Gå til innhold

Vansker i relasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor andel er papegøyer?

Anonymous poster hash: 0bcad...de6

Aner ikke. Det er jo et kontinuum såklart. Men lite håp om annet om man ikke engang klarer å holde en tråd i en simpel DOL-debatt.

Men nå sier denne Papegøye aus Jante takk for seg. :)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

13

• AnonymBruker

13

• DexterMorgan

11

• Health Freak

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Det heter ikke første klasse matte.

Kursene heter Mat 1001 som jeg har tatt før , og Mat 1100,matinf 1100 osv.. som jeg tar nå.

Det er ikke første klasse, men kurs avhengig av retning man tar, feks kan biologer bare ha Mat1001, da de kun trenger enklere beregninger og matriser, mens meterologer må ha Mat1100 og matinf osv... inffys, infmat, 

Inf1100 må man ha i retninger som meterologi, mens matlab er nok for feks biologer.

Regner med at du er klar over at Mat 1100 og MAT 1001 overlapper slik at du kun får 10 studiepoeng av det ikke 20

Skrevet

Regner med at du er klar over at Mat 1100 og MAT 1001 overlapper slik at du kun får 10 studiepoeng av det ikke 20

Hei!

Vet det:-)

Man får 20 studiepoeng, men unødvendig når feks mat1100 må tas som ledd i flere retninger.

Men for de fleste kjemi, biologi geo etc...er mat1001 nok 

Skrevet

Hei!

Jeg leste snarest i avisen nå, men fordi fikk den på sengen, at ca 60% i vår bydel har 6 års utdanning, mot 3% i groruddalen med gjennomført videregående ??, det bekreftet det jeg tenkte, jeg kan ikke komme på et menneske( uten i mine røtter) som ikke har 6 års utdanning.

Det stod i avisen at den kulturelle elite bor her, mens den rike elite bor på Bygdøy.

Det stod at den kulturelle elite vil bo med arbeiderklassen, jeg lurer på hvor den er her, men den er visst her, for det stod det i avisen.

Det er nok derfor jeg trives her, ja for jeg liker være vanlig, og er jo helt gjennomsnittlig, sånn foruten om autisme/handikappet,

Likevel ville jeg nok uten min mann neppe bodd her, pga av min sykdom som medfører begrensing i inntekt, jeg håper vi klarer sikre at våre barn blir boende i området, det er jo kjekt og praktisk og bo så nære universitetet.

Ellers er jeg glad for å bo så sentralt og likevel ha lett tilgang på natur, samt gå/sykkel

avstand til universitet, det syns jeg er viktig.

Jeg tror du bør lese avisen på nytt, tallene dine er langt fra korrekte, selv om det stemmer at det er flest med over 4 års høyere utdanning i ditt nabolag.

Skrevet

Hei!

Vet det:-)

Man får 20 studiepoeng, men unødvendig når feks mat1100 må tas som ledd i flere retninger.

Men for de fleste kjemi, biologi geo etc...er mat1001 nok 

Nå vet jeg ingenting om UiO men dersom de er normale og har sunn fornuft i administrasjonen så vil du få godkjent et annent fag enn det som kreves sålenge det har full overlapp, slik at prosjektet ditt nok er noe unødvendig, men som sagt jeg kjenner ikke UiO så kanskje de er nazier på slikt men tviler sterkt

Skrevet

Nå vet jeg ingenting om UiO men dersom de er normale og har sunn fornuft i administrasjonen så vil du få godkjent et annent fag enn det som kreves sålenge det har full overlapp, slik at prosjektet ditt nok er noe unødvendig, men som sagt jeg kjenner ikke UiO så kanskje de er nazier på slikt men tviler sterkt

Hei!

Nie nei, de kan ikke godkjenne mat1001 for mat1100

Mat1001 er mye enklere, Mat1100 mye mer teoretisk og nødvendig for mange retninger.

Mange som tar Mat1001 vil aldri klare Mat1100 pga av teori og bevisdel.

Går fra ren algebra til å bruke matematikk som verktøy, det vil si abstrakt matemaikk og evne til å sette matematikk i et egnet system. Viktig for retninger som meterologi matematikk astronomi etc...

Som biolog og kjemiker trengs matte mer som praktisk verktøy

Skrevet

Hei!

Nie nei, de kan ikke godkjenne mat1001 for mat1100

Mat1001 er mye enklere, Mat1100 mye mer teoretisk og nødvendig for mange retninger.

Mange som tar Mat1001 vil aldri klare Mat1100 pga av teori og bevisdel.

Går fra ren algebra til å bruke matematikk som verktøy, det vil si abstrakt matemaikk og evne til å sette matematikk i et egnet system. Viktig for retninger som meterologi matematikk astronomi etc...

Som biolog og kjemiker trengs matte mer som praktisk verktøy

Er det ikke samme innhold så bør det heller ikke være 10 poeng overlapp.......

da burde de satt det til 5 poeng eller noe, men okei bra du har oversikt ihvertfall ;)

Skrevet

Er det ikke samme innhold så bør det heller ikke være 10 poeng overlapp.......

da burde de satt det til 5 poeng eller noe, men okei bra du har oversikt ihvertfall ;)

Hei!

Det er ikke 10 poeng overlapp:-)

Man kan verken bli matemaitiker, gleasiolog meterolog fysiker el.l. med mat1001.

Men helt ok med Mat 1001, bare mer praktisk matematikk som bygger på R1/R2.

Mat1100 er teoretisk, greit, men og abstrakt 

Nødvendig hvis feks informatikkstudier, der man må kunne sette opp og tenke ut egne matematiske systemer og modeller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...