Gå til innhold

72 GB ram kapasitet på min nye pc... Trenger svar.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

de fleste motherboards aksepterer vel ikke mer enn 32GB ram tror jeg, ikke helt oppdatert selv. Hva med å sjekke hvor mye RAM du har og hvor mye av rammen du bruker når du renderer, dersom du ikke bruker alt du har vil du ikke tjene noe på å ha mer. Mener du SSD disk kanskje ?

de fleste motherboards aksepterer vel ikke mer enn 32GB ram tror jeg, ikke helt oppdatert selv. Hva med å sjekke hvor mye RAM du har og hvor mye av rammen du bruker når du renderer, dersom du ikke bruker alt du har vil du ikke tjene noe på å ha mer. Mener du SSD disk kanskje ?

Jeg har en workstation pc, og da jeg økte ram GB til de 6 GB jeg har i blender instillingene så gikk playback temmelig mye raskere. Men blir playback i timeline bedre og raskere i corel videostudio x7 med 72 GB ram når jeg legger inn Boris fx 3d text til?

Rammen er kun for minnehåndtering ingen utregninger foregår der, men dersom du har så rask prosessor at du bruker opp alle 6GB RAM minne og har bruk for mer vil du kunne få bedre ytelse siden flaskehalsen forsvinner, men er det ikke en flaskehals så vil det ikke endre noe det vil bare være ubrukt minne. Kjør programmet ditt og sjekk i windows oppgavebehandling, er du "tom" for ram så vil du få bedre ytelse ved å legge på mer ram, er du ikke tom for ram vil du tjene absolutt ingen ting på å legge til mer.

Rammen er kun for minnehåndtering ingen utregninger foregår der, men dersom du har så rask prosessor at du bruker opp alle 6GB RAM minne og har bruk for mer vil du kunne få bedre ytelse siden flaskehalsen forsvinner, men er det ikke en flaskehals så vil det ikke endre noe det vil bare være ubrukt minne. Kjør programmet ditt og sjekk i windows oppgavebehandling, er du "tom" for ram så vil du få bedre ytelse ved å legge på mer ram, er du ikke tom for ram vil du tjene absolutt ingen ting på å legge til mer.

Ok. Tusen takk.

Okei må rette på mitt eget innlegg ser at det finnes ihvertfall mulighet for 128 GB RAM på noen hovedkort, ting har skjedd siden jeg var ung.... Aldri hørt om noen med mer enn 32GB jeg da

Uansett du bør ikke kjøpe 72GB ram selv om dersom du kan, da det vil være veldig bortkastede penger, ville gått for maks 16GB i første omgang ihvertfalll

Annonse

Nesten ikke til å fatte at trådstarter bor i omsorgsbolig, liker å drikke seg full bare for å kunne besvime, drømmer om å pådra seg epilepsi, til tider spammer ned forumet med engstelse over kroppsfornemmelser, og synes flått er søte. :blink:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...