Gå til innhold

Da hadde jeg rett i forhold til frivillighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det kom brev i går, eller dagen før, noen hadde åpnet det, og der stod det at jeg skulle møte til en time neste uke til min psykiater, ta med de underskrevne papirene og alle andre journaler:-( altså IKKE spørsmål!!!!!!!!!

Da følte jeg riktig, det er ikke frivillig å delta i denne studien!!!!

Hadde jeg ikke hatt barn, ville jeg ønsket skyte meg selv med min glock, det er ikke en mulighet, jeg er likevel fra meg av fortvilelse!!!

Jeg vet ikke hvordan løse dette, nå må jeg utsette den timen med min psykiater 2 uker, minst, EEG og MR til neste år må jeg utsette til neste år, fordi jeg har rett og slett for mye til 15 desember.

Jeg ringte sykehuset og sa jeg kun hadde tid mellom kl 08.00 og 10.00 fredager samt etter kl 14.00 fredager for EEG og MR. Det var vist umulig for dem, men jeg har faktisk kun den tiden tilgjengelig på dagtid! Og da må vi vente til januar, så kan jeg se om bedre tid, og mulighet. Tannlegen har innrettet seg og jeg har time kl 07.30 fredag, 45 min. Og det er dermed ok for meg. Ingen annen morgen er mulig!!!

Jeg vil ikke med i de idiotiske studiene! Som blir idiotiske når det er tvang! Og jeg ikke har tid! Og jeg må bruke min pause på 15 min på å " krangle" med sykehuset om at jeg må få tid mellom kl 08.00 og 09.00 fredager, da jeg MÅ innfinne meg kl 10.00 på instituttet.

Jeg forstår ikke at de forventer at jeg bare sånn kan ta fri:-(!

Skrevet

Nå synes jeg du skal bruke din fornuft og si nei til deltagelse i studien. Dersom du har fått korrekt informasjonsbrev, så vil du se at det der står at du kan trekke deg når som helst. Det er helt meningsløst at deltagelse i en slik studie skal gå ut over både deg, muligens din fremtidige helsetilstand og din familie.

Dette er tull!

Skrevet

Nå synes jeg du skal bruke din fornuft og si nei til deltagelse i studien. Dersom du har fått korrekt informasjonsbrev, så vil du se at det der står at du kan trekke deg når som helst. Det er helt meningsløst at deltagelse i en slik studie skal gå ut over både deg, muligens din fremtidige helsetilstand og din familie.

Dette er tull!

Hei:-(

Det er ikke tull, men ja det kan skade meg, opplagt, jeg satt i dag i plenumsregning, stadig falt jeg ut, i fortvilte tanker som om gleden var forstyrret av noe så faretruende at jeg var i alarmberedskap.

Da jeg skulle regne oppgaver på biblioteket kl 14.10 måtte jeg kl 15.20 ca unnskylde meg med at jeg følte meg syk, jeg klarte ingen, ingen,ingen regnestykker!!!!

Jeg skulle forklare imagunere tall i planet og kunne ikke gjøre rede for mine egne utregninger!!!

I går kveld satt jeg med programmering men heller ikke det gikk, jeg drakk istedet en halv flaske vin ca kl 20.30 og sovnet med uro og redsel og sorg en gang.

Fordi jeg ikke kan skyte meg selv pga av situasjonen jeg er i resten av mitt liv!

Akkurat nå har jeg det dårlig, jeg ser ingen løsninger ,

Timen må jeg utsette, pga av for mye nå, men det er jo bare utsette ubehaget, min psykiater ber meg møte med papirer og journal:-( hun har neppe glemt det om 4 uker!!

Jeg føler meg desperat og fanget.

Skrevet

Hei:-(

Det er ikke tull, men ja det kan skade meg, opplagt, jeg satt i dag i plenumsregning, stadig falt jeg ut, i fortvilte tanker som om gleden var forstyrret av noe så faretruende at jeg var i alarmberedskap.

Da jeg skulle regne oppgaver på biblioteket kl 14.10 måtte jeg kl 15.20 ca unnskylde meg med at jeg følte meg syk, jeg klarte ingen, ingen,ingen regnestykker!!!!

Jeg skulle forklare imagunere tall i planet og kunne ikke gjøre rede for mine egne utregninger!!!

I går kveld satt jeg med programmering men heller ikke det gikk, jeg drakk istedet en halv flaske vin ca kl 20.30 og sovnet med uro og redsel og sorg en gang.

Fordi jeg ikke kan skyte meg selv pga av situasjonen jeg er i resten av mitt liv!

Akkurat nå har jeg det dårlig, jeg ser ingen løsninger ,

Timen må jeg utsette, pga av for mye nå, men det er jo bare utsette ubehaget, min psykiater ber meg møte med papirer og journal:-( hun har neppe glemt det om 4 uker!!

Jeg føler meg desperat og fanget.

Løsningen er å si nei!

Skrevet

Løsningen er å si nei!

Hei!

Men blir ikke hørt!:-(

Bor du i Oslo?

Skrevet

Hei!

Bor du i Oslo?

Nei...

Skrevet

Hei!

Bor du i Oslo?

Jeg mener du skal bruke fornuften din og si nei.

For øvrig er jeg tilbøyelig til å mene det er grovt uetisk å ikke sørge for å være sikker på at du har gitt et informert samtykke. Siden du har en opplevelse av at du ikke kan si nei, så foreligger det ikke informert samtykke fra din side. Dette er urovekkende.

Uansett, så er du en voksen dame som bør kunne innse at du kan si nei.

Nicklusheletida
Skrevet

Hei!

Det kom brev i går, eller dagen før, noen hadde åpnet det, og der stod det at jeg skulle møte til en time neste uke til min psykiater, ta med de underskrevne papirene og alle andre journaler:-( altså IKKE spørsmål!!!!!!!!!

Hadde jeg ikke hatt barn, ville jeg ønsket skyte meg selv med min glock, det er ikke en mulighet, jeg er likevel fra meg av fortvilelse!!!

Jeg vet ikke hvordan løse dette, nå må jeg utsette den timen med min psykiater 2 uker, minst, EEG og MR til neste år må jeg utsette til neste år, fordi jeg har rett og slett for mye til 15 desember.

Jeg ringte sykehuset og sa jeg kun hadde tid mellom kl 08.00 og 10.00 fredager samt etter kl 14.00 fredager for EEG og MR. Det var vist umulig for dem, men jeg har faktisk kun den tiden tilgjengelig på dagtid! Og da må vi vente til januar, så kan jeg se om bedre tid, og mulighet. Tannlegen har innrettet seg og jeg har time kl 07.30 fredag, 45 min. Og det er dermed ok for meg. Ingen annen morgen er mulig!!!

Jeg vil ikke med i de idiotiske studiene! Som blir idiotiske når det er tvang! Og jeg ikke har tid! Og jeg må bruke min pause på 15 min på å " krangle" med sykehuset om at jeg må få tid mellom kl 08.00 og 09.00 fredager, da jeg MÅ innfinne meg kl 10.00 på instituttet.

Jeg forstår ikke at de forventer at jeg bare sånn kan ta fri:-(!

Jeg er enig med Frosken altså. Nå må du vise at du har bein i nesa og trekke deg ut av hele greia. Du har da mer enn nok allerede å henge fingrene i. Ring og si at du trekker deg. 

Skrevet

I Norge er det alltid frivillig å delta i forskningsprosjekter av den typen.  Alltid! 

Selv om du ikke finner det i papirene, kan du trekke deg når som helst.  Gjør det nå, før du inngår for mange avtaler.

Skrevet

Hei!

Du kan absolutt trekke deg fra dette selv om det ikke sto noe om det i den siste innkallingen! Og når studien får deg til å ville skyte deg, MÅ du bare trekke deg! Ring eller skriv så snart du har mulighet, så får du det ut av verden. Du trenger ikke engang forklare hvorfor du trekker deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...