Gå til innhold

Lene Marlin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"The Secret"-tankegangen har sikkert noe for seg når det gjelder f.eks. å ikke la bagateller forstyrre det at man holder fokus på mål man har satt seg, å være såpass "selvopptatt" at man ikke lar andres meninger og synsing forstyrre eget liv for mye, o.l.  Men det er å gå for langt når dette dras inn i bekjempelse av alvorlig sykdom eller hendelser.

 

Jeg husker det var en gjøk som skrev "Har du lest 'the secret'?" på bloggen til Regine Stokke da hun var klart inne i siste stadium av kreftsykdommen.  Da ble jeg forbanna...

Uff! Ja det skal finnes lettvindte løsninger, men ikke lett å oppnå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    22

  • Health Freak

    14

  • stjernestøv

    9

  • FGT

    5

Mest aktive i denne tråden

Selvfølgelig. Blir man ikke bra kan man bare skylde på seg selv. Du er jaggu flink til å tråkke folk ned i søla. 

Anonymous poster hash: d9086...69b

For å komme seg opp, eller ut av en vanskelig situasjon, er det deg selv det står mest på. Det har ikke noe med å legge skylden på deg selv, men å ta ansvar for deg selv, det som du kan gjøre noe med. jo mer du overlater skyld andre, eller årsak til dine e vanskeligheter, jo mer avhengig blir du og dermed mer å klage på, og selvfølelsen blir dårligere. Dette gjør deg ikke bedre på sikt. når det gjelder svært alvorlige medisinske problemer, blir det jo noe annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme seg opp, eller ut av en vanskelig situasjon, er det deg selv det står mest på. Det har ikke noe med å legge skylden på deg selv, men å ta ansvar for deg selv, det som du kan gjøre noe med. jo mer du overlater skyld andre, eller årsak til dine e vanskeligheter, jo mer avhengig blir du og dermed mer å klage på, og selvfølelsen blir dårligere. Dette gjør deg ikke bedre på sikt. når det gjelder svært alvorlige medisinske problemer, blir det jo noe annet.

 

Man forstår at du aldri har vært alvorlig deprimert.

Anonymous poster hash: d9086...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er så modig og hun må ha kommet seg godt ut av det og blitt sterk når hun klarer å snakke om det nå. Det er så utrolig flott og viktig at hun står fram.

Å ha et håp om at det blir bedre er så viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man forstår at du aldri har vært alvorlig deprimert.

Anonymous poster hash: d9086...69b

 

 

Er du den samme som har skrevet akkurat denne setningen i flere tråder?

 

Uansett, skjønner ikke helt hva du prøver å oppnå ved å skrive det.

Må man ha vært alvorlig deprimert for å kunne uttale seg? Sitter du med fasiten på hvordan det føles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du den samme som har skrevet akkurat denne setningen i flere tråder?

 

Uansett, skjønner ikke helt hva du prøver å oppnå ved å skrive det.

Må man ha vært alvorlig deprimert for å kunne uttale seg? Sitter du med fasiten på hvordan det føles?

 

Det dummeste man kan si er: Det er bare å ta seg sammen, alt avhenge av deg. Nei, jeg kan ikke tenke meg frist. Jeg kan heller ikke tenke meg trist hvis jeg er glad. Eller gråte på kommando. 

Anonymous poster hash: d9086...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du den samme som har skrevet akkurat denne setningen i flere tråder?

 

Uansett, skjønner ikke helt hva du prøver å oppnå ved å skrive det.

Må man ha vært alvorlig deprimert for å kunne uttale seg? Sitter du med fasiten på hvordan det føles?

 

Er så lei den setningen der selv. Har fått den minst 4-5 ganger.

 

Lurer på om denne brukeren bruker copy+paste..

 

Det må være lov å ha en mening selv om man ikke har vært alvorlig deprimert.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei den setningen der selv. Har fått den minst 4-5 ganger.

 

Lurer på om denne brukeren bruker copy+paste..

 

Det må være lov å ha en mening selv om man ikke har vært alvorlig deprimert.

 

Ikke når du dummer deg ut med total kunnskapsløshet.

Anonymous poster hash: d9086...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det dummeste man kan si er: Det er bare å ta seg sammen, alt avhenge av deg. Nei, jeg kan ikke tenke meg frist. Jeg kan heller ikke tenke meg trist hvis jeg er glad. Eller gråte på kommando. 

Anonymous poster hash: d9086...69b

 

 

Så da synes du det er greit å drepe alle diskusjoner om dette bare fordi du er uenig?

Hvorfor kan du ikke bare skrive det du skrev her nå, da skjønner man i det minste hva du vil frem til. Den andre setningen din er bare nedlatende og spydig.

 

Du kan aldri vite hva andre mennesker har vært igjennom eller ikke, uavhengig om de er åpne om det.

 

Jeg har selv vært dypt deprimert mange ganger, bipolar. Jeg synes svaret til FGT var helt innafor, og for øvrig virker det ikke som om du fikk med deg siste setning som var  "når det gjelder svært alvorlige medisinske problemer, blir det jo noe annet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det deg selv det står mest på. Det er bare så fryktelig vanskelig å ta det inn når man er langt nede, og tanken på at det er deg selv det står på er omtrent ikke til å holde ut når du er så svak at du knapt orker noe og helst ønsker det var mulig å gi noen fullmakt til å ta over livet ditt. Likevel er det jo sant. Dine følelser, ditt liv, ditt ansvar. Du må ta grep hvis det skal bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke når du dummer deg ut med total kunnskapsløshet.

Anonymous poster hash: d9086...69b

 

 Kan du ikke heller skrive en bok om det istedenfor å lage dårlig stemning her inne?

Og skrive det du skriver om ISW er bare latterlig og faller på sin egen urimelighet

 

Han er vel en av de som bidrar mest, med kunnskap, her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg kan takke meg selv jeg også, har jo skapt dette livet selv. Stupid me :( Blanke ark med fargestifter til og se hva jeg skaper? Må jo være stein hakke tullat...som far min kaldte meg da jeg var barn.

 

Noen ganger tar du ansvar for mye mer enn du kan styre. Jeg synes første verset i sinnsrobønnen inneholder mye klokskap:

 

"Gi meg slik sinnsro

at jeg formår å godta de ting jeg ikke kan forandre

mot til å forandre de ting jeg kan,

og forstand til å se forskjellen."

 

Det er viktig å forsøke å se forskjellen. Noen ser ikke hva de kan forandre, andre tror de kan forandre mer enn de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger tar du ansvar for mye mer enn du kan styre. Jeg synes første verset i sinnsrobønnen inneholder mye klokskap:

 

"Gi meg slik sinnsro

at jeg formår å godta de ting jeg ikke kan forandre

mot til å forandre de ting jeg kan,

og forstand til å se forskjellen."

 

Det er viktig å forsøke å se forskjellen. Noen ser ikke hva de kan forandre, andre tror de kan forandre mer enn de kan.

Takk jeg liker den bønnen godt :) Vil ha sinnsro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Kan du ikke heller skrive en bok om det istedenfor å lage dårlig stemning her inne?

Og skrive det du skriver om ISW er bare latterlig og faller på sin egen urimelighet

 

Han er vel en av de som bidrar mest, med kunnskap, her inne

 

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

 

Bare hyggelig :)

Jeg skriver ikke så mye, men er her ofte og leser.

Har lagt merke til dine gode svar, kunnskapsrike, reflekterte og med mye omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jeg liker den bønnen godt :) Vil ha sinnsro.

Det enkle er ofte det beste:)

Kom på når du skriver hva faren din kalte deg, at min far kalte meg " din satans djevelunge"... huff, må ha vært en utfordring for den mannen der ( som hadde en datter som var like viljesterk og kortlunta som han selv LOL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Jeg er helt enig med henne jeg også :-)

Synes du får en del ufortjent og urettmessig kritikk.

Keep on! We need you here :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med henne jeg også :-)

Synes du får en del ufortjent og urettmessig kritikk.

Keep on! We need you here :-)

 

Tusen takk til deg også :) Du er snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er litt slik med psykisk sykdom også. Man klorer seg fast i håp om at verden blir bedre, og så gjør den som regel det - før eller seinere. Det er jo akkurat dette Lene Marlin forsøker å formidle.

Noen ganger går problemene ut på at man nettopp klorer seg fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forstår at du aldri har vært alvorlig deprimert.

Anonymous poster hash: d9086...69b

Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det, det opplevdes svært ille i begynnelsen da jeg fikk et depressivt sammenbrudd. Men søkte ikke den rette hjelpen den gang tror jeg for ca.36 år sidenI 2009 fikk jeg blant annet diagnosen Dystymi, og da hadde jeg vært depressiv i ca.31 år. vet ikke om jeg skal si at dette er ille nok eller ? Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...