Gå til innhold

Buss og ufør

Anbefalte innlegg

-På Dol av og til

JA jeg synes du skal få "lavinntekstrabatt" som vil treffe bedre enn alder som jo kan bety å gi noen hundrelapper til en millionær mens en fattig person må gå isteden for å ta buss... Jeg lever forøvrig på 5000 i måneden og har ikke råd til buss, og får ikke "Honnørrabatt"

Imponerende at du kan greie deg med kr 5000.-pr.mnd.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Health Freak

15

• slabbedask

9

• DexterMorgan

8

• -På Dol av og til

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Går vel fint det, når strøm og husleie er dekket... tror nok det er mange som er verre stilt. Er dyrt leiemarkedet, mange har svære lån for ting de kanskje ikke har brukt på en verdi...

Ikke at jeg er verre stilt, eller at jeg ikke hadde unt Dexter mer å rutte med. :-)

Går vel fint det, når strøm og husleie er dekket... tror nok det er mange som er verre stilt. Er dyrt leiemarkedet, mange har svære lån for ting de kanskje ikke har brukt på en verdi...

Ikke at jeg er verre stilt, eller at jeg ikke hadde unt Dexter mer å rutte med. :-)

Han er neppe verre stilt enn deg.

Annonse

De kan ta opp "eldrelån" på bolig og således frigjøre midler.

Anonymous poster hash: 94d94...e31

Det kan godt hende at man om noen år bør avskaffe honnørrabattordninger, men jeg mener at det fortsatt er mange av de eldste som har en såpass dårlig økonomi at honnørrabattordningen er berettiget. Det er fortsatt en god del eldre kvinner som har brukt sine liv til å ivareta barn og familie, og som er blitt sittende som etterlattepensjonister med lav pensjon.  Tilsvarende en god del kvinner som har vært i lavtlønnsyrker, og som har svært lave pensjonsutbetalinger. Jeg synes disse eldre kvinnene som regel glemmes i debatter som eldres økonomi, man liker å trekke frem tall ala det som ble gjort i denne tråden. Disse tallene er ikke representative for pensjonistgruppen som helhet.

Det kan godt hende at man om noen år bør avskaffe honnørrabattordninger, men jeg mener at det fortsatt er mange av de eldste som har en såpass dårlig økonomi at honnørrabattordningen er berettiget. Det er fortsatt en god del eldre kvinner som har brukt sine liv til å ivareta barn og familie, og som er blitt sittende som etterlattepensjonister med lav pensjon. Tilsvarende en god del kvinner som har vært i lavtlønnsyrker, og som har svært lave pensjonsutbetalinger. Jeg synes disse eldre kvinnene som regel glemmes i debatter som eldres økonomi, man liker å trekke frem tall ala det som ble gjort i denne tråden. Disse tallene er ikke representative for pensjonistgruppen som helhet.

Nå sier jo Dexter at det bør være en ordning for fattige da...

Det er jeg enig i. Hele greia går jo ut på at folk med dårlig råd bør komme seg rundt. Helt unødvendig å konsentrere seg om type trygd, da, vel?

Det hadde vært smart om unge sosialklienter ol. kom seg mer rundt, i stedet for å være passive.

Endret av Health Freak

Det kan godt hende at man om noen år bør avskaffe honnørrabattordninger, men jeg mener at det fortsatt er mange av de eldste som har en såpass dårlig økonomi at honnørrabattordningen er berettiget. Det er fortsatt en god del eldre kvinner som har brukt sine liv til å ivareta barn og familie, og som er blitt sittende som etterlattepensjonister med lav pensjon.  Tilsvarende en god del kvinner som har vært i lavtlønnsyrker, og som har svært lave pensjonsutbetalinger. Jeg synes disse eldre kvinnene som regel glemmes i debatter som eldres økonomi, man liker å trekke frem tall ala det som ble gjort i denne tråden. Disse tallene er ikke representative for pensjonistgruppen som helhet.

Som Dexter sier bør det være en ordning for fattige. Pensjonister som gruppe har penger nok. 

Helsemessigt er nok Helth freak ca 3 ganger så syk som meg, sånn omtrentlig. Til gjengjeld så har han ca 2 ganger mer å rutte med når husleie og slikt er betalt. Jeg ville ikke byttet ;)

Er dere gamle bekjente siden du vet så mye om HF?  :ph34r:

Annonse

Her sitter vi og lever livet på kvinneforum.

The Good, the Bad and the Ugly.

Så er det opp til den enkelte å finne ut hvem som er hvem.

Neida, jeg kan røpe!

DexterMorgan = the bad

slabbedask = the good

Health Freak = the ugly

Men hvis du faktisk har sett filmen ser du at kun sistenevnte passer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...