Gå til innhold

Ny nedtur NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bp2. Har siste måned hatt mer angst, uro og nå orker jeg nesten ingenting. Gjør bare det som er absolutt nødvendig. Dårlig humør mye av tiden.

Siste uke elendig søvn, får ikke sove, har mange oppvåkninger. sover godt like før jeg må stå opp, vanskelig å komme opp om morgenen, men står opp likevel (har barn). Får ikke til å sove på dagtid, selv om jeg er svimmel av tretthet.

Står på lamictal 300 mg, siste serumkonsentrasjon var på 10. Har tidligere prøvd å stå på 400 mg, men syntes jeg ble svimmel og fikk så dårlig hukommelse (mulig det bare var innbilning, men dette ble borte når jeg gikk ned på 300 mg igjen).

Har brukt vallergan av og til, men kun når jeg vet jeg kan sove utpå litt (får hangover).

Er sjelden jeg kan ta det da, ikke ofte jeg har anledning til å sove til 8-9 tida.

Har tatt ut imovane idag for det kan jeg jo ta selv om jeg må opp tidlig.

Er for tiden i en vanskelig livssituasjon,

Spørsmål:

Tror du jeg blir bra bare jeg får orden på søvnen? Eller bør jeg endre lamictaldosen eller legge til annen AD?

Hvor lenge skal jeg se an situasjonen? Er redd for å havne for langt ned, har ikke fått tilbake det vanlige energinivået mitt siden forrige nedtur. Kan bare ikke ha flere dype nedturer, det tror jeg ikke jeg makter.

Hva er best å bruke mot søvnvansker? Synes å minnes at du av og til foreslår seroquel mot søvnløshet. Er vallergan "feil"? Jeg Vet at imovane ikke er noen løsning på sikt

Anonymous poster hash: 07e50...6ce

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ingen av disse er feil, men hva med Remeron 15 mg som også vil hjelpe på depresjon og angst?

Skrevet

Ingen av disse er feil, men hva med Remeron 15 mg som også vil hjelpe på depresjon og angst?

Ja, spør du meg så spør jeg deg ;)

Kan prøve det ja. Fast eller ved behov? Søvn er et tilbakevendende problem selv med alle mulige søvnhygieniske tiltak.

Hjelper det virkelig mot angst også? Det hadde vært supert!

Anonymous poster hash: 07e50...6ce

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...