missmas Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Kan man stole på vurderinger gjort under innleggelse, der man har blitt vurdert til å være psykotisk? Jeg har hatt en manisk psykose og der skjønner jeg så godt at jeg var psykotisk i ettertid. Men så sluttet jeg på Abilify og fikk det de kalte depresjon med psykose, ble innlagt, men der sliter jeg veldig med å se at jeg skal ha vært psykotisk. Jeg hadde forestillinger om hjernen min der den kjentes ut som en båt som fløt uten anker, som et skrelt egg, osv, fordi jeg fikk sånn kaos i hodet at jeg ble nærmest sengeliggende og måtte skjerme meg selv veldig for inntrykk. Men jeg tolker det som at hjernen var utslitt og full av kaos fordi jeg ikke lenge før hadde hatt manisk psykose, ikke som psykose i seg selv. Kan psykose oppleves så forskjellig? Men jeg ble bra igjen da jeg fikk Abilify igjen… Ved 10 mg Abilify måtte jeg avogtil bare legge meg ned pga kaos i hodet, men ved 15 mg ble hjernen liksom sterk og bra og normal. Og jeg trenger ikke legge meg ned pga kaos i hodet. Og da jeg hadde kaos i hodet skrev jeg masse dikt på rim. Er dette merkelig? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 Kan man stole på vurderinger gjort under innleggelse, der man har blitt vurdert til å være psykotisk? Jeg har hatt en manisk psykose og der skjønner jeg så godt at jeg var psykotisk i ettertid. Men så sluttet jeg på Abilify og fikk det de kalte depresjon med psykose, ble innlagt, men der sliter jeg veldig med å se at jeg skal ha vært psykotisk. Jeg hadde forestillinger om hjernen min der den kjentes ut som en båt som fløt uten anker, som et skrelt egg, osv, fordi jeg fikk sånn kaos i hodet at jeg ble nærmest sengeliggende og måtte skjerme meg selv veldig for inntrykk. Men jeg tolker det som at hjernen var utslitt og full av kaos fordi jeg ikke lenge før hadde hatt manisk psykose, ikke som psykose i seg selv. Kan psykose oppleves så forskjellig? Men jeg ble bra igjen da jeg fikk Abilify igjen… Ved 10 mg Abilify måtte jeg avogtil bare legge meg ned pga kaos i hodet, men ved 15 mg ble hjernen liksom sterk og bra og normal. Og jeg trenger ikke legge meg ned pga kaos i hodet. Og da jeg hadde kaos i hodet skrev jeg masse dikt på rim. Er dette merkelig? Jeg har skrevet masse dikt i psykotisk tilstand, har flere bøker...kanskje jeg skulle kikke i dem. Nei, man må vel nesten stole på hva legen sier der du var innlagt, legen der jeg var innlagt sa jeg var psykotisk når jeg kom. Og jeg ble jo bedre av medisinen, men det er rart å tenke på. Kom meg fort jeg, gjorde du det da du fikk medisin? 0 Siter
missmas Skrevet 2. september 2014 Forfatter Skrevet 2. september 2014 Jeg har skrevet masse dikt i psykotisk tilstand, har flere bøker...kanskje jeg skulle kikke i dem. Nei, man må vel nesten stole på hva legen sier der du var innlagt, legen der jeg var innlagt sa jeg var psykotisk når jeg kom. Og jeg ble jo bedre av medisinen, men det er rart å tenke på. Kom meg fort jeg, gjorde du det da du fikk medisin? husker ikke. prøvde ut forskjellige medisiner… 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. september 2014 Skrevet 2. september 2014 husker ikke. prøvde ut forskjellige medisiner… Ok. Ikke lett å huske da nei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.