Gjest Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Når jeg fikk så god effekt av lithium så følte jeg at det var med på å støtte opp om diagnsen BP. Men når effekten avtar og jeg får mer av de ustabile periodene mine, er diagnosen mer usikker da? Er det vanlig at effekten avtar eller har det bare vært innbilt effekt jeg hadde? Jeg reduserte fluoksetinen til 10 mg. Hvor lenge må jeg vente før jeg tar bort resten, event. seponerer wellbutrin? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Det er langt fra uvanlig at en kan ha både BP og klare trekk av eupf. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Det er langt fra uvanlig at en kan ha både BP og klare trekk av eupf. Kan eupf være helt borte et halvt år for så å dukke opp igjen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Kan eupf være helt borte et halvt år for så å dukke opp igjen?Nå må denne grublingen stoppes.Jeg har ikke sagt eller skrevet at du har eupf. Jeg kommer heller aldri til å kunne svare sikkert på det på nett.Det du beskriver KAN være TREKK av eupf. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Nå må denne grublingen stoppes. Jeg har ikke sagt eller skrevet at du har eupf. Jeg kommer heller aldri til å kunne svare sikkert på det på nett. Det du beskriver KAN være TREKK av eupf. Jeg tenkte egentlig ikke så mye på eupf i det første innlegget mitt, men ja jeg blir endel usikker angående diagnose. Sannsynligvis for jeg ikke faller typisk inn i noe. Og usikkerheten har blitt forsterket når jeg har blitt ustabil igjen. Grunnen til at jeg spurte om en kan være fri fra symtomer på eupf i et halvt år, var for jeg lurer på hva som event. er BP og hva som er personlighettrekk av det jeg sliter med. Det går jeg ut fra har litt å bety hvordan det skal behandles. Men det er greit, jeg skal ikke spør mer. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Bare en tanke... Kan det være alle grubleriene som gjør deg ustabil? Jeg vet ikke altså, jeg bare gir deg et innspill sett utenfra. Vet også at det gjør MEG ustabil når jeg grubler mye, og at jeg har fått det bedre og blltt mer stabil bla fordi jeg ofte klarer å la tankene passere og ikke henge meg opp i dem. Men så er det nå også en gang slik at en på seg selv ikke kjenner andre - så det kan godt være det ikke er slik for deg. Men du kan tenke litt på det? Det er ikke bra å gi negative tanker næring.. Da blir humøret og stemningsleie også deretter.. Er min erfaring da. 0 Siter
DoleMari Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Bare en tanke... Kan det være alle grubleriene som gjør deg ustabil? Jeg vet ikke altså, jeg bare gir deg et innspill sett utenfra. Vet også at det gjør MEG ustabil når jeg grubler mye, og at jeg har fått det bedre og blltt mer stabil bla fordi jeg ofte klarer å la tankene passere og ikke henge meg opp i dem. Men så er det nå også en gang slik at en på seg selv ikke kjenner andre - så det kan godt være det ikke er slik for deg. Men du kan tenke litt på det? Det er ikke bra å gi negative tanker næring.. Da blir humøret og stemningsleie også deretter.. Er min erfaring da. Enig med deg! ( er veldig enig med dine innlegg om dagen, merker jeg hehe. Grublingen gjorde meg rett og slett syk en periode. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Bare en tanke... Kan det være alle grubleriene som gjør deg ustabil? Jeg vet ikke altså, jeg bare gir deg et innspill sett utenfra. Vet også at det gjør MEG ustabil når jeg grubler mye, og at jeg har fått det bedre og blltt mer stabil bla fordi jeg ofte klarer å la tankene passere og ikke henge meg opp i dem. Men så er det nå også en gang slik at en på seg selv ikke kjenner andre - så det kan godt være det ikke er slik for deg. Men du kan tenke litt på det? Det er ikke bra å gi negative tanker næring.. Da blir humøret og stemningsleie også deretter.. Er min erfaring da. Spørsmålet blir hva som kommer først: høna eller egget. Det er nok helt sikkert at det ene drar det andre med seg. Men medisineringen må jeg gruble litt på nå, for jeg tror ikke jeg bør ha AD, ihvertfall minimum. Jeg tror det er AD som gir meg uroen. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. september 2014 Skrevet 5. september 2014 Enig med deg! ( er veldig enig med dine innlegg om dagen, merker jeg hehe. Grublingen gjorde meg rett og slett syk en periode. Tusen takk 0 Siter
Gjest Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Spørsmålet blir hva som kommer først: høna eller egget. Det er nok helt sikkert at det ene drar det andre med seg. Men medisineringen må jeg gruble litt på nå, for jeg tror ikke jeg bør ha AD, ihvertfall minimum. Jeg tror det er AD som gir meg uroen. Jeg tror du må begynne å tenke i noen nye baner.. Prøv å tenke litt over det jeg skrev til deg 0 Siter
frosken Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Spørsmålet blir hva som kommer først: høna eller egget. Det er nok helt sikkert at det ene drar det andre med seg. Men medisineringen må jeg gruble litt på nå, for jeg tror ikke jeg bør ha AD, ihvertfall minimum. Jeg tror det er AD som gir meg uroen. Du er meningsløst at du uten å konferere med din psykiater bruker mye energi på å gruble over medisineringen. Du har neppe tilstrekkelig kunnskap til å vite hva som er fornuftige tiltak; det virker litt som om du famler i blinde. 0 Siter
Nycora Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Spørsmålet blir hva som kommer først: høna eller egget. Det er nok helt sikkert at det ene drar det andre med seg. Men medisineringen må jeg gruble litt på nå, for jeg tror ikke jeg bør ha AD, ihvertfall minimum. Jeg tror det er AD som gir meg uroen. Er det wellbutrin du bruker? Jeg opplevde å bli roligere av å kutte den ut. Hadde en jagende energiuro hele tiden da jeg brukte den. Fikk jo energi av den, så den trengtes jo på det tidspunktet jeg fikk den. Bare det at den også ga meg mere angst. Nå er jeg sliten og rolig. Bare ikke depresjonen kommer og tar meg igjen i høst, skal jeg være noenlunde fornøyd. Du må snakke med legen din angående medisinendringer. Aldri forandre noe på egenhånd. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Du er meningsløst at du uten å konferere med din psykiater bruker mye energi på å gruble over medisineringen. Du har neppe tilstrekkelig kunnskap til å vite hva som er fornuftige tiltak; det virker litt som om du famler i blinde. Jeg vet ikke lenger. Mye motstridende tanker og følelser. Det er ikke så lett. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Er det wellbutrin du bruker? Jeg opplevde å bli roligere av å kutte den ut. Hadde en jagende energiuro hele tiden da jeg brukte den. Fikk jo energi av den, så den trengtes jo på det tidspunktet jeg fikk den. Bare det at den også ga meg mere angst. Nå er jeg sliten og rolig. Bare ikke depresjonen kommer og tar meg igjen i høst, skal jeg være noenlunde fornøyd. Du må snakke med legen din angående medisinendringer. Aldri forandre noe på egenhånd. Det er wellbutrin og fluoksetin. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Jeg tror du må begynne å tenke i noen nye baner.. Prøv å tenke litt over det jeg skrev til deg Jeg skal gjør det. Var litt tøft å forstå hvordan andre oppfatter meg. Men det er vel min feil som ikke kan holde det for meg selv. 0 Siter
frosken Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Jeg skal gjør det. Var litt tøft å forstå hvordan andre oppfatter meg. Men det er vel min feil som ikke kan holde det for meg selv. Jeg vet ikke helt hva du mener med "hvordan andre oppfatter meg". For min egen del har jeg ingen "globale oppfatninger" av deg basert på det du skriver her, men jeg mener helt konkret at du gjør dårlige valg når du driver å endrer medisineringen din selv. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror du er optimalt medisinert eller ikke kan dele dine tanker om at medisinene du går på også kan gi problemer, men fordi jeg mener at disse temaene bør drøftes med psykiater og at endringer i medisinering bør skje i etterkant av slike drøftinger. Jeg tenker at det er bra at du reflekterer over din medisinbruk, bra at du ikke tar for gitt at du bare kan lene deg tilbake og tenke at psykiateren helt alene kan ta ansvar for dette - men _ikke_ bra at du i stedet for å ta opp temaet med psykiateren og gjøre endringer i samråd med ham, begynner å teste ut på egen hånd. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Jeg vet ikke helt hva du mener med "hvordan andre oppfatter meg". For min egen del har jeg ingen "globale oppfatninger" av deg basert på det du skriver her, men jeg mener helt konkret at du gjør dårlige valg når du driver å endrer medisineringen din selv. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror du er optimalt medisinert eller ikke kan dele dine tanker om at medisinene du går på også kan gi problemer, men fordi jeg mener at disse temaene bør drøftes med psykiater og at endringer i medisinering bør skje i etterkant av slike drøftinger. Jeg tenker at det er bra at du reflekterer over din medisinbruk, bra at du ikke tar for gitt at du bare kan lene deg tilbake og tenke at psykiateren helt alene kan ta ansvar for dette - men _ikke_ bra at du i stedet for å ta opp temaet med psykiateren og gjøre endringer i samråd med ham, begynner å teste ut på egen hånd. Jeg tar det opp med psykiateren når jeg har time. Her på dol har jeg nok skrevet litt for mye hva jeg tenker og føler og når ting er vanskelig. Og jeg blir nok oppfattet deretter også. Samme problemstillinger gjentar seg. Jeg har gått over en terksel i å åpne de innerste sider, som jeg ikke har gjort i RL. Det er nok best å holde mer for seg selv. Hvordan jeg forstår jeg er oppfattet så er det at jeg gnåler om det samme og blir aldri ferdig. 0 Siter
frosken Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Jeg tar det opp med psykiateren når jeg har time. Her på dol har jeg nok skrevet litt for mye hva jeg tenker og føler og når ting er vanskelig. Og jeg blir nok oppfattet deretter også. Samme problemstillinger gjentar seg. Jeg har gått over en terksel i å åpne de innerste sider, som jeg ikke har gjort i RL. Det er nok best å holde mer for seg selv. Hvordan jeg forstår jeg er oppfattet så er det at jeg gnåler om det samme og blir aldri ferdig. Åpner du ikke "de innerste sidene" når du snakker med din psykiater? 0 Siter
Gjest Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Åpner du ikke "de innerste sidene" når du snakker med din psykiater? Vet ikke. Pynter nok mer på de. Viser kanskje mer av de konstruktive sidene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.