Gå til innhold

Om hjernekart og serotonin

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette høres både fint og flott ut, men skulle likt å sett det kartet, kanskje med en tegning eller animasjon og med en enkel forklaring på hvordan alt henger sammen, da dette blir veldig abstrakt for meg. Kanskje jeg skulle sendt inn forespørsel til Illustrert Vitenskap? :)

Skrevet

Jeg trodde først dette dreide seg om nye teknikker til selvhelbredelse man hadde funnet frem til ved hjelp av hjernekart. Så var det medisiner. Er det noen i den bransjen der som har tro på mental kraft og menneskets iboende evne til selvhelbredelse? Ikke det at jeg har fått så veldig gode hjelp-deg-selv resultater, men troen blir styrket jo lengre det er siden jeg begynte med medisiner og minnene om alle de harde årene blir borte.

Skrevet

Jeg vet ikke om den var til meg, eller om det var en oppfølging av den forrige linken, men jeg sier takk! Men det er ikke akkurat noe lettere lesning dette! Heller skikkelig vanskelig.  :lol: Utrolig hva det er mulig å få til og finne ut av i dag. Spennende og fasinerende. Jeg har lyst til å sette meg ned en kveld eller flere med god tid og slå opp alle de rare ordene og finne ut hva MR og DR serotonin og VTA dopamin og alle disse andre tingene er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...