Gå til innhold

Lene Marlin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så jeg sier: du "må" ikke mosjonere og oppsøke venner, men "hvis" du skal få det bedre, ja da må du det.

 

Hva hvis en ikke har venner? Og mosjonering ikke hjelper (bortsett fra å holde vekten nede)?

Anonymous poster hash: 78cb8...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    22

  • Health Freak

    14

  • stjernestøv

    9

  • FGT

    5

Mest aktive i denne tråden

En psykiater jeg pratet med karakteriserte dystimi som meget alvorlig, som i ikke å greie noenting. Jeg lurte på om jeg kunne lide av dette, men da mente han at jeg ikke hadde greid noe(som tung utdanning, jobb osv)

Anonymous poster hash: 034bb...74b

 

Jeg har hverken utdanning eller jobb. Eller noen interesser eller gleder. Kan jeg ha dystimi?

Anonymous poster hash: 78cb8...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva hvis en ikke har venner? Og mosjonering ikke hjelper (bortsett fra å holde vekten nede)?

Anonymous poster hash: 78cb8...c31

 

 

Skaff deg venner, og prøv å hold vekten nede, det blir bare større problemer om du blir feit i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg venner, og prøv å hold vekten nede, det blir bare større problemer om du blir feit i tillegg.

 

Vekten klarer jeg å holde nede. Og venner har jeg aldri hatt, og tror ikke jeg har lyst på det heller.

Anonymous poster hash: 78cb8...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vekten klarer jeg å holde nede. Og venner har jeg aldri hatt, og tror ikke jeg har lyst på det heller.

Anonymous poster hash: 78cb8...c31

 

 

Men de to tingene jeg nevnte var jo bare eksempler, det er mange andre ting det er lurt å sørge for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de to tingene jeg nevnte var jo bare eksempler, det er mange andre ting det er lurt å sørge for...

 

saon hva ad?

Anonymous poster hash: 7e9ef...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

saon hva ad?

Anonymous poster hash: 7e9ef...316

 

 

Jeg vet ikke hva som ville gitt deg et bedre liv. Hadde jeg visst det kunne jeg jo slått meg opp som healer, og faktisk fått vitenskapelig dokumentasjon på effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste:)

Kom på når du skriver hva faren din kalte deg, at min far kalte meg " din satans djevelunge"... huff, må ha vært en utfordring for den mannen der ( som hadde en datter som var like viljesterk og kortlunta som han selv LOL :D

Er vel det :) Tok igjen jeg og og var viljesterk, var vel det som ble problemet hans :) Var en liten heks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selvfølgelig. Blir man ikke bra kan man bare skylde på seg selv. Du er jaggu flink til å tråkke folk ned i søla. 

Anonymous poster hash: d9086...69b

 

Det var vel ikke akkurat det han mente, at man kan skylde på seg selv hvis man ikke blir bra/bedre. Det er jo viktig at man har selvinnsikt i sin egen sykdom, og at man innser man kan trenge litt hjelp noen ganger. Hvis man innser det, er det lettere å få hjelp og komme seg videre i livet. Det er ihvertfall min mening og erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som ved egeninnsats ikke klarte å bli frisk. Det måtte medisiner til. Livet går i bølgedaler og de utfordringene man møter kan man ved egeninnsats gjøre noe med, så fremt man ikke er alvorlig syk.

 

Stjernestøv: Jeg synes det er farlig å tro at man har tiltrukket seg sykdom, det være seg fysisk eller psykisk. Tenk å ha kreft og så få høre at du kan takke deg selv for det! Jeg trodde i åresvis det var min skyld at jeg var syk fordi jeg tenkte negativt. Det var jo det stikk motsatte! Jeg tenkte negativt nettopp fordi jeg var syk. Eller meget optimistisk og urealistisk på den andre enden. Det sa alltid pang. Men før det sa pang var hypomaniene mine helt vidunderlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av dem som ved egeninnsats ikke klarte å bli frisk. Det måtte medisiner til. Livet går i bølgedaler og de utfordringene man møter kan man ved egeninnsats gjøre noe med, så fremt man ikke er alvorlig syk.

Det å faktisk ta medisiner en har behov for ER et uttrykk for egeninnsats. Langt flere kunne blitt mye bedre om de fulgte ditt eksempel der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det dummeste man kan si er: Det er bare å ta seg sammen, alt avhenge av deg. Nei, jeg kan ikke tenke meg frist. Jeg kan heller ikke tenke meg trist hvis jeg er glad. Eller gråte på kommando. 

Anonymous poster hash: d9086...69b

 

 

Du kan tenke deg både trist og glad. Våre tanker har langt mer makt enn du aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å faktisk ta medisiner en har behov for ER et uttrykk for egeninnsats. Langt flere kunne blitt mye bedre om de fulgte ditt eksempel der!

 

Støttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på John Nash?

Ja, det er et eksempel på hvor mye man kan få til selv med alvorlig psykisk lidelse. Er ikke "diagnosen" i seg selv som er hindringen, men hvordan du fungerer og hva du vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et eksempel på hvor mye man kan få til selv med alvorlig psykisk lidelse. Er ikke "diagnosen" i seg selv som er hindringen, men hvordan du fungerer og hva du vil...

 

Hva gjør man hvis man ikke "vil" noe?

Anonymous poster hash: db3d2...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man hvis man ikke "vil" noe?

Anonymous poster hash: db3d2...e35

Hvis man ikke vil noenting 100%, så dør man ganske fort, i alle fall hvis ikke noen sondeforer deg med vann og mat. :-)

Håper du ser poenget...

Jeg syns forøvrig ikke Nobelprisvinnere og sosialklienter er noe bedre/dårligere enn hverandre, men det må jo være kjekt å vite at man har gjort noe genialt for menneskeheten... skulle ønske jeg fikk til bare 1% av det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...