Gå til innhold

Sykemelding/opptjeningsperiode

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har en vært i jobb 6 mnd uten sykemelding har en rett på 1 år igjen. Da har en opparbeidet seg fulle rettigheter igjen.

Ja, og det hadde de andre svart på, derfor tenkte jeg å presisere at hvis man blir syk igjen før man har jobbet seg opp fulle rettigheter igjen, så har man fortsatt 3 måneder å "gå på".

Annonse

Ja, og det hadde de andre svart på, derfor tenkte jeg å presisere at hvis man blir syk igjen før man har jobbet seg opp fulle rettigheter igjen, så har man fortsatt 3 måneder å "gå på".

Hva gjør man hvis man har vært syk ett år, jobber 2 måneder, og så blir syk igjen?

Anonymous poster hash: c281f...a20

Hva gjør man hvis man har vært syk ett år, jobber 2 måneder, og så blir syk igjen?

Anonymous poster hash: c281f...a20

Jeg går ut fra at du da skal kunne søke om avklaringspenger hvis det ikke er en veldig kortvarig sykemelding. Men utbetalingen blir da kraftig redusert. 16 dager kan du være sykemeldt der arbeidsgiver har plikt til å betale lønn.  Men da må du også ha vært en tid på jobb.  Jeg er usikker på hvor lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...