Gå til innhold

Usympatisk å vise mistillit til psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Du må vise litt bedre selvinnsikt og ta i mot råd fra andre.

Anonymous poster hash: 68191...33a

Skrevet

Står på stedet hvil.. Mildt sagt! Men da må det dukke opp en tillitsvekkende person som kan overbevise meg om det riktige og helst ta iniativ til det som for meg er skumle terskler ..

Skrevet

Står på stedet hvil.. Mildt sagt! Men da må det dukke opp en tillitsvekkende person som kan overbevise meg om det riktige og helst ta iniativ til det som for meg er skumle terskler ..

Hvis du legger merke til hva du skriver her, så er det igjen fokus på at dps skal gjøre ting annerledes, mer enn hva du selv kan gjøre for at ting skal bli annerledes.

Skrevet

Hvis du legger merke til hva du skriver her, så er det igjen fokus på at dps skal gjøre ting annerledes, mer enn hva du selv kan gjøre for at ting skal bli annerledes.

ok , jeg vil helst de skal se meg og mine behov ..er klar over at jeg selv må være aktiv for å ha et håp om at dette skal skje... Skal jeg ut i jobb tror jeg det vil presse seg frem et fokus på medisin.. Men har overlevd uten før? Hvorfor skal jeg trenge det nå? Litt usikker her.
Skrevet

ok , jeg vil helst de skal se meg og mine behov ..er klar over at jeg selv må være aktiv for å ha et håp om at dette skal skje... Skal jeg ut i jobb tror jeg det vil presse seg frem et fokus på medisin.. Men har overlevd uten før? Hvorfor skal jeg trenge det nå? Litt usikker her.

Poenget med å be om en time for vurdering av medisiner, er ikke nødvendigvis at du skal ende opp med medisiner. Poenget er at dette blir seriøst vurdert.

Skrevet

Poenget med å be om en time for vurdering av medisiner, er ikke nødvendigvis at du skal ende opp med medisiner. Poenget er at dette blir seriøst vurdert.

I forrige jobb slet jeg med konsentrasjon i oppstart , ubehagelig å glemme viktige ting . Og så anspent - kollaps når jeg kom hjem og måtte tilbringe resten av dagen på sofa. Fungerer dårlig når jeg også er familie medlem og mamma.
Skrevet

Du bør prøve å ta litt mer ansvar for eget liv, høres det ut som. Krev et møte på dps om medisiner. Om du ender med ny resept eller ikke kan du ikke vite før du har vært der. Du har klaget på Cipralex før (de gjorde deg "flat", så du sluttet), da synes jeg du skal få vurdert om en annen medisin kan være bedre. 

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor det skal være så forferdelig om noen som arbeider på dps ikke skal like deg, finne deg krevende, eller hva det nå er du er redd for. Hvorfor er det så viktig at disse menneskene skal ha et så veldig positivt syn på deg? Dette er da ikke mennesker du trenger å ha med å gjøre ut over det å få behandling. Og når du har blitt frisk igjen slipper du vel å se dem igjen. Det er ikke dine venner, det er ikke din familie - det er bare ansatte på et dps. (Og forøvrig vedder jeg ganske mye på at de ofrer deg svært få tanker - du er en av hundrevis av pasienter)

Skrevet

Jeg synes selv jeg tar ansvar. Kjemper for å unngå diagnose jeg mener er feil, ber om ny behandlet ( noe jeg skal få), samt begynt å spise cipralex igjen. Gjør meg flat , men kanskje ikke så følsom ... Kan være godt , for kjent meg så sint og trist . Bra for min tålmodighet med barna mine - det er svært viktig. De viktigste i verden. Vil og gjerne være et forbilde for dem, ikke kun en " lat" mamma... .Leste her inne tror jeg at en kan bli mer tykkhudet av cipralexUsikker på dette selv, ingen åpenbar effekt ...ikke hverken det ene eller det andre..litt likegyldig. Kanskje et skjold mot de tyngste emosjonene som river i meg til stadighet., Skal kanskje spørre fastlege om mer medisin ( økt dose / Evt angsdempende)før jeg skal ut i jobb. En jobb jeg er overkvalifisert til.. Føler jeg kamperer og forsøker å ta ansvar .. Vet isolasjon ikke er bra og har ikke lyst til å visne- har lyst til å bidra. Bare fordømt usikker på egen kapasitet og synes mye er fryktinngytende.. Går ikke rundt og krever ting, ikke min stil. Vet dessuten at jeg kun er er nr i rekka på dps/ hos psykolog. Det er helt i orden. Savner bare å møte noen som kunne bety noe for meg.. Som kunne hjelpe meg å få dreis på mer el mindre forskrudde tanker.. Kanskje klarer jeg å ordne opp selv .. Redd for å bare fortsette i en ond sirkel.. Forrige jobb var et mareritt jeg fortsatt tenker på.

Skrevet

Jeg synes selv jeg tar ansvar. Kjemper for å unngå diagnose jeg mener er feil,

En tentativ diagnose som du bruke all energi på. Er dette et fornuftig fokus?

Anonymous poster hash: 7525f...0db

Skrevet

En tentativ diagnose som du bruke all energi på. Er dette et fornuftig fokus?

lurer litt på hvem du er og hvorfor du spør. All energi? Vel , høres kanskje slik ut her - men plager meg..sikkert ikke fornuftig
Skrevet

lurer litt på hvem du er og hvorfor du spør.

Du har skrevet hundrevis av innlegg om dette i det siste så man lurer på hvorfor du holder på slik?

Skrevet

Livet er ikke over. Akkurat nå er det sånn livet ditt er. Og det er neppe tilfeldig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...