Gå til innhold

Høy dose risperdal

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg møtte en venn som jeg ikke hadde møtt på lenge og han mente jeg var blitt sløv og snakket mindre pga medisinene. men jeg tror det er sykdommen som gjør det. evt at jeg var mere hypomanisk i perioder vi hang sammen. ellers tror jeg psykosen har drept noe i hjernen min som gjør meg mer sløv og prater mindre og er mindre engasjert og ikke klarer danse like bra. 

Psykosen ødlegger nok mye ja, lurer på når trøttheten går over jeg.

Skrevet

men jeg fikk det etter første tablett, på lav dose.

Ok, ikke sikkert jeg får det da :)

Skrevet

Psykosen ødlegger nok mye ja, lurer på når trøttheten går over jeg.

jeg er også dødstrøtt.

men skal karre meg avgårde på en aerobictime nå snart. det hjelper litt tror jeg, å trene.

Skrevet

Ok :) Jeg er trøtt da men vet ikke om det er en bivirkning. Hvilke bivirkninger fikk du da? Husker jeg fikk restless legs av trilafon, er litt redd for det nå også. Det var så ubehagelig, som maur kraup rundt i kroppen.

Jeg synes du skal prøve å være litt tålmodig:-)

Heldigvis skal du nå ha jevnlige samtaler med psykolog, og i tillegg noen fellessamtaler med psykiater. Det betyr at du har noen du kan drøfte hvordan du har det med, inklusive trøttheten din. Det er fortsatt kort tid siden du var ordentlig dårlig, så akkurat nå er det vel ikke så lett å vite om trøttheten kommer av sykdommen eller om det også kan være en bivirkning. Om trøttheten også kan være en bivirkning, så tåler du å være trøtt frem til du har fått en vurdering av psykiater mht om det kan være riktig å justere medisindosen noe eller ikke.

Du går ikke på noen oppsiktsvekkende høy dose, i følge felleskatalogen er den litt høyere enn det som mange klarer seg på, men bare litt. Du ønsket rask bedring under innleggelsen, og du fikk rask bedring fordi du fikk veldig effektiv medisin. Nå er det din oppgave å ikke gjøre endringer på egenhånd, men derimot snakke med de som skal hjelpe deg for å komme frem til gode løsninger.

Noe av trøttheten kan motvirkes ved daglige turer ut i frisk luft. Du blir nok ikke kvitt all trøttheten på den måten, men litt vil det kunne hjelpe.-)

Skrevet

jeg er også dødstrøtt.

men skal karre meg avgårde på en aerobictime nå snart. det hjelper litt tror jeg, å trene.

Flink du da, orker ikke her.

Skrevet

Flink du da, orker ikke her.

Det er mere effektivt å gå. Hun jeg bor sammen med har gått ned utallige kilo bare ved å gå turer hver dag… Jeg er på stedet hvil selv om jeg drar på treningssenter… 

Skrevet

Jeg synes du skal prøve å være litt tålmodig:-)

Heldigvis skal du nå ha jevnlige samtaler med psykolog, og i tillegg noen fellessamtaler med psykiater. Det betyr at du har noen du kan drøfte hvordan du har det med, inklusive trøttheten din. Det er fortsatt kort tid siden du var ordentlig dårlig, så akkurat nå er det vel ikke så lett å vite om trøttheten kommer av sykdommen eller om det også kan være en bivirkning. Om trøttheten også kan være en bivirkning, så tåler du å være trøtt frem til du har fått en vurdering av psykiater mht om det kan være riktig å justere medisindosen noe eller ikke.

Du går ikke på noen oppsiktsvekkende høy dose, i følge felleskatalogen er den litt høyere enn det som mange klarer seg på, men bare litt. Du ønsket rask bedring under innleggelsen, og du fikk rask bedring fordi du fikk veldig effektiv medisin. Nå er det din oppgave å ikke gjøre endringer på egenhånd, men derimot snakke med de som skal hjelpe deg for å komme frem til gode løsninger.

Noe av trøttheten kan motvirkes ved daglige turer ut i frisk luft. Du blir nok ikke kvitt all trøttheten på den måten, men litt vil det kunne hjelpe.-)

Ja jeg har jo folk som skal hjelpe meg nå, får være tolmodig :) Orker bare ikke gå ut på tur, de maser på meg her i huset.

Skrevet

Det er mere effektivt å gå. Hun jeg bor sammen med har gått ned utallige kilo bare ved å gå turer hver dag… Jeg er på stedet hvil selv om jeg drar på treningssenter… 

Ok, orker ikke gå heller. Nei, jeg må bare ta meg sammen snart, alvorlig talt.

Skrevet

Ja, tenke det, ønske det, ville det med - men gjøre det! Nei, det skjønner jeg ikke!

Hilsen en i samme båt.

Skrevet

Ja, tenke det, ønske det, ville det med - men gjøre det! Nei, det skjønner jeg ikke!

Hilsen en i samme båt.

Godt noen er i samme båt da, når jeg er så trøtt blir jeg bare lat. Forskjell på tenke og handle ja, ååå alt jeg har gjort i mine tanker.

Skrevet

Ja jeg har jo folk som skal hjelpe meg nå, får være tolmodig :) Orker bare ikke gå ut på tur, de maser på meg her i huset.

Kan du ikke bestemme deg for å starte med å gå 5 minutter to ganger om dagen?

Skrevet

Kan du ikke bestemme deg for å starte med å gå 5 minutter to ganger om dagen?

Jo kan begynne i morgen eller litt senere i dag.

Skrevet

Godt noen er i samme båt da, når jeg er så trøtt blir jeg bare lat. Forskjell på tenke og handle ja, ååå alt jeg har gjort i mine tanker.

Hvor utgangspunktet er galest, blir titt resultatet originalest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...