Gå til innhold

Oppstart jobb- medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fryktet at angsten skal ta meg når jeg starter opp i en jobb om en måned. Vært borte fra arb livet grunnet sykemelding over et år. Oppstart har alltid vært grusomt for meg. Blir full av katastrofetanker , mister nattesøvn og får lyst til å slutte . Ved forr

Skrevet

Fryktet at angsten skal ta meg når jeg starter opp i en jobb om en måned. Vært borte fra arb livet grunnet sykemelding over et år. Oppstart har alltid vært grusomt for meg. Blir full av katastrofetanker , mister nattesøvn og får lyst til å slutte . Ved forr

Hvorfor tar du ikke Cipralex hvis du har fått foreskrevet dette?

Anonymous poster hash: 1b7e7...fba

Skrevet

Tar det igjen nå. 10 mg- synes ikke det hjelper mot angsten min - katastrofetanker om at jeg ikke er bra nok , sosial nok, dyktig nok.. I forrige jobb gikk det troll i ord:/ Kanskje sterkere lut må til? Kjenner meg så opprørt uten st jeg startet igjen:(Jeg har dog klart meg ok før, skjult all angst for andre .. Klarte ikke det sist.. Stivnet til når jeg ikke skulle.. Alltid vært så sliten av å jobbe. Gir masse av meg selv i arbeidet m barn. Må sove på ettermiddag, dårlig nattesøvn.Gjør en del bra vet jeg ( fått bekreftet)- liker jobben min-men føler jeg meg beglodd av kollegaer i situasjoner jeg må være sosial er det ille .. Jeg kan glemme ting og miste konsentrasjon- veldig ille ved forrige jobbanledning. Så redd det skal gjenta seg. De vet jeg har vært psykemeldt, i følge min familie sa jeg alt for mye på intervju. Nå tenker jeg, så ekkelt at de vet. Håper ikke dette tar overhånd.

Skrevet

Tar det igjen nå. 10 mg- synes ikke det hjelper mot angsten min

Det kan ta opptil 4-6 uker før du får full effekt.

Skrevet (endret)

Det kan ta opptil 4-6 uker før du får full effekt.

Jeg åt cipralex grunnet depresjon ( alvorlig- moderat) fra november til juli. Synes ikke det hjalp - kanskje litt mer indre ro, men nærsagt apatisk. Aldr ligget så mye på sofaen, blitt lat og redd for å bli likegyldig. Ville bli meg selv igjen og sluttet , fastlege sa det var ok. Men fikk tristhetsfølelser og kjente meg amper, derfor har jeg startet på nytt. Blandet meg lite med folk, vet derfor lite hvordan den virker på angst. Når jeg har vært med folk finner jeg unnskyldninger for å fordufte så snart jeg kan. Mistenker den ikke virker mot mine problemer. Høyere dose? Spurte fastlegen om beroligende, det hadde han ikke lyst til å gi meg i første omgang ( blir visst trøtt og er jo avhengighetsskapende). Dps sier jeg kanskje har eupf , ikke enig :( Endret av En namnlaus
Skrevet

Jeg åt cipralex grunnet depresjon ( alvorlig- moderat) fra november til juli. Synes ikke det hjalp - kanskje litt mer indre ro, men nærsagt apatisk. Aldr ligget så mye på sofaen, blitt lat og redd for å bli likegyldig. Ville bli meg selv igjen og sluttet , fastlege sa det var ok. Men fikk tristhetsfølelser og kjente meg amper, derfor har jeg startet på nytt. Blandet meg lite med folk, vet derfor lite hvordan den virker på angst. Når jeg har vært med folk finner jeg unnskyldninger for å fordufte så snart jeg kan. Mistenker den ikke virker mot mine problemer. Høyere dose? Spurte fastlegen om beroligende, det hadde han ikke lyst til å gi meg i første omgang ( blir visst trøtt og er jo avhengighetsskapende). Dps sier jeg kanskje har eupf , ikke enig :(

Mange går på 20mg. Eller kanskje prøve et annet medikament? Men vet ikke jeg, har igrunnen ganske liten tro på anti-dep-med.

Skrevet (endret)

Jeg har tilbud om et kort vikariat med muligheter for mer. Siden de dessverre vet at jeg har vært psykemeldt er jeg redd de har meg ekstraordinært under den kritiske lupen. Frykter det går rett vest og lurer på om jeg må dope vekk angst og beven. Vet dette burde handle om tankearbeid og selvkontroll men når du blir så opptatt av deg selv og din fremferd kan det lett påvirke fokuset på det du skal gjøre. Kanskje burde jeg prioritert mer psykologhjelp? Kanskje blir dette kun å utsette seg for ytterligere psykisk smerte? Jeg vet selvsagt at jeg bør jobbe . I tidligere jobber brukt tid på å bli trygg og kjent meg i helspenn de første månedene. Hatt lyst til å slutte og kjent meg presset inn i et hjørne . Slike følelser ofte godt over selv om kampen mot " nervene" kontinuerlig har hjemsøkt meg. . . Nå om natta blir alt så skummelt. Blir kvalm med tanke på ny psykolog og. Vedkommende vil sikkert synes jeg er heselig somhar bedt om ny behandler og ikke hatt tillit til vedk kollega på dps. Vet mitt ønske om skifte skal drøftes i såkalt team i morgen. Ufyselig å bli drøftet, tenk om noen jeg halvkjenner er der... Taushetsplikt en vits i små lokalsamfunn tror jeg, kan ikke fri meg fra å kjenne meg fortapt og mislykket. Leser hva nav skriver om folk med " personlighetsrelaterte" problemer, til å grine av. Bør jeg ikke jobbe med folk? Kjenner meg knust .

Endret av En namnlaus
Skrevet

Jeg har tilbud om et kort vikariat med muligheter for mer. Siden de dessverre vet at jeg har vært psykemeldt er jeg redd de har meg ekstraordinært under den kritiske lupen. Frykter det går rett vest og lurer på om jeg må dope vekk angst og beven. Vet dette burde handle om tankearbeid og selvkontroll men når du blir så opptatt av deg selv og din fremferd kan det lett påvirke fokuset på det du skal gjøre. Kanskje burde jeg prioritert mer psykologhjelp? Kanskje blir dette kun å utsette seg for ytterligere psykisk smerte? Jeg vet selvsagt at jeg bør jobbe . I tidligere jobber brukt tid på å bli trygg og kjent meg i helspenn de første månedene. Hatt lyst til å slutte og kjent meg presset inn i et hjørne . Slike følelser ofte godt over selv om kampen mot " nervene" kontinuerlig har hjemsøkt meg. Nå om natta blir alt så skummelt. Blir kvalm med tanke på ny psykolog og. Vedkommende vil sikkert synes jeg er heselig sol har bedt om ny behandler og ikke hatt tillit til vedk kollega på dps. Vet mitt ønske om skifte skal drøftes i såkalt team i morgen. Ufyselig å bli drøftet, tenk om noen jeg halvkjenner er der... Taushetsplikt en vits i små lokalsamfunn , kan ikke fri meg fra å kjenne meg fortapt og mislykket. Leser hva nav skriver om folk med " personlighetsrelaterte" problemer, til å grine av. Bør jeg ikke jobbe med folk? Kjenner meg knust .

Kjenner meg igjen der ja. Hva er det NAV skriver om folk med personlighetsrelatert problemr?

Skrevet

Orker ikke gjengi det i frykt for å såre andre. Jeg har jo såret andre her på forumet visst.

Skrevet

Sikkert denne her https://www.nav.no/Forsiden/_attachment/1073749858?=true&_ts=1148d642bf0 men synes ikke det de skriver er så ille jeg da men alle har sine meninger =)

Menneh on topic så vet altså disse folkene litt om ditt sykefravær og alikavel velger de å gi deg en sjangse, virker som snille folk og ikke folk som vil være urettferdige mot deg

Det de skriver der virker da rett så fornuftig. Kan ikke forstå at det skal være noe å grine av.

Skrevet (endret)

Sikkert denne her https://www.nav.no/Forsiden/_attachment/1073749858?=true&_ts=1148d642bf0 men synes ikke det de skriver er så ille jeg da men alle har sine meninger =)

Menneh on topic så vet altså disse folkene litt om ditt sykefravær og alikavel velger de å gi deg en sjangse, virker som snille folk og ikke folk som vil være urettferdige mot deg

For å ta det siste først, føler meg på nåde . Tidligere kunne jeg tenke at jeg i alle fall hadde angsten for meg selv .. Livredd noen skal bli oppmerksom på den.. Prøver jo å skjule den. Var på intervju på dette stedet tidligere. Fikk ikke jobb, men så ringte de vedr lite vikariat. Vil altså se hva jeg duger til for å si det stygt. Skravlet som en foss på intervjuet, overkant åpen. Men fikk også positiv tilbakemelding på st jeg faktisk var ærlig, vet ikke hvor smart det var i henhold til f eks min paranoide beredskap ( som jeg visstnok besitter). Du linker til en navblekke som nok er mer skrevet med tanke på Evt mottakere enn den jeg så. Det aller verste ved å bli mistenkt for pf er at jeg tror de tror jeg er slem , er et ganske så ufarlig lam.. Som frykter alle store stygge ulver. Les: Biter ikke fra meg og lider i stillhet. Burde hatt en rustning for å tåle samfunnet og menneskehetens mulige fordømmelse av meg og min mer eller mindre kranke personlighetspatologi. Endret av En namnlaus
Skrevet (endret)

Det de skriver der virker da rett så fornuftig. Kan ikke forstå at det skal være noe å grine av.

Jeg googler og finner div som nav sier internt til sine ansatte. Litt mindre pakket inn i bomull for å si det med min tolkning;) Endret av En namnlaus
Skrevet

Jeg googler og finner div som nav sier internt til sine ansatte. Litt mindre pakket inn i bomull for å si det med min tolkning;)

Har du noen linker?

Skrevet

For å ta det siste først, føler meg på nåde . Tidligere kunne jeg tenke at jeg i alle fall hadde angsten for meg selv .. Livredd noen skal bli oppmerksom på den.. Prøver jo å skjule den. Var på intervju på dette stedet tidligere. Fikk ikke jobb, men så ringte de vedr lite vikariat. Vil altså se hva jeg duger til for å si det stygt. Skravlet som en foss på intervjuet, overkant åpen. Men fikk også positiv tilbakemelding på st jeg faktisk var ærlig, vet ikke hvor smart det var i henhold til f eks min paranoide beredskap ( som jeg visstnok besitter). Du linker til en navblekke som nok er mer skrevet med tanke på Evt mottakere enn den jeg så. Det aller verste ved å bli mistenkt for pf er at jeg tror de tror jeg er slem , er et ganske så ufarlig lam.. Som frykter alle store stygge ulver. Les: Biter ikke fra meg og lider i stillhet. Burde hatt en rustning for å tåle samfunnet og menneskehetens mulige fordømmelse av meg og min mer eller mindre kranke personlighetspatologi.

Forstår ikke hvordan du likestiller pf med det å være "slem".

Skrevet (endret)

Forstår ikke hvordan du likestiller pf med det å være "slem".

Om du leser hvordan de / jeg (? Hæ?) oppfører seg kan det høres litt slemt ut.. Men at dette er uttrykk for at de(jeg??) lider selv er jo også åpenbart. Hvorvidt slike symptomkriterier tolkes/ oppfattes som slemme vil vel avhenge av hvordan det slår ut i praksis. Jeg for min del er innehaver av mye selvbebreidelse og unnvikelsestakter. Min selvtillit kan alt for lett ligge i andres hender , og plutselig kan jeg fryse til is. Er vel ikke akkurat slemt , men kan medføre at jeg innimellom gjør en langt dårligere jobb en jeg vil & bør gjøre. Det jeg sier er kanskje farget av mine såkalte kstastrofetanker om relasjoner og manglende følelse av mestring . Jeg er ganske rar og.. Komme inn i en god steam og kjenne at jeg gjør ting veldig bra. Er uforutsigbar . Jeg har visst lite toleranse for mine egne svakheter - tror imidlertid at jeg har mer toleranse for andres. Føler omtrent at jeg skal ut på en knivsegg..får lyst til å melde pass . Endret av En namnlaus
Skrevet

Var på intervju på dette stedet tidligere. Fikk ikke jobb, men så ringte de vedr. lite vikariat. Vil altså se hva jeg duger til for å si det stygt.

Synes du dette er så rart og negativt? Sett fra arbeidsgivers side er det da en ganske normal handlemåte.  Det er prøvetid i faste jobber også.   

Skrevet

Synes du dette er så rart og negativt? Sett fra arbeidsgivers side er det da en ganske normal handlemåte. Det er prøvetid i faste jobber også.

Akkurat det er kanskje ikke så underlig sett fra en arbeidsgiver ståsted . De vil trolig vurdere min kapasitet og jeg er ærlig talt utrolig usikker på den selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...