Stormwind Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Hvor mange kopper kaffe er det forsvarlig å drikke per dag hvis man er plaget av panikkangst? 0 Siter
påskelilje Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Mannen min kuttet fullstendig ut både kaffe og alkohol i de periodene han var dårlig. Etter hvert kunne han igjen få et normalt forbruk av både kaffe og alkohol. Kutt helt ut, og prøv forsiktig med en halv kopp og se om det går bra :-) 0 Siter
Stormwind Skrevet 5. september 2014 Forfatter Skrevet 5. september 2014 Mannen min kuttet fullstendig ut både kaffe og alkohol i de periodene han var dårlig. Etter hvert kunne han igjen få et normalt forbruk av både kaffe og alkohol. Kutt helt ut, og prøv forsiktig med en halv kopp og se om det går bra :-) Ok, takk, skal prøve meg litt fram:) 0 Siter
Health Freak Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Hvis man har vært storforbruker av koffein, så kan det være litt kjipt å bråkutte, spesielt om man har angst (eller andre psykiske plager) fra før av. Det er jo faktisk et ganske "sterkt" rusmiddel. Ved høyt forbruk kan man få relativt alvorlige abstinenser. Info om abstinensvirkninger: http://www.caffeineinformer.com/caffeine-withdrawal-symptoms-top-ten 0 Siter
Nycora Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Dette tror jeg er individuellt og du må prøve deg fram selv. Helt sikkert er det at kaffe forsterker angsten. Jeg tåler en kopp om morgenen, men utover dette bør jeg passe meg. Vil ikke bli syk. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 "Gjør det vondt når jeg gjør sånn?" [stikker fingeren i øyet] 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Hvor mange kopper kaffe er det forsvarlig å drikke per dag hvis man er plaget av panikkangst? Omtrent 0. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Personlig må jeg si det varierer veldig, og kan varierer fra dag til dag, for ikke å si time til time, eller minutt for minutt. Må bare si at det nok er lurt å gjøre det til en vane å ikke tylle i seg noe særlig med kaffe utover dagen,/kvelden, om en sliter en del med panikkangst. Er jeg i en viss fysisk aktivitet over en viss tid etter kaffeinntak, tåler jeg mer koffein enn om jeg er fysisk inaktiv. Store kopper med lite kaffe og mye melk i "skvetne perioder", kan jo være et tips. Ellers finnes det jo også te som inneholder mindre/lite/0 koffein - om det er noe du tror du kan like å drikke, - eller "skjelvefri kaffe" renset for koffein. Anonymous poster hash: b0584...bdc 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. september 2014 Skrevet 7. september 2014 Den som har panikklidelse bør kun drikke koffeinfri kaffe. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 7. september 2014 Skrevet 7. september 2014 Kan noen da bidra med innsikt i hvorfor jeg (som er litt lettskremt av meg) aldri reagerer på kaffe, uansett mengder (det får bare tisset mitt til å lukte fersk bakst), mens når jeg har spist mye sukker og legger meg nedpå, får jeg skjelvinger og forsterket angst? 0 Siter
Sarah Elizabeth Skrevet 7. september 2014 Skrevet 7. september 2014 Kan noen da bidra med innsikt i hvorfor jeg (som er litt lettskremt av meg) aldri reagerer på kaffe, uansett mengder (det får bare tisset mitt til å lukte fersk bakst), mens når jeg har spist mye sukker og legger meg nedpå, får jeg skjelvinger og forsterket angst? Store svingninger i blodsukkeret kan gi angst. Jeg får det selv og må passe på at jeg bare spiser karbohydrater med lav glykemisk indeks. Hos meg kommer panikkanfallene når blodsukkeret synker igjen etter en rask stigning. Jeg kan ikke drikke kaffe, men kan drikke te uten å få anfall. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. september 2014 Skrevet 7. september 2014 Kan noen da bidra med innsikt i hvorfor jeg (som er litt lettskremt av meg) aldri reagerer på kaffe, uansett mengder (det får bare tisset mitt til å lukte fersk bakst), mens når jeg har spist mye sukker og legger meg nedpå, får jeg skjelvinger og forsterket angst?Har du panikklidelse? Gjentatte sterke angstanfall som kommer helt uforutsigbart i situasjoner der du vanligvis ikke får angst.Koffein er kun et poeng ved panikklidelse - ikke ved andre angstlidelser. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 7. september 2014 Skrevet 7. september 2014 Har du panikklidelse? Gjentatte sterke angstanfall som kommer helt uforutsigbart i situasjoner der du vanligvis ikke får angst. Koffein er kun et poeng ved panikklidelse - ikke ved andre angstlidelser. Vet ikke om spørsmålet egentlig var til meg, men - Nei, jeg har ikke panikklidelse. Kan få meltdowns ved overbelastning, men det er noe annet. Sosialangsten var ganske forutsigbar - den kom i sosiale situasjoner jeg ikke behersket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.