Gjest Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Konstant smerter i hele kroppen som flytter på seg etter at jeg startet opp med liothyronin. Jeg har alltid vært plaget med periodevis uro, men i dag ble det så intens at jeg prøvde meg på en spasertur på 6 km. Tenkte det ville bli bedre da. Men det nyttet ikke, så nå tok jeg meg en sobril. Det har vært en så intens uro at jeg føler jeg holder på å bli gal. Jeg har brukt 40 mg i Liothyronin 1 1/2 uke. Så da kan jeg kanskje kutte rett ut? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Konstant smerter i hele kroppen som flytter på seg etter at jeg startet opp med liothyronin. Jeg har alltid vært plaget med periodevis uro, men i dag ble det så intens at jeg prøvde meg på en spasertur på 6 km. Tenkte det ville bli bedre da. Men det nyttet ikke, så nå tok jeg meg en sobril. Det har vært en så intens uro at jeg føler jeg holder på å bli gal. Jeg har brukt 40 mg i Liothyronin 1 1/2 uke. Så da kan jeg kanskje kutte rett ut? Den kan greit kuttes rett ut. Om du skal forsøke en annen gang, start med langt lavere dose. Anonymous poster hash: 01758...d0e 0 Siter
Gjest Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Den kan greit kuttes rett ut. Om du skal forsøke en annen gang, start med langt lavere dose. Anonymous poster hash: 01758...d0e Jeg startet med 20 og gikk over til 40. Det er 20 tablettene er på. Nå har jeg tatt enda en sobril, men det nytter ikke. En kombinasjon av sobril, smertestillende og forskjellige psykofarma og kolestrolsenkende. medisiner for stoffskifte. Jeg er redd det kan bli en farlig blanding. Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg har problemer med å sitte i ro for å skrive dette. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Konstant smerter i hele kroppen som flytter på seg etter at jeg startet opp med liothyronin. Jeg har alltid vært plaget med periodevis uro, men i dag ble det så intens at jeg prøvde meg på en spasertur på 6 km. Tenkte det ville bli bedre da. Men det nyttet ikke, så nå tok jeg meg en sobril. Det har vært en så intens uro at jeg føler jeg holder på å bli gal. Jeg har brukt 40 mg i Liothyronin 1 1/2 uke. Så da kan jeg kanskje kutte rett ut? Er det mot hypoterose eller lavt stoffskifte? Jeg tror det er ganske vanlig at man kan få sånne bivirkniger av medikamenter mot lavt stoffskifte. Jeg opplever det ganske ofte av Levaxin, en sånn uro og hjertebank som er ubehagelig, men hvis jeg senker dosen igjen blir stoffskifte lavt. Sånn at det er vanskelig å finne en mellomting hvis du skjønner. Det er ikke farlig altså, bare så du vet det, men kan være ganske ubehagelig. Det kan kjennes som pulsen plutselig er veldig høy og at hjertet "hopper over" et slag. Og sånn at man kjenner hjertesalgene høyt inni hodet eller øret når man skal sove. På meg hjelper det faktisk da med sobril, rivortil eller valium, slike type medikamenter. Da hender det at jeg må ta noen dager pause på medisinen, for å få bivirkningen mindre, og så øker jeg igjen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 Jeg startet med 20 og gikk over til 40. Det er 20 tablettene er på. Nå har jeg tatt enda en sobril, men det nytter ikke. En kombinasjon av sobril, smertestillende og forskjellige psykofarma og kolestrolsenkende. medisiner for stoffskifte. Jeg er redd det kan bli en farlig blanding. Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg har problemer med å sitte i ro for å skrive dette. 40 mg Lio er en høy dose. Hvorfor ikke bare halvere å se hva det gir av endringer? Hvorfor har du fått Lio? Har du for lav FT3? Anonymous poster hash: 01758...d0e 0 Siter
Gjest Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 40 mg Lio er en høy dose. Hvorfor ikke bare halvere å se hva det gir av endringer? Hvorfor har du fått Lio? Har du for lav FT3? Anonymous poster hash: 01758...d0e Jeg kan prøve å halvere. Er 40 mg høy dose? Det var meningen jeg skulle opp i 60 mikrogram. Jeg er litt usikker på hvorfor jeg fikk tilbud om å prøve den. Har en del plager tross lithium, og når jeg hadde med blodprøvene som viste T4 10 og THS 3,9, så går jeg ut fra at det ligger så pass lavt at det kunne være verdt et forsøk for å se om det tok resten av plagene. 0 Siter
Gjest Skrevet 22. august 2014 Skrevet 22. august 2014 (endret) Uro og smerte gjør det vanskelig å sove. Har ligget og vridd meg en times tid nå, før jeg stod opp igjen. Lurer på om jeg skal ta imovane. Men paraset, 30 mg sobril, og alt det andre jeg bruker fast. Det må jo bli for mye. Jeg prøver å klare meg uten, helt til jeg ikke orker mer. Jeg synes hele situasjonen jeg er i nå er vanskelig. Begynner det å bli farlig å legge til imovane nå? Hvilke smertestillende kan kombineres med lithium? Endret 22. august 2014 av eller 0 Siter
frosken Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Jeg tenker at dersom man opplever sterkt ubehag etter oppstart på nye medisiner, så er det naturlig å ta kontakt enten med psykiater eller fastlege for å diskutere hva en bør gjøre. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Jeg tenker at dersom man opplever sterkt ubehag etter oppstart på nye medisiner, så er det naturlig å ta kontakt enten med psykiater eller fastlege for å diskutere hva en bør gjøre. Jeg vet jo ikke hva smertene kommer av. De er både i tannområde og resten av kroppen. Jeg vurderte om jeg skulle få meg time hos legen eller tannlegen i går. Det ble til at jeg fikk time hos tannlegen. Hvis alt er bra der og smertene fortsetter så tar jeg kontakt med legen. Men det er kanskje best som du skriver å ta kontakt med legen , siden det startet ved oppstart av nye medisiner. 0 Siter
frosken Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Jeg hadde prioritert lege fremfor tannlege når du opplever smerter i hele kroppen. (Et evt. unødvendig tannlegebesøk vil jo også koste deg ganske mye.) Det kan være tilfeldig at smertene kom samtidig med oppstarten av nye medisiner og nettopp derfor synes jeg det er opplagt at du bør kontakte fastlegen før du gjør andre ting. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Jeg hadde prioritert lege fremfor tannlege når du opplever smerter i hele kroppen. (Et evt. unødvendig tannlegebesøk vil jo også koste deg ganske mye.) Det kan være tilfeldig at smertene kom samtidig med oppstarten av nye medisiner og nettopp derfor synes jeg det er opplagt at du bør kontakte fastlegen før du gjør andre ting. Jeg tenkte legen uansett ville sendt meg til tannlegen når jeg opplyste om at jeg også hadde smerter i tennene. Jeg får se på mandag om det blir bedre, hvis ikke skal jeg ta kontakt med legen. Jeg har redusert liothyroninen nå. Jeg har faktisk vært litt bedre i dag, men jeg bør kanskje ikke si noe for tidlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Jeg kan prøve å halvere. Er 40 mg høy dose? Det var meningen jeg skulle opp i 60 mikrogram. Jeg er litt usikker på hvorfor jeg fikk tilbud om å prøve den. Har en del plager tross lithium, og når jeg hadde med blodprøvene som viste T4 10 og THS 3,9, så går jeg ut fra at det ligger så pass lavt at det kunne være verdt et forsøk for å se om det tok resten av plagene. Du får ta deg en prat med den som har foreskrevet Lio og fortelle hvordan du har det nå. Med prøvesvarene ville kanskje de fleste leger heller foreskrevet Levaxin, men dette er noe legen avgjør og jeg vet ingenting om hvilke plager du har. Håper du føler deg bedre snart. Anonymous poster hash: 01758...d0e 0 Siter
frosken Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Jeg tenkte legen uansett ville sendt meg til tannlegen når jeg opplyste om at jeg også hadde smerter i tennene. Jeg får se på mandag om det blir bedre, hvis ikke skal jeg ta kontakt med legen. Jeg har redusert liothyroninen nå. Jeg har faktisk vært litt bedre i dag, men jeg bør kanskje ikke si noe for tidlig. Mer diffuse smerter i tennene - samtidig med lignende smerter andre steder i kroppen - er sjelden tannrelatert. Jeg synes du skal kontakte fastlegen (antar at du synes det er enklere enn først å kontakte psykiater for å spørre om medisinen). 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Mer diffuse smerter i tennene - samtidig med lignende smerter andre steder i kroppen - er sjelden tannrelatert. Jeg synes du skal kontakte fastlegen (antar at du synes det er enklere enn først å kontakte psykiater for å spørre om medisinen). Jeg får avbestille tannlegen da. Ikke nødvendig å bruke penger til ingen nytte. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Jeg tenkte legen uansett ville sendt meg til tannlegen når jeg opplyste om at jeg også hadde smerter i tennene. Jeg får se på mandag om det blir bedre, hvis ikke skal jeg ta kontakt med legen. Jeg har redusert liothyroninen nå. Jeg har faktisk vært litt bedre i dag, men jeg bør kanskje ikke si noe for tidlig. Godt du er litt bedre i dag, håper det varer. Er jo forferdelig å gå med smerter over tid. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Du får ta deg en prat med den som har foreskrevet Lio og fortelle hvordan du har det nå. Med prøvesvarene ville kanskje de fleste leger heller foreskrevet Levaxin, men dette er noe legen avgjør og jeg vet ingenting om hvilke plager du har. Håper du føler deg bedre snart. Anonymous poster hash: 01758...d0e Det var nok mer på grunn av symtomene jeg fikk prøve liothyronin, og ikke på grunn av blodprøvene. Men jeg går ut fra at det var på grunn av blodprøvene at han mente det kunne være verdt et forsøk.jeg har googlet litt, men har ikke funnet noen som bruker den uten også å bruke levaxin. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 (endret) Det har gått veldig mye bedre i dag. Litt murringer bare. Jeg reduserte liothyroninen, så da tror jeg det må ha vært grunnen til smertene. Om jeg kan ha hatt for høy dose. Har fremdeles en del av uroen, så jeg tok meg en sobril i kveld. kun for at jeg hadde lyst til å kose meg med en film. Noe jeg ikke har gjort på mange år. Jeg slappet av og koste meg. Noen ganger mener jeg det må være lov å ta en sobril kun for klare å slappe av og kose seg en stund. Jeg trenger det. Endret 23. august 2014 av eller 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.