Gå til innhold

Høy dose risperdal

Anbefalte innlegg

Skrevet

På et annet forum skriver de at 8 mg risperdal er en høy dose , at normalt ligger man på 2 mg eller 4 mg? Hva er deres erfaringer? Psykologen jeg var hos sa trøttheten ikke kom fra risperdal, har lyst å ta 4 mg pr dag istedenfor 8 mg. Vet jeg må diskutere dette med psykiater, skulle snakke med en psykiater snart. Men hva er vanlig dose i Norge?

Skrevet

På et annet forum skriver de at 8 mg risperdal er en høy dose , at normalt ligger man på 2 mg eller 4 mg? Hva er deres erfaringer? Psykologen jeg var hos sa trøttheten ikke kom fra risperdal, har lyst å ta 4 mg pr dag istedenfor 8 mg. Vet jeg må diskutere dette med psykiater, skulle snakke med en psykiater snart. Men hva er vanlig dose i Norge?

Har du sjekket felleskatalogen?

Skrevet

Har du sjekket felleskatalogen?

Var det psykologen gjorde, hun sa det kunne ha med vekt å gjøre. Vil ikke være overmedisinert.

Skrevet

Var det psykologen gjorde, hun sa det kunne ha med vekt å gjøre. Vil ikke være overmedisinert.

Jeg skjønner ikke at du snakker med psykologen vedr medisinering med risperdal og samtidig ikke spør om dette?

Skrevet

Jeg skjønner ikke at du snakker med psykologen vedr medisinering med risperdal og samtidig ikke spør om dette?

Hæ? Vi snakket jo om medisineringen, hun mente vi måtte snakke med en psykiater litt senere og mente risperdal ikke gjorde meg trøtt. Hva mener du jeg burde spør om?

Skrevet

Hæ? Vi snakket jo om medisineringen, hun mente vi måtte snakke med en psykiater litt senere og mente risperdal ikke gjorde meg trøtt. Hva mener du jeg burde spør om?

Det du spør om her  :) Det vil være tryggere og ryddigere for deg å diskutere slikt med dine egne behandlere.

Skrevet

Det du spør om her  :) Det vil være tryggere og ryddigere for deg å diskutere slikt med dine egne behandlere.

Spurte jo om det der og, men må være lov å spør etter andre sine meninger :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når jeg skal dosere medisin til en konkret pasient, må jeg bruke den dosen som jeg mener vil være best for denne pasienten, med den sykehistorien akkurat nå. Hvilken dose andre bruker, og hva som er vanligste dose, er da helt uviktig.

Jeg regner med at det er en meget god grunn til at legen din har gitt deg nettopp denne dosen.

Har du ikke nettopp vært innlagt? Så begynner du umiddelbart etter utskriving å vurdere doseendring?

Skrevet

Når jeg skal dosere medisin til en konkret pasient, må jeg bruke den dosen som jeg mener vil være best for denne pasienten, med den sykehistorien akkurat nå. Hvilken dose andre bruker, og hva som er vanligste dose, er da helt uviktig.

Jeg regner med at det er en meget god grunn til at legen din har gitt deg nettopp denne dosen.

Har du ikke nettopp vært innlagt? Så begynner du umiddelbart etter utskriving å vurdere doseendring?

Ja jeg burde vel ikke vurdere dette selv men snakke med en psykiater, legen der jeg var innlagt sa det var en lav dose men det er det jo ikke. Kan jo være at det er det rette for meg, er bare redd for bivirkninger da. En skrev man fikk flere bivirkninger på over 6,et eller annet mg.

Skrevet

Det er vel mer bivirkninger jo høyere dose... enkelte typer bivirkninger kan likevel være uavhengig av dose.

Det er egentlig ikke dosen dette går på, men konsentrasjonen i blodet. Kanskje du har lav verdi selv om du bruker 8 mg.

Skrevet

Det er vel mer bivirkninger jo høyere dose... enkelte typer bivirkninger kan likevel være uavhengig av dose.

Det er egentlig ikke dosen dette går på, men konsentrasjonen i blodet. Kanskje du har lav verdi selv om du bruker 8 mg.

Må vel ta sånn serumgreier da?

Men tror ikke jeg har så mange bivirkninger, tiden vil jo vise det.

Skrevet

Jeg fikk bivirkninger med en gang på Risperdal så kunne ikke bruke den. Hvis du ikke merker bivirkninger enda så går det sikkert bra :D

Skrevet

Jeg fikk bivirkninger med en gang på Risperdal så kunne ikke bruke den. Hvis du ikke merker bivirkninger enda så går det sikkert bra :D

Ok :) Jeg er trøtt da men vet ikke om det er en bivirkning. Hvilke bivirkninger fikk du da? Husker jeg fikk restless legs av trilafon, er litt redd for det nå også. Det var så ubehagelig, som maur kraup rundt i kroppen.

Skrevet

Ok :) Jeg er trøtt da men vet ikke om det er en bivirkning. Hvilke bivirkninger fikk du da? Husker jeg fikk restless legs av trilafon, er litt redd for det nå også. Det var så ubehagelig, som maur kraup rundt i kroppen.

Det var nettopp restless legs jeg fikk.

Skrevet

Kanskje er den trøttheten endel opplever at man er sliten av psykdommen, men at man var mer stresset før medisineringen slik at man ikke merket det så godt da...

Skrevet

jeg møtte en venn som jeg ikke hadde møtt på lenge og han mente jeg var blitt sløv og snakket mindre pga medisinene. men jeg tror det er sykdommen som gjør det. evt at jeg var mere hypomanisk i perioder vi hang sammen. ellers tror jeg psykosen har drept noe i hjernen min som gjør meg mer sløv og prater mindre og er mindre engasjert og ikke klarer danse like bra. 

Skrevet

Det var nettopp restless legs jeg fikk.

Uff da.

Skrevet

Kanskje er den trøttheten endel opplever at man er sliten av psykdommen, men at man var mer stresset før medisineringen slik at man ikke merket det så godt da...

Kan jo være noe i det,lurer på når det går over. Fikk migrene og på toppen.

Skrevet (endret)

Uff da.

men jeg fikk det etter første tablett, på lav dose.

Endret av missmas

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...