Gå til innhold

Var jeg frekk?

Anbefalte innlegg

Besøkte et SPA ved et nærliggende hotell i går. Har vært på flere ulike SPA gjennom årene, og er vant til - og forventer - en stille atmosfære. Mange SPA betegner området som "stille" sone, dvs. uten mobilbruk, og henstillinger til dempet stemmebruk, så var også tilfelle her jeg var.

Et par godt voksne damer snakket høylytt sammen (eller rettere sagt i munnen på hverandre...). Jeg satt selv i en lukket badstue et godt stykke vekk fra dem, men hørte de svært godt likevel. Masete, skingrende stemmer er for meg lite forenelig med ro og velvære. Etter en stund, gikk jeg ned til dem, og spurte rolig om de kunne dempe seg litt, da jeg opplevde den høylytte pratingen som forstyrrende, og området tross alt var å anse som en stille sone. Damene virket til å bli rimelig paffe, men sa ikke noe. De senket lydnivået en kort stund, men snart var volumet på samme nivå, om ikke høyere, bare for å demonstrere.

Det er ikke likt meg å irettesette mine medmennesker på denne måten. For tiden er jeg ekstra sensitiv for støy og lyder, mulig det var grunnen til at jeg reagerte som jeg gjorde. Var jeg frekk, intolerant - eller skal det være lov å gi beskjed? Hvordan oppfører andre seg under besøk i SPA? Er det OK å la skravla gå eller (har selv en mistanke om at enkelte skravler i ren usikkerhet, ikke alle som "tåler" stillhet.

Anonymous poster hash: 4b2c8...5f3

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400440-var-jeg-frekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart det er lov til å si fra i en stille-sone.

Var selv nettopp på et spa på et hotell på Mallorca, der var det 16-årsgrense. Allikevel var det en (norsk) familie som ville ha med seg en liten unge inn. Damen bak disken forklarte og forklarte og forklarte at det ikke var mulig fordi det var aldersgrense på spaet, hvorpå kvinnen i familien bare svarte: "Men, kan vi ikke bare ta ham med...?" NEI!!! For pokker! Er det så innmari vanskelig å forstå at andre voksne vil ha fred og ro og ikke er det spøtt interessert i å ha deres hylende småtass løpende rundt?! Resten av hotellet var meget godt tilrettelagt for barn altså, så de kunne være absolutt overalt ellers i fellesarealene. De slapp heldigvis ikke inn med ungen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400440-var-jeg-frekk/#findComment-3561174
Del på andre sider

Det er frekkere å snakke høyt i en stille sone enn å si ifra.

Jeg er i prinsippet helt enig, men er usikker på hvor bokstavelig folk flest tar dette med stille sone. Det er ikke akkurat store skilt som påminner om det, heller, så for enkelte blir det kanskje ubetydelig. Uansett; jeg får vel stå for at jeg liker og forventer at man i hvertfall snakker dempet sammen, så får andre mene hva de vil.

TS

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400440-var-jeg-frekk/#findComment-3561178
Del på andre sider

Jeg er i prinsippet helt enig, men er usikker på hvor bokstavelig folk flest tar dette med stille sone. Det er ikke akkurat store skilt som påminner om det, heller, så for enkelte blir det kanskje ubetydelig. Uansett; jeg får vel stå for at jeg liker og forventer at man i hvertfall snakker dempet sammen, så får andre mene hva de vil.

TS

To venninner på spa vil vel lett kunne glemme stillesoner vil jeg tro :) De går vel dit for å slappe av sammen og skravle litt. Selvfølgelig bør de la skravlingen foregå dempet om det er krav om det. Er det tydlig merket med stillesoner så burde man respektere det og ta seg en tur på café etterpå. 

Anonymous poster hash: d64b9...666

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400440-var-jeg-frekk/#findComment-3561183
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...