Jente_1992 Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Hei. Jeg har lenge tenkt på å få en utskrift av min fullstendige journal med bilag. Og nå vil jeg gjøre det. Jeg ønsker journal utskrift av både somatisk og psykiatrisk behandling/vurdering. Har fått behandling flere steder både poliklinisk og på helseinstitusjon. Jeg vet jeg har krav på å få det, men lurer på hva jeg skal skrive i en slik søknad, hvor lang behandlingstiden på søknaden er, og hvor jeg skal sende søknaden? Mvh meg. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Vet ikke hvordan det er andre steder men jeg gikk til resepsjonen der jeg hadde vært og sa jeg ville ha utskrift av journal og da ga hun meg et samtykkeskjema hvor jeg førte på hva jeg ville ha utskrift av og underskrev (Og viste legitimasjon!) også etter ca 1 og en halv måned fikk jeg tlf om at hun ville gjennomgå journalen med meg før jeg fikk den med hjem slik at jeg kunne få svar på eventuelle spørsmål etcogså fikk jeg den 0 Siter
Jente_1992 Skrevet 6. september 2014 Forfatter Skrevet 6. september 2014 Vet ikke hvordan det er andre steder men jeg gikk til resepsjonen der jeg hadde vært og sa jeg ville ha utskrift av journal og da ga hun meg et samtykkeskjema hvor jeg førte på hva jeg ville ha utskrift av og underskrev (Og viste legitimasjon!) også etter ca 1 og en halv måned fikk jeg tlf om at hun ville gjennomgå journalen med meg før jeg fikk den med hjem slik at jeg kunne få svar på eventuelle spørsmål etcogså fikk jeg den Okei, takk for svar 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Vet ikke hvordan det er andre steder men jeg gikk til resepsjonen der jeg hadde vært og sa jeg ville ha utskrift av journal Måtte du betale for dette? 0 Siter
Health Freak Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Husk at ikke alt står i journalen. De skriver om deg inne på avdelingen, hvordan du oppfører deg. Dette har du også krav på å få utlevert, men tror det må spørres om eksplisitt. Egentlig mer bryderi enn hygge. 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Husk at ikke alt står i journalen. De skriver om deg inne på avdelingen, hvordan du oppfører deg. Dette har du også krav på å få utlevert, men tror det må spørres om eksplisitt. Egentlig mer bryderi enn hygge. Så de har en sånn "hemmelig" skyggejournal? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Hei. Jeg har lenge tenkt på å få en utskrift av min fullstendige journal med bilag. Og nå vil jeg gjøre det. Jeg ønsker journal utskrift av både somatisk og psykiatrisk behandling/vurdering. Har fått behandling flere steder både poliklinisk og på helseinstitusjon. Jeg vet jeg har krav på å få det, men lurer på hva jeg skal skrive i en slik søknad, hvor lang behandlingstiden på søknaden er, og hvor jeg skal sende søknaden? Mvh meg. Jeg fikk journalen i resepsjonen når jeg skiftet fastlege. Betalte ca 70 kr. Leste igjennom den før jeg leverte den hos den nye fastlegen. Har ikke lest journaler fra andre steder, men jeg fikk lest igjennom alle epikriser de hadde sendt til legen.Anonymous poster hash: b3fca...fbc 0 Siter
Health Freak Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Så de har en sånn "hemmelig" skyggejournal? Hehe, ja... opptil flere. Data fra MMPI ligger nedlåst i kjelleren, den må du også kjempe mot et kafkaiansk byråkrati for å få se... 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Måtte du betale for dette? Nei var gratis, og samtalen om journalen med behandler var også gratis 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Du sender en skriftlig anmodning om kopi av fullstendig journal til hvert behandlingssted/institusjon. Hos oss ville det vært:En for somatiske avdelinger, en for psykiatrien - både seng og poliklinikk/DPS.Du skriver bare at du ønsker utskrift. Du trenger ikke begrunne det. Det kan være smart å be om telefon/sms når den er ferdig, for så å hente den. Ubehagelig om konvolutten revner eller blir borte i posten.Behandlingstiden skal være under tre uker. Det koster 70 kroner per sted/institusjon.Det finne ingen skyggejournal. Også resultatet av psykologiske tester vil du få. 0 Siter
Health Freak Skrevet 6. september 2014 Skrevet 6. september 2014 Vet bare om min erfaring. Jeg spurte om journal. Sendte i posten som normalt brev. Jeg fikk notatene til terapeuten, ikke mer. Det var notert resultater fra testene under hvert avsnitt fra hver time, bare. Feks stod det at "mmpi var normal" (sic). Det personalet på avdelingen noterte ved hvert møte var ikke der. 0 Siter
Jente_1992 Skrevet 7. september 2014 Forfatter Skrevet 7. september 2014 Du sender en skriftlig anmodning om kopi av fullstendig journal til hvert behandlingssted/institusjon. Hos oss ville det vært: En for somatiske avdelinger, en for psykiatrien - både seng og poliklinikk/DPS. Du skriver bare at du ønsker utskrift. Du trenger ikke begrunne det. Det kan være smart å be om telefon/sms når den er ferdig, for så å hente den. Ubehagelig om konvolutten revner eller blir borte i posten. Behandlingstiden skal være under tre uker. Det koster 70 kroner per sted/institusjon. Det finne ingen skyggejournal. Også resultatet av psykologiske tester vil du få. Tusen takk for svar! Men det holder med en samle søknad en for somatisk og en for psykiatrisk? Har vært innlagt x antall ganger på ulike psykiatriske institusjoner, og også gått til ulike polikliniske behandlingssteder, og ønsker innsyn fra alle stedene. Må jeg skrive en søknad per helseinstitusjon? Finnes det noe sted jeg kan skrive en samlet søknad om fullstendig journal med bilag? Kan jeg for eksempel sende en søknad direkte til pasient arkivet? Hvis jeg har vært innlagt på samme sted flere ganger, holder det da å be om utskrift fra alle gangene? Jeg har også vært innlagt et par steder som er lagt ned nå, hva med de? Til sammen bare for avdelinger (hvis man betaler pr. institusjon og ikke pr. gang) Vil det koste ca 560 kr. Og skal jeg legge til fra poliklinisk behandling vil det bli 840 kr (hvis jeg ikke betaler pr. behandler på hver behandlingssted) Finnes det noen max pris på dette? Eller er det fast 70 kr pr. institusjon/behandlingssted? Vil jeg da bare få en epikrise pr. sted, eller også dags-rapporter? Mvh meg 0 Siter
slabbedask Skrevet 7. september 2014 Skrevet 7. september 2014 Hehe, ja... opptil flere. Data fra MMPI ligger nedlåst i kjelleren, den må du også kjempe mot et kafkaiansk byråkrati for å få se... Det gidder jeg ikke. Opererer etter prinsippert "det du ikke vet har du ikke vondt av". 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. september 2014 Skrevet 7. september 2014 Tusen takk for svar!Men det holder med en samle søknad en for somatisk og en for psykiatrisk? Har vært innlagt x antall ganger på ulike psykiatriske institusjoner, og også gått til ulike polikliniske behandlingssteder, og ønsker innsyn fra alle stedene. Må jeg skrive en søknad per helseinstitusjon? Finnes det noe sted jeg kan skrive en samlet søknad om fullstendig journal med bilag? Kan jeg for eksempel sende en søknad direkte til pasient arkivet? Hvis jeg har vært innlagt på samme sted flere ganger, holder det da å be om utskrift fra alle gangene? Jeg har også vært innlagt et par steder som er lagt ned nå, hva med de? Til sammen bare for avdelinger (hvis man betaler pr. institusjon og ikke pr. gang) Vil det koste ca 560 kr. Og skal jeg legge til fra poliklinisk behandling vil det bli 840 kr (hvis jeg ikke betaler pr. behandler på hver behandlingssted) Finnes det noen max pris på dette? Eller er det fast 70 kr pr. institusjon/behandlingssted? Vil jeg da bare få en epikrise pr. sted, eller også dags-rapporter? Mvh meg Du kan bruke det samme brevet til alle stedene. Men du må sende et brev til hver "organisatorisk enhet". Dvs en til psykiatrien på Lovisenberg en til psykiatrien i Fredrikstad, en til Namsos og en til Tromsø. Altså en til hvert sted de har egen journal. Det samme gjelder for somatikken.Etter at en tok i bruk elektronisk pasientjournal, kan det være at en journal er felles for flere behandlingssteder. F.eks har psykiatrien på Sykehuset Levanger og DPS Stjørdal felles journal. Det samme gjelder sikkert flere steder i landet der en er i samme helseforetak - HF.Ja, du må betale for hvert sted. Det er ingen makspris. 0 Siter
Jente_1992 Skrevet 7. september 2014 Forfatter Skrevet 7. september 2014 Du kan bruke det samme brevet til alle stedene. Men du må sende et brev til hver "organisatorisk enhet". Dvs en til psykiatrien på Lovisenberg en til psykiatrien i Fredrikstad, en til Namsos og en til Tromsø. Altså en til hvert sted de har egen journal. Det samme gjelder for somatikken. Etter at en tok i bruk elektronisk pasientjournal, kan det være at en journal er felles for flere behandlingssteder. F.eks har psykiatrien på Sykehuset Levanger og DPS Stjørdal felles journal. Det samme gjelder sikkert flere steder i landet der en er i samme helseforetak - HF. Ja, du må betale for hvert sted. Det er ingen makspris. Okei, takk skal du ha Da håper jeg at jeg til slutt får nøstet opp i det meste. Takk for to svar av deg NHD, du er sikkert veldig opptatt, så vil bare si at jeg setter veldig pris på det. Andre jeg har henvendt meg til angående dette temaet har ikke kommet med konkrete svar. Ha en fin dag 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.