Gjest Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Jeg har begynt å få nerver når jeg skal gjøre noe offentlig. Har alltid vært sosial og hatt et veldig godt humør. Det har jeg forsåvidt ennå. Men, skal jeg noe, på butikk, i besøk, og for ikke å snakke om å reise et sted. Da blir jeg syk. Nervøs, kan ikke slappe av, og det setter seg i magen. Jeg blir også nervøs for å bli nervøs. Det er kanskje angst? Straks jeg er på vei hjem er jeg bra. Jeg jobber hjemmefra, og så lenge jeg er innenfor husets fire vegger har jeg det helt topp. Dette har vedvart i en måned nå. Jeg tror det vil gå over. Jeg har jobbet mye og har vært veldig stresset. Men de siste 5 månedene har jeg tatt det med ro. Men så kom dette for ca 4 uker siden. Hva bør jeg gjøre? 0 Siter
cappella33 Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Hm høres ut som du har angst for å gjøre ting offentlig. siden du har hatt det i en mnd, så er det nok noe som har skjedd inni deg som gjør at du har fått uro og angst for de tingene nå. Har du prestasjonsangst, redd for å dumme deg ut offentlig og slike ting? Er mulig det er en reaksjon etter du har jobbet og stresset mye, men så ha du tatt det med ro og da har uroen kommet. Det er faktisk ikke uvanlig. Er ikke sikkert det går over av seg selv når du har hatt dette i 4 uker. Da må du nok kontakte din lege og snakke om dette her. så du og legen kan finne en løsning som kan hjelpe deg videre, så du får det bedre i gjen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. august 2014 Skrevet 27. august 2014 Ja, dette er angst. Det kalles agorafobi. Om det ikke går over innen et par måneder, bør du søke hjelp. Hjelp begynner hos fastlegen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.