Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Alle så sinna, sier jeg lever på en livsløgn oa. Svart på hvitt - hvem mener pf og hvem ikke? Jeg tror mest på meg selv så dette sikkert ikke hensiktsmessig .. Er jeg forstyrra fordi jeg et sånn i vranglås? Vært føyelig før , gjort alt forventet av meg og vært snill pike. Kjenner meg så inderlig trist nå, søkte psykisk helsehjelp og det er det verste jeg har opplevd i mitt liv utenom ulike hendelser i livet som har satt seg på måter. Eks satt i en ring og alle skulle presentere seg på en sommer jobb. Henne spoler vi over sa en . Tenker på dette enda og at jeg ble valgt til slutt på håndball banen.. Og at folk sier jeg er mindre intelligent enn min bror. Alt kjennes som kaos og er fælt - klarer ikke glede meg over alt som burde være bra i livet.. Synes livet har tatt ebforferdelig vending og begriper ikke hvordan komme videre. Dere må ikke tro jeg er ute etter sympati, forventet det ikke. Men skyt på- er jeg så umoden at jeg har pf fordi jeg ikke klarer å komme ut av dette helvete?! Kjenner jeg ikke har noe å tape på å skrive dette våset .. Tror det blir kuttet også. Kjenner meg så ekkel og har sikkert sagt mye dumt i dag. Er på randen. Bør nok spise cipralex igjen. Hater meg selv.

Endret av En namnlaus
Skrevet (endret)

Alle er ikke sinna, men kanskje noen er litt fortvila over at du ikke hører på råd og tips du får.

Jeg er i alle fall ikke sint på deg, men blir litt frustrert når jeg ser du tar på deg en offerrolle, at alle er så sinte på deg, at alle er imot deg. For det er faktisk ikke tilfelle. Regner med at de færreste her er sinte på deg.

Jeg ønsker deg kun det beste! om jeg skyter meg selv i foten får så være, jeg synes du skal ta det med ro - får du en pf-diagnose er ikke det verdens undergang. Det er bare et verktøy for at de skal kunne hjelpe deg på best mulig måte FOR DEG!!

Jeg fikk unnvikende pf for noen uker siden. Det kjennes egentlig litt godt å få et "ord" på det jeg har sliti med hele det voksne liv(og ungdom)

Du utagerer endel her på forumet, det gjør det ikke særlig mer positivt i din favør

Men skyt på- er jeg så umoden at jeg har pf fordi jeg ikke klarer å komme ut av dette helvete?!

Alle pf`ene har ikke det med å være så så mye umoden eller ikke. Det er et tankesett man har lært seg å leve med(av/for/oa)

Håper du kommer ut av det snart!

Endret av Psykojenta
Skrevet

Alle så sinna, sier jeg lever på en livsløgn oa. Svart på hvitt - hvem mener pf og hvem ikke? Jeg tror mest på meg selv så dette sikkert ikke hensiktsmessig .. Er jeg forstyrra fordi jeg et sånn i vranglås? Vært føyelig før , gjort alt forventet av meg og vært snill pike. Kjenner meg så inderlig trist nå, søkte psykisk helsehjelp og det er det verste jeg har opplevd i mitt liv utenom ulike hendelser i livet som har satt seg på måter. Eks satt i en ring og alle skulle presentere seg på en sommer jobb. Henne spoler vi over sa en . Tenker på dette enda og at jeg ble valgt til slutt på håndball banen.. Og at folk sier jeg er mindre intelligent enn min bror. Alt kjennes som kaos og er fælt - klarer ikke glede meg over alt som burde være bra i livet.. Synes livet har tatt ebforferdelig vending og begriper ikke hvordan komme videre. Dere må ikke tro jeg er ute etter sympati, forventet det ikke. Men skyt på- er jeg så umoden at jeg har pf fordi jeg ikke klarer å komme ut av dette helvete?! Kjenner jeg ikke har noe å tape på å skrive dette våset .. Tror det blir kuttet også. Kjenner meg så ekkel og har sikkert sagt mye dumt i dag. Er på randen. Bør nok spise cipralex igjen. Hater meg selv.

Det er det mulig du har. Uten at det i så fall er verdens undergang.

Skrevet

Jeg er ingen fagperson og aner ikke hva du har og ikke har, men jeg synes måten du oppfører deg her inne stemmer godt med det du har skrevet om trekkene ved diagnosen du ikke vil ha. Det betyr ikke at du har den, så mye skjønner jeg også. Du er presset og fortvilet og tar den helt ut her inne, og så ender du opp med å framstå som akkurat det du ikke vil være. Jeg skulle ønske du ville slutte å skrive her og heller konsentrere deg om å jobbe med deg selv sammen med behandleren din. Det er hun som best kan hjelpe deg og ikke vi, og du trenger hjelp.

Skrevet

Personlighetsforstyrrelse eller ikke, namnlaus, så tror jeg det er viktig at du forsøker å ta inn noe av det fagfolk forsøker å formidle til deg, i tillit til at de faktisk vil deg vel. Måten DPS og din behandler har møtt deg de siste par ukene, er et klart bevis på det. Jeg har trekk i min personlighet som jeg tenker matcher elementer i et par pf'er. So what? Jeg er den jeg er, uansett, og hjelpen jeg får tilpasses det, alt annet ville jo blitt feil. Og jeg er på ingen måte slem eller et annenrangs menneske, og det er ikke du heller.

Jeg håper virkelig du snart finner tilstrekkelig tillit og trygghet i deg selv og hjelpeapparatet, slik at du får benyttet deg av den hjelpen og støtten du trenger og fortjener.

Gjest Gargamel
Skrevet

Hvis du vil ha min helt ærlige mening synes jeg du er veldig, veldig fiksert på hva folk mener om deg, og spesielt om noen ser ned på deg. Sånn vil jeg beskrive deg på vanlig norsk.

Om dette heter pf på fagspråket vet jeg ikke. Fagfolk har sitt eget språk.

Du virker også som en snill person og du har demonstrert at du kan levere arbeid av særdeles høy kvalitet. Det er en bra håndbagasje. Det kommer vel en dag hvor du slipper å bare sette fokus på alt som er "feil" med deg.

Skrevet

Du er sikkert en helt ok person:-) du kan puste rolig. Dette går bra.

Skrevet

Jeg er ingen fagperson og aner ikke hva du har og ikke har, men jeg synes måten du oppfører deg her inne stemmer godt med det du har skrevet om trekkene ved diagnosen du ikke vil ha. Det betyr ikke at du har den, så mye skjønner jeg også. Du er presset og fortvilet og tar den helt ut her inne, og så ender du opp med å framstå som akkurat det du ikke vil være. Jeg skulle ønske du ville slutte å skrive her og heller konsentrere deg om å jobbe med deg selv sammen med behandleren din. Det er hun som best kan hjelpe deg og ikke vi, og du trenger hjelp.

Signeres.

Jeg har vært gjennom mye av det samme selv, og forstår henne veldig godt

Det skaper også bare mer kaos og fortvilelse i henne av å skrive her og få ørten svar som hun i tillegg oppfatter som "angrep" - hvilket forsterker all fortvilelse.

Det kommer ikke noe godt ut av at hun fortsetter å skrive her, og jeg skulle ønske også admin grep inn nå.

Skrevet

Signeres.

Jeg har vært gjennom mye av det samme selv, og forstår henne veldig godt

Det skaper også bare mer kaos og fortvilelse i henne av å skrive her og få ørten svar som hun i tillegg oppfatter som "angrep" - hvilket forsterker all fortvilelse.

Det kommer ikke noe godt ut av at hun fortsetter å skrive her, og jeg skulle ønske også admin grep inn nå.

Jeg synes man så langt det er mulig skal rette tilbakemeldinger til den det gjelder og ikke omtale folk i tredje person.

Skrevet

Du er sikkert en helt ok person:-) du kan puste rolig. Dette går bra.

Noen ganger klarer du bedre enn andre å si ting kortfattet og konsist.

Skrevet

Er veldig gråtlabil, arrig, redd og føler meg kildesortert som et 2. Rangs menneske , så ikke lett å føle råd/ dessverre.Livet krever mer en jeg makter , vondt. Tror ikke dette kan gå bra

Skrevet

Er veldig gråtlabil, arrig, redd og føler meg kildesortert som et 2. Rangs menneske , så ikke lett å føle råd/ dessverre.Livet krever mer en jeg makter , vondt. Tror ikke dette kan gå bra

På meg virker det som om du har en PF, hvilke vet jeg ikke. Men du er grei og et verdig menneske fordi :)

Skrevet

Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor det er så gale å få en pf diagnose. Hva er det som er så forferdelig med det? Er det navnet? Assosiasjonene du får med det? Symptomene? At du føler at du blir "stemplet"? Kan du prøve å forklare litt nærmere hvorfor du føler så sterk fortvilelse at du kanskje har en pf?

Skrevet

Jeg synes man så langt det er mulig skal rette tilbakemeldinger til den det gjelder og ikke omtale folk i tredje person.

Det har jeg gjort. Men beklager så meget. Du får ta det opp med alle de andre som gjør det også på dol!

Skrevet

Kanskje har du akkurat nå best nytte av den type tilbakemelding Cathlin ga deg i denne tråden. Husk å puste rolig, du har livets rett du som andre.

Jeg synes det er leit at diskusjonene rundt din situasjon har utviklet seg som de har her på dol.  Jeg ser at de gir deg et godt grunnlag for å føle deg irettesatt og kanskje også ekskludert. Når det er sagt, så klarer jeg ikke helt å se hva som ville ha vært alternativet til å gi deg motstand på deler av det du har uttrykt, det måtte i så fall vært å unnlate å svare deg, og det vil jo også bidra til en følelse av å ikke bli sett eller ekskludert.

Jeg håper du kanskje kan snakke litt mer med din mann, være litt mer sammen med dine barn og annen familie, slik at du kan føle deg litt mindre alene enn jeg tror du gjør akkurat nå. Jeg håper også at du relativt raskt får en ny behandler, men slike ting tar av og til tid. I mellomtiden kan det hende at du vil ha noe utbytte av en samtale med din fastlege.

Skrevet

Det har jeg gjort. Men beklager så meget. Du får ta det opp med alle de andre som gjør det også på dol!

Det var noen andre som påpekte samme fenomen for noen dager siden i forhold til noen andre. Jeg tenker at vi alle av og til trenger en påminnelse om at det er og blir en fordel å snakke til noen - og ikke om noen.

Skrevet

Kanskje har du akkurat nå best nytte av den type tilbakemelding Cathlin ga deg i denne tråden. Husk å puste rolig, du har livets rett du som andre.

Jeg synes det er leit at diskusjonene rundt din situasjon har utviklet seg som de har her på dol. Jeg ser at de gir deg et godt grunnlag for å føle deg irettesatt og kanskje også ekskludert. Når det er sagt, så klarer jeg ikke helt å se hva som ville ha vært alternativet til å gi deg motstand på deler av det du har uttrykt, det måtte i så fall vært å unnlate å svare deg, og det vil jo også bidra til en følelse av å ikke bli sett eller ekskludert.

Jeg håper du kanskje kan snakke litt mer med din mann, være litt mer sammen med dine barn og annen familie, slik at du kan føle deg litt mindre alene enn jeg tror du gjør akkurat nå. Jeg håper også at du relativt raskt får en ny behandler, men slike ting tar av og til tid. I mellomtiden kan det hende at du vil ha noe utbytte av en samtale med din fastlege.

Jeg har skrevet mye i affekt her.. Ekkelt ..men føler meg sånn i affekt fortiden . Mye tristhet og desperasjon og hvor skal jeg få kraft til å kjempe .. Trøtt og ligger langflat store deler av dagen.. Orker egentlig ikke snakke.. Slitsomt. Må legge meg før barna, lite voksentid i heimen - blir utslitt av høge lyder og stemmer. Gidder ikke se tv heller , kunne vel hvilt blikket på firkanten- men nei. Ikke sett nyheter på et halv år! Snakket litt m noen om økonomisk pine i dag, tærende siden regningene står i kø. Helt ok du gir meg motstand .. Vet jeg er utbruddsakrig i mine ytringer.., dessverre ser jeg påstandene om at jeg ER umoden som personangrep. Eupf tentativ også. Driver og leser om selvfølelse, vet min kan være høg og lav. Jeg spørr meg er det reaktivt el tilfeldig.. Her skjønner jeg meg ikke helt på meg selv, men det går vel an at den skifter uten at det er pf.. Dog litt i overkant avhengig av god dagsform og at jeg er trygg på folk.. Men lurer på om jeg er hypoman el no til tider . Hva skal jeg med fastlege.. Sikkert uvennlig han og .. Selv om han sa ved forrige epikrise st han ikke hadde opplevd meg slik tidligere..f eks gj oppfølging i tre svangerskap..Måtte i såfall være å gi meg medisin.. Men han vet sikkert ikke hva.. Jeg er jo dps- pasient..:( Sliter med å snakke åpent med han, ser ut som skumlingen i Lost. Bør ikke få sovemedisin, kan få lyst til å spise den i er svakt øyeblikk
Skrevet

Prinsipielt så burde jeg selvfølgelig alltid presisere at det jeg noen ganger har påpekt er at du oppfører deg umodent og at jeg ikke uttaler meg om hvordan du er i andre sammenhenger eller hvordan du har vært tidligere.

Det er vanskelig å være vitne til at du bruker alle dine krefter på en kamp mot en potensiell diagnose, i stedet for å kjempe for bedring for deg og dine.

Skrevet

Prinsipielt så burde jeg selvfølgelig alltid presisere at det jeg noen ganger har påpekt er at du oppfører deg umodent og at jeg ikke uttaler meg om hvordan du er i andre sammenhenger eller hvordan du har vært tidligere.

Det er vanskelig å være vitne til at du bruker alle dine krefter på en kamp mot en potensiell diagnose, i stedet for å kjempe for bedring for deg og dine.

Jeg vet du egentlig er nyansert Frosken. Ja kampen mot diagnose sitter dypt , siden jeg føler den ikke henger på greip:( kanskje jeg har blanda pf, grøss! Er er slitsomt sammensatt individ i alle fall .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...