Gå til innhold

Til idrettslegen

spekka

Anbefalte innlegg

Har gått opp 6 kilo siden sommeren og det virker som jeg plutselig ikke kan spise noe uten å legge på meg. Har problemer med forstoppelse (har hatt det lenge), og har vært til utredning på sykehuset, men de finner ikke noe galt med noe, heller ikke stoffskifte. I noen uker nå har jeg spist sunt og mye mindre enn vanlig, drukket mye vann og for to uker siden begynte jeg å trene. Jeg løper (35minutter) og løfter litt vekter ca. 3 ganger i uken. Alllikevel har jeg ikke gått ned i vekt, heller litt opp. Mange sier at det er vanlig å gå opp i vekt når man begynner å trene og så går man ned i vekt etter å ha trent en stund. Stemmer dette? Har jo lyst å få noe igjen for svettingen, mener jeg. Dessuten gleder jeg meg til klærne mine passer igjen. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

spekka.

Skal man gå ned i vekt, er det slik du selv sier.: "mer fysisk aktivitet og mindre inntatte kalorier".

Ønsker man å forbrenne mer enn tidligere, så er lengre turer på beina, skitur, sykkel, svømming effektive elementer. Hvis du i tillegg driver litt styrketrening er det bra.

Nå har du opplevd en vektøkning til å beynne med og det er ikke uvanlig. Tildels kan det skyldes at det forbigående er mer væske i kroppen og tildels gradvis mer muskelmasse.

Du må ikke gi opp, uttelling vil du få etter hvert.

God Jul !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...