AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 Skrevet 8. september 2014 Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Fra jeg var liten i barnehage har jeg slitt med depresjon og følelse av å være utenfor. Jeg var hypersensitiv. Jeg har en mor som kan være svært ustabil. På barneskolen like om ikke mer deprimert. Ble mobbet. Klarte ikke konsentrere meg, slet med sosiale koder. Konstant urolig innvendig, rolig utvendig, "Flink pike" men dårlig på skolen. Tenårene var turbulente og med mange konfrontasjoner med familie. Intens indre smerte, utagerende, ødela ting, store konsentrasjonsvansker, uoppmerksom, vimsete og etterhvert selvskadende. Mor fremdeles svært ustabil og lot egen frustrasjon gå utover meg. Fremdeles litt problemer med sosiale koder. Ikke noe flink på skolen. Tyveårene var kaotiske. Studerte men hadde fremdeles store konsentrasjonsvansker, indre uro og intens psykisk smerte. Forstod fremdeles ikke alltid sosiale koder. Tok ofte ikke poenget. Fikk ofte ikke med meg hva andre sa til meg og slik hadde det alltid vært. Ble så utsatt for mangeårig overgrep. Tredveårene slet jeg med rus og selvmedisinerte meg. Var svært ustabil og mange overdoser/mislykkede selvmordsforsøk. Fremdeles sterk indre uro, store konsentrasjonsproblemer, problem med sosiale koder og fikk ofte ikke med meg hva andre sa til meg. Fremdeles konstant deprimert. Ble under rusperioden diagnostisert av psykiatrisk sykepleier. Fikk diagnosene unnvikende pf, eupf og tilbakevendende depresjoner. Nå; rusfri men fremdeles sterk indre uro. Konsentrasjonsproblemer, får ikke med meg hva andre sier alltid, problemer med å oppfatte det som sies på tv, pga tankekjør. Sterkt deprimert, har prøvd et utall av medisiner. Indre smerte og problemer med selvbildet og relasjoner. Sliter fremdeles med å ta "poenger" i sosial kommunikasjon. Sliter ennå med ustabil mor, vanskelig familie men lever selv i stabilt forhold for meg selv. Vært i behandling i 10 år hos psykiater og går nå i tillegg i gruppe en dag per uke. Har fullført flere års høgskoleutdanning. Måtte jobbe hardt for karakterene og skrev ned det jeg leste og pugget setning for setning. Jeg leste bøker som barn, tross konsentrasjonsvanskene. Nå klarer jeg ikke holde oppmerksomheten på noe lenge av gangen, går fort lei. Av medisiner går jeg på: Levaxin Liothyronin Lamictal Zoloft Abilify Seroquel Tross dette har jeg det fremdeles vondt. Jeg er på god vei ut av eupf diagnosen ifølge psykiater, men fremdeles indre uro, konsentrasjonsvansker, utålmodighet og indre smerte. Også fremdeles vanskeligheter med å ta andres poenger i kommunikasjon og hva andre sier til meg. Jeg har etterhvert begynt å lure på om jeg kan være underdiagnostisert. Har alltid følt at det har vært noe "fysisk" galt med meg også. Jeg er 40 år. NHD hva kan dette høres ut som/være? Var det riktig av en psykiatrisk sykepleier å diagnostisere meg under rusperioden? Jeg tar masse medisiner uten å bli stort bedre. Jeg har gått i terapi i 10 år. Jeg klarer ikke mer. Hva feiler det meg? Blir svært takknemlig for svar. Anonymous poster hash: 00afa...68c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 Skrevet 8. september 2014 http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/400596-second-opinionhva-gjør-jeg/ Dette spurte du jo om for noen dager siden også. Har du tatt det opp med din psykiater slik det ble foreslått? Anonymous poster hash: b3ff7...d55 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 Skrevet 8. september 2014 http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/400596-second-opinionhva-gjør-jeg/ Dette spurte du jo om for noen dager siden også. Har du tatt det opp med din psykiater slik det ble foreslått?Anonymous poster hash: b3ff7...d55 Det høres kanskje rart ut, men jeg har glemt innholdet i det jeg skrev i forrige innlegg...hjelp, hva er det med meg...Anonymous poster hash: 00afa...68c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.