frosken Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 ok - det skjønner jeg. Og du lever trolig opp til din Evt pf når du tar det så personlig fra et menneske du tilsynelatende respekterer så lite. Jeg har mange ganger sagt jeg ikke har slikt syn på de som er rammet , men jeg vet at jeg ikke oppfyller de nevnte kriterier. Jeg skriver så det kan oppfatta slik nå når jeg er så ut av meg og mitt " gode" skinn. Regner likevel med at bl a du evner å ikke generalisere , hva betyr hva jeg mener om dette for deg?! Burde være intet! Du hevder til stadighet av alt du leser og hører innebærer at mennesker med pf nærmest er dårlige mennesker. Dermed bidrar du til å forsterke den fordømmelsen som man i _noen_ sammenhenger kan finne i forhold til mennesker med pf. De første gangene du gjorde det og fikk tilbakemeldinger fra andre på det, så regnet jeg med at du ikke hadde reflektert over at dine utsagn var egnet til å såre andre. Men du fortsetter å skrive om pf på samme fordømmende måte, og det synes jeg viser at du forholder deg lite til de tilbakemeldinger du får og at du har lite refleksjon knyttet til hvordan du selv virker på dine omgivelser (og her på dol er andre brukere av forumet dine omgivelser). 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 (endret) Så er jeg vel ond også da, så har du sagt det og. Vet ikke om du gidder å ta inn hvordan jeg syneliggjør at dette er knyttet til min opplevelse Helsevesenet selv står for mye av dette, og det er ikke vanskelig å snappe opp på nett og også i seriøse kilder. Allerede etter første gang pf sto i min journal så fastlege på meg med forakt i blikket og behandlet meg på en annen måte enn tidligere. Føler jeg har fått et pest stempel og det står jeg for. Synd for folk som har levd lykkelig uvitende om sitt stigma at jeg påpeker at folk m pf blir oppfattet som noen relativt håpløse & umodne krek av mange helsearbeidere. Jeg tenker pf folk på denne måten også vil bli tatt mindre seriøst for sine lidelser . Men de / jeg fortjener sikkert ikke bedre- kunne likegodt blitt slaktet eller hengt eller satt i gapestokk. Nav tar sikkert gjerne på seg å bygge gapestokker. De vil sikkert foreslå at pf jævelene kan snekre dem selv. Endret 23. august 2014 av En namnlaus 0 Siter
laban Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Og du lever trolig opp til din evt pf når du tar det så personlig fra et menneske du tilsynelatende respekterer så lite. Jeg synes det der var en veldig usympatisk bemerkning fra deg til hww. Dette er ikke "din" tråd. Hold fordømmelsen din av dps-fagfolk unna den. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Jeg synes det der var en veldig usympatisk bemerkning fra deg til hww. Dette er ikke "din" tråd. Hold fordømmelsen din av dps-fagfolk unna den. jeg ser den ! Unnskyld 0 Siter
jassy Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Om en uke skal jeg på mitt første møte på DPS. Jeg har null erfaring med dette, men gruer meg hver dag og tenker mye på hvordan det vil bli. Noen som har erfaring med åssen det vil bli i starten? Hvis man har tung depresjon, vil de komme med sånne tester? Er de i såfall muntlige eller skriftlige? Setter pris på innspill. Ønsker deg masse lykke til og ber deg se bort fra "tull" som har oppstått på tråden din. Gruet meg jeg også men alt gikk faktisk fint. Vær glad du har fått hjelp og ta utfordringene dette bringer. Du kommer helt sikkert ut med ett bedre utgangspunkt enn det du går inn med. Testene er bare barnemat, men ett godt utgangspunkt for videre arbeid. Ikke frykt testene om du får noen :-) Er utrolig fornøyd med både min behandler og mitt DPS. Så det er IKKE så ille som mange her skriver. Igjen, lykke til :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Tester er kanskje et misvisende ord. Det er måleskalaer som måler hvor syk en er. Det kan sammenlignes med "tester" som blodprosent og senkning. En skal ikke testes som en prøve/eksamen på skolen. En kan ikke stryke på urinprøven :-) 0 Siter
Lykkerose Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 Men nå får jeg dårlig samvittighet.. Start m åpne kort:) Jeg har fått diagnosen hos en annen psykiater, så ingen personlighetsforstyrrelse her. 0 Siter
Lykkerose Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 Ønsker deg masse lykke til og ber deg se bort fra "tull" som har oppstått på tråden din. Gruet meg jeg også men alt gikk faktisk fint. Vær glad du har fått hjelp og ta utfordringene dette bringer. Du kommer helt sikkert ut med ett bedre utgangspunkt enn det du går inn med. Testene er bare barnemat, men ett godt utgangspunkt for videre arbeid. Ikke frykt testene om du får noen :-) Er utrolig fornøyd med både min behandler og mitt DPS. Så det er IKKE så ille som mange her skriver. Igjen, lykke til :-) Tusen takk for svar :-) Jeg håper dette går bedre enn hva jeg ser for meg. Takk igjen 0 Siter
Lykkerose Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 Tester er kanskje et misvisende ord. Det er måleskalaer som måler hvor syk en er. Det kan sammenlignes med "tester" som blodprosent og senkning. En skal ikke testes som en prøve/eksamen på skolen. En kan ikke stryke på urinprøven :-) Beklager - jeg er ikke kjent med dette systemet, så vet ikke hva som er riktig og uriktig av ord. Men takk for svar :-) 0 Siter
Lykkerose Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 Det går bra! Jeg har nå vært 3 ganger. Første møte var bare som å hilse på en ny bekjent. Hun spurte nesten ikke om noe, jeg bare snakket om løst og fast. Har ikke hatt noen tester. Hun noterer ikke noe heller? Jeg prater i vei, og gråter innimellom... Lykke til! Det går nok fint, ikke noe å grue seg til. Klem! Tusen takk for svar. Kommentaren din gjorde ting hakket bedre :-) 0 Siter
Lykkerose Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 Du bør glede deg over å få hjelp ikke grue deg, hva er det du gruer deg for ? ? Hun leser sikkert opp spørsmålene for deg dersom det er noen standard tester de vil ta Det ender sannsynelig opp med noe samtaleterapi pluss noen piller, og det er veldig gode odds for at du blir betydelig friskere etter enn du var før du begynte på DPSen;) Lykke til Jeg sier ingenting om at jeg ikke er takknemlig for å få hjelp, gjør jeg vel? Er det ikke lov til å grue seg for å møte en totalt ukjent person, som du skal snakke og fortelle om alt som ligger dypt inne i deg? Er det ikke lov til å grue seg litt for å åpne seg og å fortelle noe man aldri har fortalt noen? Takk for svar! 0 Siter
Lykkerose Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 Behandler hilser på deg, presenterer seg og styrer samtalen og spørsmålene. Vil nok gjøre seg litt kjent med deg. Det er ikke sikkert du skal svare på noen tester første timen. Du må regne med en MADRS (depresjons)-test. Den er kort og enkel og muntlig. Testene er muntlige (behandler stiller spørsmålene) og/eller skriftlige (du krysser av). Dette kommer til å gå så bra så :-) Lykke til. tusen takk for svar :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 24. august 2014 Skrevet 24. august 2014 Jeg har fått diagnosen hos en annen psykiater, så ingen personlighetsforstyrrelse her. ikke for å bekymre deg men jeg fikk og diagnosen dypt deprimert før dps av legespesialist i allmennmedisin. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. august 2014 Skrevet 25. august 2014 Beklager - jeg er ikke kjent med dette systemet, så vet ikke hva som er riktig og uriktig av ord. Men takk for svar :-) Ingenting å beklage. Det heter tester, diagnostiske intervju og ratingskalaer. Jeg ville bare si noe om hva som egentlig lå bak ordet tester. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.