Gå til innhold

Homeopati treg mage barn

Anbefalte innlegg

TorneROSA1365380904

Min datter på snart 3 år sliter med treg mage og har gjort det hvertfall i 1 år. Vi har gjort alt som har blitt anbefalt for at det skal gå seg til av seg selv. Men det blir ikke bedre.

Jeg skal til fastlegen med henne denne uken, og jeg lurer på om noen vet om fastleger henviser til homeopat - eller må jeg ta kontakt selv?

Har hørt at det kan hjelpe med homeopati - noen som har erfaringer som de vil dele med meg? Da ville jeg bli veldig takknemlig. 

Andre råd tas også i mot med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400693-homeopati-treg-mage-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter på snart 3 år sliter med treg mage og har gjort det hvertfall i 1 år. Vi har gjort alt som har blitt anbefalt for at det skal gå seg til av seg selv. Men det blir ikke bedre.

Jeg skal til fastlegen med henne denne uken, og jeg lurer på om noen vet om fastleger henviser til homeopat - eller må jeg ta kontakt selv?

Har hørt at det kan hjelpe med homeopati - noen som har erfaringer som de vil dele med meg? Da ville jeg bli veldig takknemlig. 

Skjønner at du er desperat, men homeopati har ingen effekt ut over placebo-effekten

Gjest Gargamel

Jeg har en kone som tar homeopatmedisiner mot bihulebetennelse. Hun sier det hjelper, men plages allikevel med bihulene omtrent hver eneste vinter.

Teorien om at medisiner virker sterkere når de tynnes ut savner teoretisk begrunnelse og strider mot all praktisk er faring. Man blir ikke f,eks ikke fortere full av lettøl enn 96% sprit.

Ingen seriøs lege vil henvise til slikt. Homeopati er ikke medisin. Det er sukkerpiller. Det er tull. Det er humbug.

https://www.youtube.com/watch?v=E0-NalmRSl8

Homeopati bygger på at likt helbreder likt og at jo mer uttynnet jo bedre. Mange av vannløsningene er så uttynnet at de ikke inneholder et eneste molekyl "medisin", men teorien er visst at vannet "husker" hvis du rister på det. Totalt humbug.

Annonse

Jeg hadde en lege som også var utdannet homeopat, han hadde tro på det iallefall. Jeg prøvde homeopatiske midler for psyken men det hjalp ikke, kanskje det hjelper for mild angst.

Er det ikke sånn at medisin for psyken kan virke bra på noen og ikke ha effekt i det hele tatt på andre? Selv medisin man får via legen hjelper jo ikke alle like godt. Er vel ofte sånn med medisin, og sikkert på samme måten med homøopatiske medisiner. Er bare en teori jeg har, altså, har hverken prøvd homøopatisk medisin, eller medisin for psyken...

Endret av Mrs D

Er det ikke sånn at medisin for psyken kan virke bra på noen og ikke ha effekt i det hele tatt på andre? Selv medisin man får via legen hjelper jo ikke alle like godt. Er vel ofte sånn med medisin, og sikkert på samme måten med homøopatiske medisiner. Er bare en teori jeg har, altså, har hverken prøvd homøopatisk medisin, eller medisin for psyken...

Jo det har du rett i, det er vel individuelt. Jeg tok zeldox for psyken i sommer og den hjalp ikke nok.

Annonse

Det er temmelig naivt å ta en video som sannhetsvitne for noe som helst. Jeg sier ikke at det i videoen er feil, jeg bare sier at den egentlig ikke beviser noen ting.

Den kler homopatien naken med fakta.

Anonymous poster hash: 1ad97...ee9

Nuh vel, det betyr neppe at hele verden er enige om at det som kommer frem i den videoen er den absolutte sannhet.

Hva er det som gjør at homopatien fungerer, bortsett fea placebo. Du kan kanskje hoste opp noen seriøse forskningsrapporter?

Hva er det som gjør at homopatien fungerer, bortsett fea placebo. Du kan kanskje hoste opp noen seriøse forskningsrapporter?

Jeg har ikke sagt det virker. Jeg har sagt at det er naivt å ta en video på YouTube som bevis for noe som helst.

Uavhengig hva hva denne videoen viser av sannhet eller ikke, så er det per nå bevist utenom enhver tvil at homeopati er humbug fra ende til annen. Det er i prinsippet bare vann, og virker ikke på noen annen måte enn placebo. 

Når det er sagt, er placeboeffekten vitenskapelig bevist - derfor vil noen merke bedring ved bruk av homeopatisk medisin, men dette er ikke på grunn av det "hukommelsesvannet" som drypper på sukkerpillene..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...