spekka Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Har gått opp 6 kilo siden sommeren og det virker som jeg plutselig ikke kan spise noe uten å legge på meg. Har problemer med forstoppelse (har hatt det lenge), og har vært til utredning på sykehuset, men de finner ikke noe galt med noe, heller ikke stoffskifte. I noen uker nå har jeg spist sunt og mye mindre enn vanlig, drukket mye vann og for to uker siden begynte jeg å trene. Jeg løper (35minutter) og løfter litt vekter ca. 3 ganger i uken. Alllikevel har jeg ikke gått ned i vekt, heller litt opp. Mange sier at det er vanlig å gå opp i vekt når man begynner å trene og så går man ned i vekt etter å ha trent en stund. Stemmer dette? Har jo lyst å få noe igjen for svettingen, mener jeg. Dessuten gleder jeg meg til klærne mine passer igjen. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 spekka. Skal man gå ned i vekt, er det slik du selv sier.: "mer fysisk aktivitet og mindre inntatte kalorier". Ønsker man å forbrenne mer enn tidligere, så er lengre turer på beina, skitur, sykkel, svømming effektive elementer. Hvis du i tillegg driver litt styrketrening er det bra. Nå har du opplevd en vektøkning til å beynne med og det er ikke uvanlig. Tildels kan det skyldes at det forbigående er mer væske i kroppen og tildels gradvis mer muskelmasse. Du må ikke gi opp, uttelling vil du få etter hvert. God Jul !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.