Gå til innhold

Min datter har en meget sjalu kjæreste.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei.

Min datter har en kjæreste som jeg mener er sykelig sjalu. Eksempler:

1. Han lager regler for hvem hun kan være sammen med.

2. Han lager regler for hvem hun kan "Like" på sosiale medier.

3. Han nekter henne å dra på fest uten han.

4. Han har sjekket mobilen hennes og andre sosiale "logger"

5. Dikter opp ting som ikke har skjedd.

6. Når de har kranglet kontakter han min kone og meg for å be oss be vår datter å svare på telefon sent på kveld. Han tar ikke nei for et nei når vi sier at det er for sent osv.

Det er flere saker enn dette, men kan ikke ramse opp alt. Min datter skal begynne på videregående skole, men sier hun har begynt å grue seg alt som egentlig er noe å glede seg til, sånn som å treffe nye mennesker og venner,fester, russetid osv. Dette forde han pålegger henne regler for hvordan forholdet skal være.

Vi taknemlig for at hun forteller dette til oss. Jeg er redd for å ødelegge dette åpene forholdet vi har forde hun er jo enig i "galskapen", men hun tar ham i forsvar og vil ikke snakke noe særlig når vi snakker om sjalusien med henne.

Hvordan går vi frem for å få henne til å forstå alvoret?

Jeg vil at forholdet skal ta slutt. Har tenkt tanken på å nekte henne å være sammen med ham, men det kan gjøre ting værre.

Han er snart 18, min datter er 16. Jeg mener han har seriøse problemer med sin sjalusi.

Noen gode råd?

Hilsen fortvilet far

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...