stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Det handler jo ikke om det... det handler om å gjøre de tingene som gir deg en bedre dag... når du kommer hjem etter turen, så kan du føle deg fornøyd fordi du fikk til noe ubehagelig, og så får du mindre helseangst fordi du føler at du gjør noe for å få bedre helse... Du har et poeng der ja. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Phu! Det klarer jeg neppe. Det er individuelt hva folk synes er lett å gjennomføre. For helsa er det minst like stor effekt å trene skikkelig hardt (4x4 intervall pluss 3 min pauser) to ganger i uka som å trene forsiktig 30 minutter hver dag. Man får større effekt på 1/3 av tiden. Ref forskningen til Rosenborgklinikken. De lar til og med hjertepasienter kjøre intervalltrening. Det er ikke farlig å ha høy puls. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Det er individuelt hva folk synes er lett å gjennomføre. For helsa er det minst like stor effekt å trene skikkelig hardt (4x4 intervall pluss 3 min pauser) to ganger i uka som å trene forsiktig 30 minutter hver dag. Man får større effekt på 1/3 av tiden. Ref forskningen til Rosenborgklinikken. De lar til og med hjertepasienter kjøre intervalltrening. Det er ikke farlig å ha høy puls. Takk Bare si det flere ganger "Det er ikke farlig å ha høy puls", må hjernevaskest. 0 Siter
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Takk Bare si det flere ganger "Det er ikke farlig å ha høy puls", må hjernevaskest. Det som er farlig er faktisk at pulsen ikke varierer stort gjennom dagen. Meningen er at en skal ha høy puls deler av dagen, slik at den kan falle godt ned når du hviler og sover. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Det som er farlig er faktisk at pulsen ikke varierer stort gjennom dagen. Meningen er at en skal ha høy puls deler av dagen, slik at den kan falle godt ned når du hviler og sover. Oi! Får ut å gå tur senere tror jeg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Gikk i fem miutter så måtte jeg inn igjen, men fikk litt frisk luft da men dette var jo altfor lite...vet det. 0 Siter
gråstein Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Går 2 timers tur hver dag. Syntes ikke det hjelper spesielt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Går 2 timers tur hver dag. Syntes ikke det hjelper spesielt. To som har skrevet at det ikke hjelper nå Slappheten min kan jo ha med kalium mangelen å gjøre og, legen sa jo det. Vet ikke hvor lenge man må ta det før det får effekt jeg. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Gikk i fem miutter så måtte jeg inn igjen, men fikk litt frisk luft da men dette var jo altfor lite...vet det. Fem minutt bedre enn ingen minutt:) kom på en ting det hjelper for ; kroppslig forfall. Holder vekta på et ok nivå - kan bety noe for velværet tenker jeg. Kan og gi vakre naturopplevelser Men tankene kretser også på turene. Klarer ikke la være , og det er plagsomt . Sum av summarium vil jeg anbefale tur.. Fem minutt - el fast liten runde:) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Fem minutt bedre enn ingen minutt:) kom på en ting det hjelper for ; kroppslig forfall. Holder vekta på et ok nivå - kan bety noe for velværet tenker jeg. Kan og gi vakre naturopplevelser Men tankene kretser også på turene. Klarer ikke la være , og det er plagsomt . Sum av summarium vil jeg anbefale tur.. Fem minutt - el fast liten runde:) Ok, får prøve et kvarter om dagen i begynnelsen. Men legen der jeg var innlagt sa ikke hvor lenge jeg skulle ta kalium, man kan jo få for mye av det leste jeg. Tar jo to pr dag nå og har ikke time før 30, nå bekymrer det meg og. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Ok, får prøve et kvarter om dagen i begynnelsen. Men legen der jeg var innlagt sa ikke hvor lenge jeg skulle ta kalium, man kan jo få for mye av det leste jeg. Tar jo to pr dag nå og har ikke time før 30, nå bekymrer det meg og. har du ikke fått anbefalt dose da? Blir sikkert ikke for mye om du følger anvisning ( nå har ikke jeg greie på dette, men tenker du har fått beskjed om dose ?) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 har du ikke fått anbefalt dose da? Blir sikkert ikke for mye om du følger anvisning ( nå har ikke jeg greie på dette, men tenker du har fått beskjed om dose ?) Husker ikke helt om jeg fikk en eller to på slutten, og han trodde sikkert jeg skulle få legetime før. Er ikke sikkert man skal ta kalium så lenge mener jeg. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Går 2 timers tur hver dag. Syntes ikke det hjelper spesielt. Trening er ikke noen tryllekur mot alt, men det er ikke mye tvil om at det gir lavere hvilepuls. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Trening er ikke noen tryllekur mot alt, men det er ikke mye tvil om at det gir lavere hvilepuls. Men hva om jeg har høy puls pga kalium mangel? Da blir vel ikke hvilepulsen lavere? 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 (endret) Men hva om jeg har høy puls pga kalium mangel? Da blir vel ikke hvilepulsen lavere? Jeg vet ikke, men jeg synes hvilepulsen din virker normal for en nervøs, utrent dame med litt frodige kurver. Edit: jeg må minne om at jeg er en tegneseriefigur, og ikke en lege. For all del: søk råd hos noen som vet hva de snakker om. Endret 2. september 2014 av Gargamel 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Jeg vet ikke, men jeg synes hvilepulsen din virker normal for en nervøs, utrent dame med litt frodige kurver. Edit: jeg må minne om at jeg er en tegneseriefigur, og ikke en lege. For all del: søk råd hos noen som vet hva de snakker om. Ok, takk likevel 0 Siter
frosken Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Husker ikke helt om jeg fikk en eller to på slutten, og han trodde sikkert jeg skulle få legetime før. Er ikke sikkert man skal ta kalium så lenge mener jeg. Du har jo time på dps om noen få dager. Selv om du ikke skal snakke med en lege der, så kan du drøfte dine bekymringer for helsen din med behandleren. Du bekymrer deg mer enn nødvendig nå, virker det som:-) Dersom du lurer på om det er for lenge å vente med legetilsyn til den 30., så kan du ringe sykehuslegen og spørre om akkurat det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Du har jo time på dps om noen få dager. Selv om du ikke skal snakke med en lege der, så kan du drøfte dine bekymringer for helsen din med behandleren. Du bekymrer deg mer enn nødvendig nå, virker det som:-) Dersom du lurer på om det er for lenge å vente med legetilsyn til den 30., så kan du ringe sykehuslegen og spørre om akkurat det. Første time hos ny behandler, er spent på det. Kan jo drøfte det med henne ja, at jeg ikke vet om det er fysisk eller psykisk. Tør ikke ringe han sykehuslegen jeg selv om han sa jeg kunne ringe avdelingen, det var jo hvis jeg ble dårlig jeg skulle ringe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.