Gå til innhold

Noen som er våken? Gruer meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde lagt meg for lenge siden, men sitter her og gruer meg til i morgen. Skal i gruppeterapi (heldags), og begynner relativt tidlig. 5 timer i gruppe, aner ikke hvordan komme gjennom det. Jeg får panikkangst ved tanken. Lurer på å skrive en mail og si jeg er syk.

Anonymous poster hash: 8ac5c...3c4

Skrevet

Ikke send noe mail. Dra dit! Kan du ikke fortelle akkurat hvordan du føler det og at du får panikkangst ved tanken på å møte der? Det er sikkert noe du trenger å jobbe med.

Skrevet

Ikke send noe mail. Dra dit! Kan du ikke fortelle akkurat hvordan du føler det og at du får panikkangst ved tanken på å møte der? Det er sikkert noe du trenger å jobbe med.

Hei og takk for svar!

Jeg sov i to timer forrige natt og klarer ikke sove i natt. Gruer meg så jeg har vondt i magen. Men føler meg lusen om jeg ikke kommer. Det har skjedd en del ganger....Trenger kanskje å jobbe med dette, men vet ikke om jeg bare gjør vondt verre ved å møte opp når jeg ikke har sovet og er fullstendig nervevrak pga det :(

De sier man skal klare å knytte seg til hverandre i gruppa, men har gått der i halvannet år nå uten å knytte meg til noen som helst...og jeg sitter bare og er forberedt på angrep fra andre :(

Føler meg helt ute....

Lurer på om jeg kan be om en kort innleggelse. Skulke ringe torsdag morgen hvis jeg trengte det...

Skrevet

Huff, da. Hvorfor er du redd for angrep fra gruppa? Er det reelt eller noe du bare er redd for?
Hvis du er veldig sliten fordi du har sovet lite kan du jo ringe i morgen tidlig å høre med dem :)

Skrevet

Huff, da. Hvorfor er du redd for angrep fra gruppa? Er det reelt eller noe du bare er redd for?

Hvis du er veldig sliten fordi du har sovet lite kan du jo ringe i morgen tidlig å høre med dem :)

Jeg får se an hvor mye jeg får sove i natt. Sender mail eller ringer i morra tidlig om det er helt umulig tror jeg... kanskje ikke så veeldig reelt med angrep? Tør ikke legge ut mine innerste tanker...vant med å bli dolka i ryggen..alle i gruppa er tilsynelatende greie, men det ser ut som det er én som lar seg provosere av meg uten at jeg sier så mye....uff...kanskje fordi jeg er rund og han firkantet tro?

Skrevet

Det kan du finne ut i gruppa:) Bare prat og si det som det er. Det er det gruppa er til. Der jo forskjellige folk med forskjellige problemer. Jeg er også veldig rund i kantene, noe som kan provoserer dem som er litt stram i snippen og som liker at alt er å stell hele tiden. Men det er ikke ditt problem. Du kan bare få hjelp om du tar plass i gruppa:)

Skrevet

Enig med M-M. 

Bare møt opp og fortell. Krysser fingrene, lykke til :) 

Skrevet

Det kan du finne ut i gruppa:) Bare prat og si det som det er. Det er det gruppa er til. Der jo forskjellige folk med forskjellige problemer. Jeg er også veldig rund i kantene, noe som kan provoserer dem som er litt stram i snippen og som liker at alt er å stell hele tiden. Men det er ikke ditt problem. Du kan bare få hjelp om du tar plass i gruppa:)

Det er sant, burde vært flinkere til å ta plass...men så opplever jeg en enorm smitteeffekt hvis feks en av de er langt nede, feks knust av angst..sist gang det skjedde, så kom jeg meg ikke før etter to uker..hadde et sabla panikkanfall etterpå. Merkelig, men føler meg veldig annerledes enn de andre. Jeg sier lite, men er som regel ganske ærlig av meg (prøver dog å unngå å såre noen). Sist gang ledet en av gruppeterapeutene meg til å si litt om hva jeg mente om kommunikasjonen i gruppa. Jeg sa at vi burde bli mer direkte med hverandre...grøss og gru...så nå har jeg vel bedt om det selv :)

Skrevet

Hjelper egentlig slik gruppeterapi? Jeg trror jeg bare hadde blitt verre av det.

Anonymous poster hash: 7d5ec...87a
Skrevet

Enig med M-M. 

Bare møt opp og fortell. Krysser fingrene, lykke til :)

Ja, får iallefall prøve. Takk for det, tror jeg trenger det ;)

Skrevet

Hjelper egentlig slik gruppeterapi? Jeg trror jeg bare hadde blitt verre av det. Anonymous poster hash: 7d5ec...87a

Det er akkurat det jeg også lurer på.., fremdeles, etter halvannet år. Har et noenlunde upersonlig forhold til de andre, og klarer ikke relatere meg, som jo er meningen.. vet ikke om det er noe galt med meg, men jeg føler ingenting for de andre, selv etter å ha lyttet til hver enkelt gjennom mange timer. Føler sant å si at jeg har nok med meg selv..hører jo selv hvor ego det høres ut...men sliter sånn med mitt at jeg ofte ikke engang hører hva de andre sier... det gir meg ikke noe å lytte, ei heller prate. En grunn til det er at jeg ikke føler jeg kan være sårbar.. men alle er jo ulike. Noen er mer private enn andre? Og kanskje ikke gruppe passer til alle.

Skrevet

Det er akkurat det jeg også lurer på.., fremdeles, etter halvannet år. Har et noenlunde upersonlig forhold til de andre, og klarer ikke relatere meg, som jo er meningen.. vet ikke om det er noe galt med meg, men jeg føler ingenting for de andre, selv etter å ha lyttet til hver enkelt gjennom mange timer. Føler sant å si at jeg har nok med meg selv..hører jo selv hvor ego det høres ut...men sliter sånn med mitt at jeg ofte ikke engang hører hva de andre sier... det gir meg ikke noe å lytte, ei heller prate. En grunn til det er at jeg ikke føler jeg kan være sårbar.. men alle er jo ulike. Noen er mer private enn andre? Og kanskje ikke gruppe passer til alle.

Hvis du har gått der i 1 1/2 år og ikke syntes det hjelper kan man jo lure. Er det noen spesiell grunn til at du gruer deg slik til i morgen, eller er det alltid slik?

Anonymous poster hash: 7d5ec...87a

Skrevet

Hvis du har gått der i 1 1/2 år og ikke syntes det hjelper kan man jo lure. Er det noen spesiell grunn til at du gruer deg slik til i morgen, eller er det alltid slik? Anonymous poster hash: 7d5ec...87a

Jeg gruer meg ikke alltid slik som i natt. Føler jeg ikke for tiden har så god relasjon til en av behandlerne, pga noen uenigheter..vi har alltid hatt en god relasjon før. I tillegg fikk jeg vite i dag at hn har fått trøbbel med sin helse :(

Det har vært mye tårer, virvar og kaos siste dagene. Så endte jeg med å gjøre noe dumt (ikke farlig eller noe sånt), i kveld. Det er jeg redd hn skal oppdage. Det er litt komplisert :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...