Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. august 2014 Skrevet 31. august 2014 Hovedregelen for førstegangs psykose (ikke schizofreni) er psykofarmaka i minst et år. Det første halve året på den dosen som var nødvendig i starten. Etter et halvt år kan en redusere med 25 %. 0 Siter
Health Freak Skrevet 31. august 2014 Forfatter Skrevet 31. august 2014 Takk for tips! :-) Ja behandleren så noe lignende... lang tid, i alle fall... Kanskje det er pga. bråslutt at jeg har blitt dårligere de tidligere gangene... antar det er sannsynlig, siden du sier det på denne måten. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. august 2014 Skrevet 31. august 2014 Hovedregelen for førstegangs psykose (ikke schizofreni) er psykofarmaka i minst et år. Det første halve året på den dosen som var nødvendig i starten. Etter et halvt år kan en redusere med 25 %. Hvor lenge bør en med schizofreni ta medisinen før en reduserer? 0 Siter
Health Freak Skrevet 31. august 2014 Forfatter Skrevet 31. august 2014 F.eks. når jeg var ute og gikk nå følte jeg at han som passerte meg mente noe mot meg når han snøftet... ja sånn når du drar inn snørr når du skal spytte... Men det er jo ikke psykose... og jeg har alltid hatt det sånn, før og etter det jeg skrev om tidligere i tråden. Uansett medisin og dose... Tenker jo at det er ondsinnede rykter som fikk han til det. Men er bare grubling. Er noe annet enn psykose. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. august 2014 Skrevet 31. august 2014 Hvor lenge bør en med schizofreni ta medisinen før en reduserer? Til en har vært stabil og i god funksjon i minst et år. Deretter svært små reduksjoner i samarbeid med psykiater mens en observerer effekten. Personer med schizofreni må aldri slutte med medisinen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. august 2014 Skrevet 31. august 2014 (endret) Til en har vært stabil og i god funksjon i minst et år. Deretter svært små reduksjoner i samarbeid med psykiater mens en observerer effekten. Personer med schizofreni må aldri slutte med medisinen. Det hørtes litt dystert ut, men jeg har klart meg på små doser før. Er ikke 8 mg risperdal per dag litt mye? Endret 31. august 2014 av stjernestøv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 Skrevet 31. august 2014 F.eks. når jeg var ute og gikk nå følte jeg at han som passerte meg mente noe mot meg når han snøftet... ja sånn når du drar inn snørr når du skal spytte... Kjente du han, eller er du så kjent i lokalmiljøet at alle hvet hvem du er? Anonymous poster hash: 1ffa2...ddc 0 Siter
Health Freak Skrevet 31. august 2014 Forfatter Skrevet 31. august 2014 Har aldri sett han før. Vet ikke om jeg er kjent... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 Skrevet 31. august 2014 Har aldri sett han før. Vet ikke om jeg er kjent... Tror vi kan arkivere dette under tilfeldigheter. Anonymous poster hash: 1ffa2...ddc 0 Siter
Health Freak Skrevet 31. august 2014 Forfatter Skrevet 31. august 2014 Som sagt sa jeg det bare var grubling... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.