";)
Skrevet

eh! Noe sånt som " hva er dette for slags utyske?! Jeg er ikke slik ";)

Husk at det kan oppfattes som at det er dette synet du har på mennesker med pf da.

Det er greit at du evt har et slikt syn på oss, men jeg syntes det var drøyt at du skrev det du skrev - og i denne tråden.

Skrevet

Husk at det kan oppfattes som at det er dette synet du har på mennesker med pf da.

Det er greit at du evt har et slikt syn på oss, men jeg syntes det var drøyt at du skrev det du skrev - og i denne tråden.

ok - det skjønner jeg. Og du lever trolig opp til din Evt pf når du tar det så personlig fra et menneske du tilsynelatende respekterer så lite. Jeg har mange ganger sagt jeg ikke har slikt syn på de som er rammet , men jeg vet at jeg ikke oppfyller de nevnte kriterier. Jeg skriver så det kan oppfatta slik nå når jeg er så ut av meg og mitt " gode" skinn. Regner likevel med at bl a du evner å ikke generalisere , hva betyr hva jeg mener om dette for deg?! Burde være intet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...