Gå til innhold

NHD - Hva skjer? (Zoloft)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på zoloft i sommer, og når jeg hadde økt til 150mg, sluttet jeg å sove og fikk uante mengder energi. Kreativiteten blomstret og rekken av prosjekter ville ingen ende ta. Jeg kontaktet lege, og senket disen til 125mg. Jeg sover gjennomsnittlig 4 timer om natta (de siste tre- fire uker) og er energisk (kjenner ikke igjen meg selv). De siste dagene har jeg kjent på en grunnløs irritabilitet som kun gir seg når jeg et i sving med et prosjekt eller trener/går tur. Men, det har seg sånn, at jeg har pådratt meg akutt beinhinnebetennelse, og må ta det med ro! Dette gjør meg uforskammet i munnen, negativ og regelrett frekk - til den grad at jeg skammer meg over meg selv.

Hva i alle dager skjer med meg? Dette er ikke "normalt" til meg å være. Jeg har alltid sovet godt og rikelig, utsatt til i morgen det jeg kan gjøre i dag, og oppført meg høflig, hjelpsomt og rasjonelt.

PTSD, generalisert angst og uspesifisert psykose.

Medisiner ; xeplion 75mg/21 dag, solian 50mg, zoloft 125mg.

Skrevet

Høres jo ut som "textbook" legemiddelutløst mani/hypomani?

Kanskje du bør få utredet om du kan ha en bipolar lidelse?

Skrevet

Høres jo ut som "textbook" legemiddelutløst mani/hypomani?

Kanskje du bør få utredet om du kan ha en bipolar lidelse?

Har lest litt om hypomani nå, men det står mest om det i forbindelse med svingninger og depresjon, og jeg har ikke hatt en deprimert dag i mitt liv, så bipolar tror jeg man kan utelukke... hvis ikke denne type 3 er aktuell. Nå er det vel ikke diagnose jeg er så interessert i, men hva som skjer, hvorfor og hva jeg skal gjøre med det. Hadde vært veldig greit med et svar fra NHD, da min fastlege gikk til ferie på mandag og blir borte i tre uker til.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er medikamentutløst hypomani. En mener da at personen har en bipolar spektrumlidelse.

Skrevet

Er dette noe jeg må gjøre noe med, eller går det over av seg selv? Det er jo behagelig med så mye energi, selv om jeg periodevis tenker på konsekvensene av handlingene mine..

Skrevet

Du burde få hjelp med det... ellers kan du gå på en smell.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er dette noe jeg må gjøre noe med, eller går det over av seg selv? Det er jo behagelig med så mye energi, selv om jeg periodevis tenker på konsekvensene av handlingene mine..

Hadde du vært min pasient, ville jeg umiddelbart redusert Zoloft til 100 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...