Gå til innhold

Terapi eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært noen uker uten ( selvvalgt). Dagene opp/ ned. I dag en intens dag hvor jeg har tatt igjen forsømte ting. Vært mye med barna. Oppe flere timer i går natt.Nå utmattet . Et glass rødvin og tankekjøret straks i gang .. Trist .. Først og fremst .. Akkurat som jeg venter på mer smerte. Og hvorfor er jeg så lite utholdende? Sliter med å leve opp til mine idealer. Kjenner meg kaputt, orket liksom ikke kjempe. Unntak : trening. Redd for å bli tykk av cipralex.. Tar på joggesko og går 70 min. Føler meg til tider utenfor meg selv , er der men liksom ikke med. Ekkelt. Bør ikke gi slipp på det jeg står for .. Likevel føles det som det rakner og jeg vil aller helst være i min egen trygge verden, alene. Skremmende. Bør jeg gå i terapi? Kjente meg i krise hver uke/ hva driver jeg ned? Samtidig helt i fistel om det gikk mer enn en uke.. Nå har jeg klart meg , men kjenner fremtiden er et virvar av utfordringer jeg er usikker på om jeg makter.

Skrevet

Har du fått beskjed om hvilket tilbud dps vil gi deg fremover?

Skrevet

Ikke eksakt . Slik jeg forstår blir jeg tilbudt mer om de ikke har lagt meg for hat . Jeg lurer på om det er destruktivt for meg .. Svært usikker på om jeg orker mer terapi . Burde klare kampen for tilværelsen selv , er dog redd jeg kommer til å ryke snart.

Skrevet

Ikke eksakt . Slik jeg forstår blir jeg tilbudt mer om de ikke har lagt meg for hat . Jeg lurer på om det er destruktivt for meg .. Svært usikker på om jeg orker mer terapi . Burde klare kampen for tilværelsen selv

Og det kommer til å gå bra?

Anonymous poster hash: 050dc...5a9

Skrevet

Og det kommer til å gå bra?

Anonymous poster hash: 050dc...5a9

Har jo klart meg hittil
Skrevet

Har jo klart meg hittil

Blir du bedre?

Anonymous poster hash: c502d...a97

Skrevet

Blir du bedre?

Ble ikke bedre av terapi heller tror jeg..
Skrevet

Fordi du bruker all energi på å krangle om diagnosen?

Skrevet

Fordi du bruker all energi på å krangle om diagnosen?

no sånt :/ Jeg krangler ikke ..
Gjest Gargamel
Skrevet

Du virker bedre nå. Egentlig virker du 100% frisk, men så kommer plutselig en rar setning om at dps kanskje legger deg for hat.

Skrevet

Vært noen uker uten ( selvvalgt). Dagene opp/ ned. I dag en intens dag hvor jeg har tatt igjen forsømte ting. Vært mye med barna. Oppe flere timer i går natt.Nå utmattet . Et glass rødvin og tankekjøret straks i gang .. Trist .. Først og fremst .. Akkurat som jeg venter på mer smerte. Og hvorfor er jeg så lite utholdende? Sliter med å leve opp til mine idealer. Kjenner meg kaputt, orket liksom ikke kjempe. Unntak : trening. Redd for å bli tykk av cipralex.. Tar på joggesko og går 70 min. Føler meg til tider utenfor meg selv , er der men liksom ikke med. Ekkelt. Bør ikke gi slipp på det jeg står for .. Likevel føles det som det rakner og jeg vil aller helst være i min egen trygge verden, alene. Skremmende. Bør jeg gå i terapi? Kjente meg i krise hver uke/ hva driver jeg ned? Samtidig helt i fistel om det gikk mer enn en uke.. Nå har jeg klart meg , men kjenner fremtiden er et virvar av utfordringer jeg er usikker på om jeg makter.

Jeg tror du kan ha god nytte av terapi og medisiner, men det krever at du blir noe mer samarbeidsvillig enn du har vært. Om du tenker å fortsette i samme løp vil ikke samtaleterapi ha så mye for seg. 

Har du bestemt deg for å fortsette hos samme DPS? Hvordan opplever du isåfall det? Vil du kunne klare å starte med blanke ark eller vil grumset henge igjen? Har du undersøkt muligheten på HELFO for hvem som evt driver privat?

Skrevet

Du virker bedre nå. Egentlig virker du 100% frisk, men så kommer plutselig en rar setning om at dps kanskje legger deg for hat.

Takk :) Jeg har drøvtygget kameler i det siste så dersom det er friskt er jeg inne i en god steam:) Hat og hat , jeg mener om de synes jeg er et forbanna freak og ikke et samarbeidsvillig objekt for deres behandling og tentative krumspring . Prøver å fortelle meg selv at ting skal bli bra og enda bedre , detter dog ned i noen mørke hull stadig vekk. Nå trøtt. Tre timer oppe i natt. Sliter med å glede meg over ting, kjenner mest på ork..
Skrevet

Jeg tror du kan ha god nytte av terapi og medisiner, men det krever at du blir noe mer samarbeidsvillig enn du har vært. Om du tenker å fortsette i samme løp vil ikke samtaleterapi ha så mye for seg.

Har du bestemt deg for å fortsette hos samme DPS? Hvordan opplever du isåfall det? Vil du kunne klare å starte med blanke ark eller vil grumset henge igjen? Har du undersøkt muligheten på HELFO for hvem som evt driver privat?

Jeg burde kanskje undersøkt . Ny fastlege psykoanalytiker men jobber som fastlege - ante ikke dette da jeg byttet ut en på 28 jeg fikk tildelt. Så plutselig at dette var tilfelle...Føler meg tryggere m noen som er eldre enn meg. . Kanskje vedkommende har peil. Redd jeg vil ha et horn i siden til mitt nåværende dps.. Men tror en overbevisende psykolog kan være hvor som helst.. Terapi er tøft når du jobber- samtidig var det til hjelp for å sortere krise følelse ved forrige jobbanledning.. Endte dog med psykemelding- sto jo fullstendig i stampe..
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om en søker hjelp hos fagfolk, enten dette er en bilmekaniker, advokat eller økonomirådgiver, må en akseptere at denne kan noe en selv ikke kan. Om en mener at en selv er best på bilmekking, bør en fikse bilen selv.

Skrevet

Mener ikke at jeg kan dette selv men sliter med tillit og tiltro til psykologen jeg har møtt..hvordan kan jeg vite at jeg ikke blir overtolket eller utsatt for harelabb.. ? Forholder meg til det som er sagt men synes det er mystisk .. Skremmende.Men kan jo hende det er noen personlighets trekk så må under lupen for at jeg skal komme videre . Lurer om jeg er mer avhengig av personkjemi enn andre. Aldr likt å be andre om hjelp. Redd for å bli støtt .

Skrevet

Om en søker hjelp hos fagfolk, enten dette er en bilmekaniker, advokat eller økonomirådgiver, må en akseptere at denne kan noe en selv ikke kan. Om en mener at en selv er best på bilmekking, bør en fikse bilen selv.

Og av alle fagområder du kan nevne, så er vel psykiatrien en av de som er minst feilfri? Forøvrig er det vel tillatt å ikke være fornøyd med hverken bilmekanikeren, økonomirådgiveren eller advokaten?

Skrevet

Mener ikke at jeg kan dette selv men sliter med tillit og tiltro til psykologen jeg har møtt..hvordan kan jeg vite at jeg ikke blir overtolket eller utsatt for harelabb.. ? Forholder meg til det som er sagt men synes det er mystisk .. Skremmende.Men kan jo hende det er noen personlighets trekk så må under lupen for at jeg skal komme videre . Lurer om jeg er mer avhengig av personkjemi enn andre. Aldr likt å be andre om hjelp. Redd for å bli støtt .

Hvordan du vite det? Du må bare tørre å ta sjansen på at hun kan jobben sin...

Skrevet

Hvordan du vite det? Du må bare tørre å ta sjansen på at hun kan jobben sin...[/quote burde det ja.. Men synes noe skurrer

Skrevet

Fordi hun bare er 28 år?

Skrevet

Fordi hun bare er 28 år?

? Har jeg sagt det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...