Gå til innhold

Når det føles som om alt går til helvete.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis alt går galt en dag. Hvis du så vidt kommer deg gjennom hverdagen, og ingenting går som planlagt. Hvis det er en slik dag der alt som kan gå galt går galt, og du kommer hjem med klump i halsen, hjertet i bena og tårer i øyekroken.

Hva gjør du for å gi deg selv et pusterom? Hvordan forbereder du deg på en ny dag? Hvordan kommer du deg til hektene igjen? 

Anonymous poster hash: 64677...74f
Skrevet

Hvis alt går galt en dag. Hvis du så vidt kommer deg gjennom hverdagen, og ingenting går som planlagt. Hvis det er en slik dag der alt som kan gå galt går galt, og du kommer hjem med klump i halsen, hjertet i bena og tårer i øyekroken.

Hva gjør du for å gi deg selv et pusterom? Hvordan forbereder du deg på en ny dag? Hvordan kommer du deg til hektene igjen? 

Ser på en film eller tv.

Skrevet (endret)

Aksepterer at jeg har det slik idag og tenker at det i morgen kommer en ny dag og nye muligheter. Forsoner meg liksom med det, og faller mer eller mindre i ro pga at jeg gjør det. All min erfaring med dårlige dager og vonde følelser før jeg begynte med det, tilsier at jo mer jeg prøver å få kotroll over det - jo verre blir det (fordi jeg b la gir følelsene næring på den måten)

Endret av hww
Skrevet

Ser på en film eller tv.

Aksepterer at jeg har det slik idag og tenker at det i morgen kommer en ny dag og nye muligheter. Forsoner meg liksom med det, og faller mer eller mindre i ro pga at jeg gjør det. All min erfaring med dårlige dager og vonde følelser før jeg begynte med det, tilsier at jo mer jeg prøver å få kotroll over det - jo verre blir det (fordi jeg b la gir følelsene næring på den måten)

Det gjelder sikkert å få tankene over på noe annet, og akseptere at noen dager vil være slik. Bure meg inne for kvelden, og forsøke å falle i ro. Tårene presser på, vet ikke hvordan jeg kan få dem bort. Kanskje bare la dem komme, og akseptere at det er slik i dag? Vil så gjerne at morgendagen skal bli litt bedre.

Skrevet

Det gjelder sikkert å få tankene over på noe annet, og akseptere at noen dager vil være slik. Bure meg inne for kvelden, og forsøke å falle i ro. Tårene presser på, vet ikke hvordan jeg kan få dem bort. Kanskje bare la dem komme, og akseptere at det er slik i dag? Vil så gjerne at morgendagen skal bli litt bedre. Anonymous poster hash: 64677...74f

Ja :-)

Skrevet

Det gjelder sikkert å få tankene over på noe annet, og akseptere at noen dager vil være slik. Bure meg inne for kvelden, og forsøke å falle i ro. Tårene presser på, vet ikke hvordan jeg kan få dem bort. Kanskje bare la dem komme, og akseptere at det er slik i dag? Vil så gjerne at morgendagen skal bli litt bedre.

Ja få fokuset over på noe annen, men trenger du gråte så gjør det. Det kan lette litt på trykket og kan være godt iblandt.

Skrevet

Ja få fokuset over på noe annen, men trenger du gråte så gjør det. Det kan lette litt på trykket og kan være godt iblandt.

Enig, la tårene bare komme og ikke prøv å dytte de bort.

Gjest gjesteleser
Skrevet

Dusj, kakao og musikk. Gjerne etterfulgt av at jeg tar med meg en god bok i senga. Godtar at det er en møkkadag, vet at det kommer til å komme flere møkkadager, men satser på at morradagen blir litt bedre.

Skrevet

Dusj, kakao og musikk. Gjerne etterfulgt av at jeg tar med meg en god bok i senga. Godtar at det er en møkkadag, vet at det kommer til å komme flere møkkadager, men satser på at morradagen blir litt bedre.

Når man har skikkelige møkkadager, er det kanskje det som skal til. Prøvde med en film og et varmt teppe, det hjalp litt. Tårene har heldigvis stoppet nå, men er helt utslitt så går og legger meg. Håper på at morgendagen blir litt bedre. 

Skrevet

Når man har skikkelige møkkadager, er det kanskje det som skal til. Prøvde med en film og et varmt teppe, det hjalp litt. Tårene har heldigvis stoppet nå, men er helt utslitt så går og legger meg. Håper på at morgendagen blir litt bedre.  Anonymous poster hash: 64677...74f

Hvordan går det med deg idag?

Du kan prøve å øve på det jeg skrev til deg i går kveld. Det funker, skjønner du :-) Det gjør også at det indre trykket blir mindre.

Jeg brukte lang tid på å lære meg dette, jeg har hatt masse motstand i meg, og jeg må fortsatt øve på det. F eks har jeg en møkkadag idag, det gjør skikkelig vondt, og før ville jeg lagt meg ned og ikke fungert resten av dagen (har fri fra jobb). Men det hjelper meg å akseptere at jeg har det slik idag og gjøre det beste utav det. Prøve å gjøre ett eller annet hjelper også. Å kjempe i mot eller å legge seg rett ned gjør alt bare verre.

Håper det går bedre med deg idag :-)

Skrevet

"Bedre en håndfull kvile en dobbelt arbeid." Dette kan være et godt råd til tider.

Skrevet

Vil bare si at du ikke er alene :) Og håper dagen din er bedre i dag!

Overskriften din høres ut som mitt liv these days, bare at jeg ville sagt: " når alt går til h."

Skrevet

Hvordan går det med deg idag?

Du kan prøve å øve på det jeg skrev til deg i går kveld. Det funker, skjønner du :-) Det gjør også at det indre trykket blir mindre.

Jeg brukte lang tid på å lære meg dette, jeg har hatt masse motstand i meg, og jeg må fortsatt øve på det. F eks har jeg en møkkadag idag, det gjør skikkelig vondt, og før ville jeg lagt meg ned og ikke fungert resten av dagen (har fri fra jobb). Men det hjelper meg å akseptere at jeg har det slik idag og gjøre det beste utav det. Prøve å gjøre ett eller annet hjelper også. Å kjempe i mot eller å legge seg rett ned gjør alt bare verre.

Håper det går bedre med deg idag :-)

Takk for omtanken :) 

Det går litt bedre i dag enn i går, men likevel har det vært mye som har gått galt og har kjempet med tårene flere ganger i dag. Jeg skal prøve å forsone meg med at det har vært noen slike dager nå, og akseptere at det sannsynligvis kommer flere. Jeg skal forsøke å gjøre noe fornuftig i ettermiddag, og ikke bare legge meg rett ned. 

Jeg håper at du har fått det litt bedre gjennom dagen, og at du ikke har det så vondt. Jeg ønsker deg alt godt.

Skrevet

"Bedre en håndfull kvile en dobbelt arbeid." Dette kan være et godt råd til tider.

Det har jeg aldri hørt før, skal ta det med meg. I går hadde det også vært et ganske godt råd, mye arbeid til ingen nytte. Skal huske på det når alt går på tverke.

Skrevet

Vil bare si at du ikke er alene :) Og håper dagen din er bedre i dag!

Overskriften din høres ut som mitt liv these days, bare at jeg ville sagt: " når alt går til h."

Takk for omtanken :) Dagen i dag har heldigvis vært litt bedre enn gårsdagen. Noen dager er virkelig bare så vidt man kommer seg igjennom.

Det høres ikke godt ut å være deg for tiden. Det må være vondt når du opplever at alt går til helvete. Jeg håper likevel at det faktisk ikke er alt som går til helvete for deg, men at du har noen stabile gode ting i livet ditt også. Jeg ønsker deg alt godt, og håper vanskelighetene dine ordner seg.

PS: Man har lov til å skrive ... til helvete? Hvis ikke var det ikke meningen å støte noen.

Skrevet (endret)

Takk for omtanken :) Det går litt bedre i dag enn i går, men likevel har det vært mye som har gått galt og har kjempet med tårene flere ganger i dag. Jeg skal prøve å forsone meg med at det har vært noen slike dager nå, og akseptere at det sannsynligvis kommer flere. Jeg skal forsøke å gjøre noe fornuftig i ettermiddag, og ikke bare legge meg rett ned. Jeg håper at du har fått det litt bedre gjennom dagen, og at du ikke har det så vondt. Jeg ønsker deg alt godt. Anonymous poster hash: 64677...74f

Godt jobba :)

Det har gått over til å være "bare" trist og deppa. Men det er ok. Jeg skal jobbe i helga, og det får tankene over på andre ting :)

Ønsker deg en fin kveld og god helg :)

Endret av hww
Gjest gjesteleser
Skrevet

En strøtanke: hvor er du i menssyklus? Når jeg får sånne dager tar jeg en titt på menskalenderappen min, og enten er det rett før mens eller eggløsningsuke. Slår ikke feil...

Skrevet

Det går an å ha et slags metaperspektiv i forhold til seg selv og sine følelser/tanker. Kanskje si til seg selv ting som "Det var det fryktelig så ille jeg synes livet er i dag. Heldigvis vil det i løpet av kort tid igjen fortone seg noe annerledes".

Skrevet

Takk for omtanken :) Dagen i dag har heldigvis vært litt bedre enn gårsdagen. Noen dager er virkelig bare så vidt man kommer seg igjennom.

Det høres ikke godt ut å være deg for tiden. Det må være vondt når du opplever at alt går til helvete. Jeg håper likevel at det faktisk ikke er alt som går til helvete for deg, men at du har noen stabile gode ting i livet ditt også. Jeg ønsker deg alt godt, og håper vanskelighetene dine ordner seg.

PS: Man har lov til å skrive ... til helvete? Hvis ikke var det ikke meningen å støte noen.

Bare en kort påminnelse: Pass på å ikke bli altfor passiv i slike vanskelige perioder. Passivitet fungering som næring for depresjon.

Skrevet

Jeg trengte denne påminnelsen i dag! Noen dager er bare møkkadager, rett og slett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...