Gå til innhold

Kan glutenintolerante spise melisglasur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var ei som sa at jeg bør unngå potetstivelse også, men jeg tror hun må ha tenkt på noe annet. Kan ikke skjønne annet enn at både melis og potetmel bør gå helt fint.

Nå er de nå uansett ferdige. De ble stygge og bulkete. Sånn kan det gå med kaker som ikke er bakt med kjærlighet.

Det var ei som sa at jeg bør unngå potetstivelse også, men jeg tror hun må ha tenkt på noe annet. Kan ikke skjønne annet enn at både melis og potetmel bør gå helt fint.

Nei, det er gluten bare i hvete og rug, og det kan være det i havre, om den er prosessert i samme sted som man maler hvete eller rug. Mange unngår mange ting fordi de ikke er sikre på hva de reagerer på, om de egentlig reagerer på matvarer i det hele tatt, og fordi det er litt moteriktig. Noen blir bedre, men det er ikke alltid fordi de unngår det de tror, men noe annet, eller fordi de spiser mer av noe annet isteden.

Haha, jeg høres ut som---  :wacko:

Nå er de nå uansett ferdige. De ble stygge og bulkete. Sånn kan det gå med kaker som ikke er bakt med kjærlighet. 

Jeg liker deg  :D

>Jeg syntes det er enklere med kjøpe kaker.

Anonymous poster hash: 1f613...e24

Annonse

Nei, det er gluten bare i hvete og rug, og det kan være det i havre, om den er prosessert i samme sted som man maler hvete eller rug. Mange unngår mange ting fordi de ikke er sikre på hva de reagerer på, om de egentlig reagerer på matvarer i det hele tatt, og fordi det er litt moteriktig. Noen blir bedre, men det er ikke alltid fordi de unngår det de tror, men noe annet, eller fordi de spiser mer av noe annet isteden.

Haha, jeg høres ut som---  :wacko:

Jeg liker deg  :D

..Og bygg!....

Ungen som ikke skulle ha gluten fikk kakene sine og var veldig fornøyd. Like etter hørte jeg henne be den andre voksne som var der om en pølse med brød, for det pleide å gå helt fint. Mhm. Og jeg brukte et par timer på å lage de hersens kakene! Knurr.

Annonse

Melis. Er ikke det rent sukker? Er det potet i det? 

Leste litt fort, og ser at det står melisglasur. Tenkte først at du skulle lage melisglasur (jeg bruker kun vann og melis, kanskje eggehvite og sitron og melis, til det, men skjønner nå at det kanskje dreier seg om en oppskrift eller ferdigprodukt? 

Endret av Loft

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...