Legacy Skrevet 24. august 2014 Skrevet 24. august 2014 Etter lengre tid med depresjon oppsøkte jeg lege og fikk AD og begynte å gå til psykolog. De første medisinene virket dårlig på meg så jeg fikk 30mg Cymbalta, Dette var ikke tilstrekkelig og dosen med Cymbalta ble øket til 60mg og i tillegg så fikk jeg Remeron 30mg. Jeg begynte på Remeronen på mandag. De første dagene følte jeg at jeg våknet til en bakrus som varte halve dagen, men med mer ro enn tidligere. Igår hadde jeg ingen bakrus. Jeg følte jeg hadde mye energi å klarte å gjøre mange ting som jeg ikke har klart tidligere. Jeg var litt gira og kunne ikke sitte i ro. Idag følte jeg meg fin da jeg stod opp. Jeg hadde time hos psykolog og var kjempeglad for å kunne fortelle at jeg følte meg bedre. Etter det gikk hele familien ut og spiste å handlet litt. Da jeg kom hjem og satte meg ned så var det akkurat som en hadde skrudd på en bryter. Tristheten kom veltende innover meg og jeg følte meg elendig. Jeg sa til familien min at jeg bare skulle ta meg en tur ut. Det jeg gjorde var å kjøre til parkeringen hvor turstiene er og satt å strigråt i bilen i lengre tid. Er det vanlig å svinge sånn? Jeg trodde at når en først begynte å føle seg bedre så ville det holde seg slik. Hva er normalt ? Beklager at det ble litt langt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 Skrevet 24. august 2014 Etter lengre tid med depresjon oppsøkte jeg lege og fikk AD og begynte å gå til psykolog. De første medisinene virket dårlig på meg så jeg fikk 30mg Cymbalta, Dette var ikke tilstrekkelig og dosen med Cymbalta ble øket til 60mg og i tillegg så fikk jeg Remeron 30mg. Jeg begynte på Remeronen på mandag. De første dagene følte jeg at jeg våknet til en bakrus som varte halve dagen, men med mer ro enn tidligere. Igår hadde jeg ingen bakrus. Jeg følte jeg hadde mye energi å klarte å gjøre mange ting som jeg ikke har klart tidligere. Jeg var litt gira og kunne ikke sitte i ro. Idag følte jeg meg fin da jeg stod opp. Jeg hadde time hos psykolog og var kjempeglad for å kunne fortelle at jeg følte meg bedre. Etter det gikk hele familien ut og spiste å handlet litt. Da jeg kom hjem og satte meg ned så var det akkurat som en hadde skrudd på en bryter. Tristheten kom veltende innover meg og jeg følte meg elendig. Jeg sa til familien min at jeg bare skulle ta meg en tur ut. Det jeg gjorde var å kjøre til parkeringen hvor turstiene er og satt å strigråt i bilen i lengre tid. Er det vanlig å svinge sånn? Jeg trodde at når en først begynte å føle seg bedre så ville det holde seg slik. Hva er normalt ? Beklager at det ble litt langt. Ja, det tror jeg er vanlig. To skritt frem, og ett tilbake. Det blir nok likare i morgen. Anonymous poster hash: 832be...a0c 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. august 2014 Skrevet 24. august 2014 Dette er et typisk forløp. Bedring begynner oftest med bedre perioder avbrutt av tilbakefall. Så blir de gode timene etter hvert flere og de dårlige færre. Du er på vei mot bedring, men siste bølgedal har du nok ikke opplevd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 Skrevet 24. august 2014 Jeg lurer mest på om det er normalt å ha psykologtime i helgene? Anonymous poster hash: 2c078...3c2 0 Siter
slabbedask Skrevet 24. august 2014 Skrevet 24. august 2014 Jeg lurer mest på om det er normalt å ha psykologtime i helgene? Anonymous poster hash: 2c078...3c2 Det er høyst unormalt. 0 Siter
Legacy Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 Jeg lurer mest på om det er normalt å ha psykologtime i helgene? Anonymous poster hash: 2c078...3c2 Jeg bor i utlandet og her er det helt vanlig med psykolog time i helgene. 0 Siter
Legacy Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 Dette er et typisk forløp. Bedring begynner oftest med bedre perioder avbrutt av tilbakefall. Så blir de gode timene etter hvert flere og de dårlige færre. Du er på vei mot bedring, men siste bølgedal har du nok ikke opplevd. Takk for svar. Jeg var bekymret for at ingenting skulle virke men da får jeg håpe det blir bedre etterhvert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. august 2014 Skrevet 24. august 2014 Dette er et typisk forløp. Bedring begynner oftest med bedre perioder avbrutt av tilbakefall. Så blir de gode timene etter hvert flere og de dårlige færre. Du er på vei mot bedring, men siste bølgedal har du nok ikke opplevd. Og hvordan skiller man det da fra bipolar depresjon? Hun sier hun også ble litt gira. Anonymous poster hash: 51b89...a69 0 Siter
Legacy Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 Og hvordan skiller man det da fra bipolar depresjon? Hun sier hun også ble litt gira. Anonymous poster hash: 51b89...a69 Så vidt jeg hvet er jeg ikke Bipolar, men jeg har heller ikke blitt utredet for det. Da jeg var hos psykologen så forklarte jeg at jeg følte meg gira. Hun sa da at det ikke var så uvanlig når en har vært deprimert en stund og ting begynner å snu, så tar hjernen seg en fest. Synd den festen ikke varte så lenge. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. august 2014 Skrevet 25. august 2014 Og hvordan skiller man det da fra bipolar depresjon? Hun sier hun også ble litt gira. Anonymous poster hash: 51b89...a69 En kan ikke sikkert skille en vanlig depresjon fra en bipolar depresjon. Det er ingenting i det TS skriver som gjør at en skal tenke på bipolar lidelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.