stjernestøv Skrevet 3. september 2014 Skrevet 3. september 2014 Er så trøtt og det skal lite inntrykk for å gjøre meg enda mer sliten og fjern, innser at jeg var psykotisk i sommer men er ikke det nå. Kan psykosen ha ødelagt noe i hjernen min? Kan også gjenta meg selv og familien reagerer på det, har visst enda dårligere hukommelse. Det er lite jeg orker for tiden, vil det gå over? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. september 2014 Forfatter Skrevet 3. september 2014 Fant dette som nhd har skrevet, så det gjelder vel for meg og? Men hvor lang er rekonvalenstiden? Skrevet 1. juli 2008 - 07:08 En jeg forholder meg mye til har en psykoselidelse som medfører at hun har en del kortvarige psykotiske gjennombrudd. I dagene etterpå er hun ofte påfallende søvnig og sliten. Er dette vanlig? S: Ja. Etter en alvorlig sykdom i hjernen kommer en rekonvalesentperiode hvor en er søvnig og sliten. Hjernen prøver å restituere seg. De psykotiske symptomene kommer i forbindelse med ulike former for stress, men de varer ikke så lenge av gangen (timer eller dager). Er det viktig av hensyn til hjernen å forsøke å redusere stress, eller er det greit at hun presser seg til å gjennomføre til tross for økende hyggighet av psykotiske symptomer? S: Psykotiske episoder bør unngås nesten for enhver pris. Doseøkning på AP vil heve psykoseterskelen. Det aller viktigste for henne er å ikke få økende grad av kognitive vansker. Kan hyppige gjennombrudd av psykotiske symptomer gi økende grad av kognitive vansker. S: Ja, helt klart. Det er derfor det er så viltig å hindre psykose. Hver episode "spiser" en del av hjernen 0 Siter
missmas Skrevet 3. september 2014 Skrevet 3. september 2014 skremmende!! men kjenner det på hjernen, fra min har det blitt spist MYE! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. september 2014 Forfatter Skrevet 3. september 2014 skremmende!! men kjenner det på hjernen, fra min har det blitt spist MYE! Tror det har blitt spist mye fra min og, vil det si at hjernen krymper? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september 2014 Skrevet 3. september 2014 Tror det har blitt spist mye fra min og, vil det si at hjernen krymper? Det er vel slik at deler av hjernen dør. Anonymous poster hash: ee284...7fd 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. september 2014 Forfatter Skrevet 3. september 2014 Det er vel slik at deler av hjernen dør. Anonymous poster hash: ee284...7fd Stakkars hjernen min, ikke rart jeg sliter da hvis deler av hjernen er død- 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.