Gå til innhold

Hvordan dele tabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har delestrek, men likevel ble noen knust og de fikk forskjellig størrelse. Er det noen gode teknikker for å få de til å bli halve?

Skrevet

De har delestrek, men likevel ble noen knust og de fikk forskjellig størrelse. Er det noen gode teknikker for å få de til å bli halve?

Bruk skarp kniv.

Anonymous poster hash: 1fbbf...87a

Skrevet (endret)

Bruk skarp kniv.Anonymous poster hash: 1fbbf...87a

Den bør nok være skarpere enn den jeg brukte i dag. Men da skulle jeg få to like store? Trenger ikke kjøpe tablettdeler? Tror jeg har hørt det finnes noe slikt også.

Endret av eller
Skrevet

Ellers er det sikkert mulig å få resept på halv dose...

Skrevet

Ellers er det sikkert mulig å få resept på halv dose...

Jeg kan ikke finne at fluoksetin finnes på 10 mg tabletter.

Skrevet

Jeg kan ikke finne at fluoksetin finnes på 10 mg tabletter.

Ser ut til at 20 mg er minste dose? I såfall bør det ikke være nødvendig å dele dem... de lager jo selvsagt tablettstørrelser tilpasset eventuelle nedtrappingsplaner.

Skrevet

Ser ut til at 20 mg er minste dose? I såfall bør det ikke være nødvendig å dele dem... de lager jo selvsagt tablettstørrelser tilpasset eventuelle nedtrappingsplaner.

Selvsagt.

Anonymous poster hash: ef87e...cd5

Skrevet

Det er kanskje for nedtrapping de har satt delestrek på de. Jeg får prøve med skarpere kniv til neste uke, hvis ikke får jeg skaffe en tablettdeler. Jeg vet ikke hvordan en nedtrapping på fluoksetin bør være heller. 

Skrevet

Kjøp deg en tablettdeler. Kjempegrei å bruke, og du slipper at tbl blir ødelagte. Ca 46 kr på apoteket

Skrevet

Kjøp deg en tablettdeler. Kjempegrei å bruke, og du slipper at tbl blir ødelagte. Ca 46 kr på apoteket

Skal gjøre det så sant jeg ikke seponerer helt.  Er litt usikker hvordan jeg vil gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...