Gå til innhold

fra stemningslidelse til psykoselidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

min bipolare lidelse forandret seg fra å være en ren stemningslidelse til å bli en psykoselidelse over en sommer, alt jeg gjorde var å slurve med litium, og nå er jeg helt avhengig av antipsykotika og jeg kjenner hjernen overhodet ikke fungerer som før.

dette er trist.

Skrevet

min bipolare lidelse forandret seg fra å være en ren stemningslidelse til å bli en psykoselidelse over en sommer, alt jeg gjorde var å slurve med litium, og nå er jeg helt avhengig av antipsykotika og jeg kjenner hjernen overhodet ikke fungerer som før.

dette er trist.

Kanskje du må øke?

Anonymous poster hash: d0875...3de

Skrevet

Trist ja. :(

Kanskje det hadde gitt deg noe å skrive et eller annet til en avis om saken, for å advare andre mot å gjøre samme feilen... syns det er masse skriverier om kjendiser som har slitt og ja, se nåååå... nå er vi sterke! Jeg har klart meg ut fra the walley of death, og er stronger than ever... men det er veldig lite å lese om faktisk psykiatri, spesielt for de alvorlige lidelselene...

Skrevet

Bare gå på cafe med en venn er slitsomt for meg, alt jeg tenker på er at jeg vil hjem å hvile hodet mitt.

Skrevet

Uff, dritt... :(

Jeg vet ikke om jeg har noen tips, alt jeg vet er at når jeg hadde vepsebol i hodet så hjalp antipsykotika etter noen dager... så kanskje du er undermedisinert ellerno... ser du skriver du får endel bivirkninger av forskjellige, men har du prøvd alle som er? Tror det er en 15-20 stykker på norsk marked.

Skrevet

jeg har prøvd: zyprexa, zeldox, fluanxol, seroquel, cisordinol depot, serdolect, risperdal og abilify

Skrevet

Her har du alle på norsk marked per dags dato: http://felleskatalogen.no/medisin/atc-register/N05A

Ser du ikke har prøvd Sycrest. Det er en ganske ny medisin. Ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/Asenapine så er det ikke en effektiv medisin, men det er jo helt individuelt det da, kan jo hende den virker knall.

Du har heller ikke prøvd Leponex. Den er ikke akkurat førstevalget pga. bivirkningsprofilen, men den skal være veldig effektiv.

Nå er dette her bare sporadisk synsing, såklart, men kanskje det er noe som er verdt å ta opp med legen din.

Skrevet

en dag i september 2012 var klimakset i min mani (one last fuck med han jeg var forelsket i)og psykosen brøt igjennom og masse hjerneceller døde og en del av min hjerne døde den dagen. jeg blir nok aldri den samme, medisiner eller ei. det skulle være den mest fantastiske dag, og det var, bortsett fra at hukommelsessvikten brøt igjennom og så gjorde psykosen.

Skrevet

Jeg føler noe er ødelagt i meg nå, skal ikke så mange inntrykk til før jeg blir veldig sliten. Ble bedt til en veninne i dag men måtte melde avbud, er så trøtt og føler meg ikke bra. Tror du det du sliter med er varig?

Skrevet

det virker jo sånn, gått snart to år…var bedre en stund, men så er det i gang igjen.

Skrevet

det virker jo sånn, gått snart to år…var bedre en stund, men så er det i gang igjen.

Så kjipt da!

Skrevet

jeg innser at jeg pleide å ta hjernen min for gitt, og nå har jeg mistet den.

Skrevet

dette er trist.

Var det mye mindre lithium du tok før du ble syk igjen?

Du blir nok bedre.  Bare fortsett å ta medisinene som du trenger. 

Skrevet

Var det mye mindre lithium du tok før du ble syk igjen?

Du blir nok bedre.  Bare fortsett å ta medisinene som du trenger. 

jeg tok bare morgendosen og droppet kveldsdosen

Skrevet

jeg tok bare morgendosen og droppet kveldsdosen

Halvparten da?  Var det bivirkninger som fikk deg til å redusere?

Skrevet

Nei, jeg befant meg i varmt klima og trodde det var meningen at jeg skulle redusere med halvparten av den ene dagsdosen, og latskap gjorde at jeg istedet tok bare morgendosen. Orket ikke dele tabletten i to.

Skrevet

Nå må jeg bruke langt større døgndose og sliter veldig med ekstremtørste.

Skrevet

Nei, jeg befant meg i varmt klima og trodde det var meningen at jeg skulle redusere med halvparten av den ene dagsdosen, og latskap gjorde at jeg istedet tok bare morgendosen. Orket ikke dele tabletten i to.

Jeg synes det er vanskelig å finne balansen i medisineringen.  

Men fortsett å ta det du er anbefalt så tror jeg det vil bli bedre for deg.  Jeg vet lite om psykose men har forstått at det kan ta tid. Det er en stor påkjenning.  Prøv å se på det du fremdeles klarer, slapp av, gå turer og la det få ta den tiden det trenger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...