AnonymBruker Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Hvor høy MADRS skåre må man ha for å få rett til behandling på DPS? Anonymous poster hash: 67de3...b38 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Retten baserer seg ikke på MADRS. Men sånn omtrentlig: Dersom behandling med samtaler og AD hos fastlege ikke har gitt deg en MADRS under 20, bør du vurderes på DPS. 0 Siter
gråstein Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Retten baserer seg ikke på MADRS. Men sånn omtrentlig: Dersom behandling med samtaler og AD hos fastlege ikke har gitt deg en MADRS under 20, bør du vurderes på DPS. Har gått med depresjon over lang tid (MADRS målt til å overkant av 30, husker ikke eksakt, for halvannet år siden). Får ikke tilbud om noe annet enn AD. Kan det skade hjernen å gå slik over lang tid? Har merket at hukommelse og konsentrasjonsevne har blitt vesetning dårligere. Elsket å lese tidligere. Nå har jeg gitt opp det, får ikke med meg nonen ting av det jeg leser. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Det er tre forhold som skal være oppfylt for å ha rett til hjelp i spesialisthelsetjenesten (fritt formulert med mine ord etter hukommelsen): 1. Det skal være en "skikkelig" sykdomsbelastning/lidelse 2. Det må være grunn til å tro at behandling vil kunne endre på 1) 3. Kostnaden på behandlingen må stå i rimelig forhold til effekten. Hvis du allerede har mottatt en del behandling, kan det være pkt 2 som blir vektlagt. 0 Siter
frosken Skrevet 23. august 2014 Skrevet 23. august 2014 Har gått med depresjon over lang tid (MADRS målt til å overkant av 30, husker ikke eksakt, for halvannet år siden). Får ikke tilbud om noe annet enn AD. Kan det skade hjernen å gå slik over lang tid? Har merket at hukommelse og konsentrasjonsevne har blitt vesetning dårligere. Elsket å lese tidligere. Nå har jeg gitt opp det, får ikke med meg nonen ting av det jeg leser. Avslaget du har fått har vel sammenheng med at man mange steder har dårlig erfaring med at de klarer å hjelpe folk med Asperger? Det kan hjelpe å skrive en klage selv hvor du fremhever både hva du sliter med og hva du tror kan hjelpe deg videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.