stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Du kan jo søke kommunen om fritidskontakt, som du kan gå turer med, og etterhvert begynne å trene med. Jeg er ganske sikker på at du vil få det. Tror ikke de har det her, de psykisk syke har kontakter på dagsenteret og det har jeg prøvd. Tror ikke jeg vil ha noen derfra. 0 Siter
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Tror ikke de har det her, de psykisk syke har kontakter på dagsenteret og det har jeg prøvd. Tror ikke jeg vil ha noen derfra. Kommunen driver dagsenteret ja, men de driver også fritidskontaktene, og det er ikke psykiatri, så det er en helt annen avdeling... verdt å prøve. Men kan godt hende de kaller det noe annet enn fritidskontakt da. 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Du bør gå i det minste en liten tur hver dag. Det er synd at du har blitt så fokusert på dette med at du har litt høy hvilepuls. Det er ingenting farlig med at du får høyere puls når du beveger deg. Når jeg trener spinning har jeg puls på mellom 160 og 180 mesteparten av timen. Hjertet liker sånt:-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Kommunen driver dagsenteret ja, men de driver også fritidskontaktene, og det er ikke psykiatri, så det er en helt annen avdeling... verdt å prøve. Men kan godt hende de kaller det noe annet enn fritidskontakt da. Da vet jeg ikke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Du bør gå i det minste en liten tur hver dag. Det er synd at du har blitt så fokusert på dette med at du har litt høy hvilepuls. Det er ingenting farlig med at du får høyere puls når du beveger deg. Når jeg trener spinning har jeg puls på mellom 160 og 180 mesteparten av timen. Hjertet liker sånt:-) oi det var høy puls ja. Ja jeg bør vel tåle å gå en liten tur hver dag, men er så trøtt. 0 Siter
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Hvis du går blir du mindre trøtt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Hvis du går blir du mindre trøtt. Men jeg føler jo jeg skal dette sammen når jeg går, det er så ekkelt. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Jeg mener du ikke bare bør gå en liten tur hver dag, men trene så hardt at du nesten kollapser et par ganger i uka. 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 oi det var høy puls ja. Ja jeg bør vel tåle å gå en liten tur hver dag, men er så trøtt. Skjønner at det er kjempetungt å komme seg ut når du føler deg så trøtt. Samtidig så vet man at inaktivitet nok vil gjøre deg enda trøttere, mens aktivitet vil gjøre deg mer opplagt og våken etter hvert. Du har hatt en vanskelig sommer og kanskje er noe trøttheten en slags ettervirkning av sommeren. Jeg synes du skal ta kontakt med Friskvernsentralen og bli med dem både på tur og evt. annet opplegg som passer. 0 Siter
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Men jeg føler jo jeg skal dette sammen når jeg går, det er så ekkelt. Tror den eneste måten å gjøre noe med dette på, er å gå... se på det som eksponeringsterapi. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Jeg mener du ikke bare bør gå en liten tur hver dag, men trene så hardt at du nesten kollapser et par ganger i uka. Phu! Det klarer jeg neppe. 0 Siter
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Phu! Det klarer jeg neppe. Fysisk sett så klarer du det, siden du nesten kollapser mye fortere som overvektig og utrent... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Skjønner at det er kjempetungt å komme seg ut når du føler deg så trøtt. Samtidig så vet man at inaktivitet nok vil gjøre deg enda trøttere, mens aktivitet vil gjøre deg mer opplagt og våken etter hvert. Du har hatt en vanskelig sommer og kanskje er noe trøttheten en slags ettervirkning av sommeren. Jeg synes du skal ta kontakt med Friskvernsentralen og bli med dem både på tur og evt. annet opplegg som passer. Har tenkt på å gå med dem, får se... Ja trøttheten kan jo være etterdønninger etter sommeren, får prøve å se om jeg klarer en liten tur i ettermiddag. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Jeg går 70 minutt hver dag , noen ganger x2. Svært trøtt, men det er trolig ikke normalt. Skal jo bli så opplagt av trening. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Tror den eneste måten å gjøre noe med dette på, er å gå... se på det som eksponeringsterapi. Ja får gjøre det, gå litt og litt men det blir ikke lange turer. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Fysisk sett så klarer du det, siden du nesten kollapser mye fortere som overvektig og utrent... kollapser nesten bare jeg går tur, blir så tung i pusten og. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Jeg går 70 minutt hver dag , noen ganger x2. Svært trøtt, men det er trolig ikke normalt. Skal jo bli så opplagt av trening. Det var mye ja, rart du ikke får energi av det da. Men du bruker energier på så mye ant psykisk, er trøttende det og. 0 Siter
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Ja får gjøre det, gå litt og litt men det blir ikke lange turer. Du burde gå 2 turer på 15 min hver hver dag i starten. kollapser nesten bare jeg går tur, blir så tung i pusten og. Men det er det som må til. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Du burde gå 2 turer på 15 min hver hver dag i starten. Men det er det som må til. Ok, får prøve å ta meg sammen. 0 Siter
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Ok, får prøve å ta meg sammen. Det handler jo ikke om det... det handler om å gjøre de tingene som gir deg en bedre dag... når du kommer hjem etter turen, så kan du føle deg fornøyd fordi du fikk til noe ubehagelig, og så får du mindre helseangst fordi du føler at du gjør noe for å få bedre helse... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.