AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 Skrevet 8. september 2014 Hei, Jeg har lenge lurt på om det er noen stor forskjell på psykologene/psykiaterene hos studenthelsetjenesten og de som er på DPS? Det bør vel ikke være det, med tanke på at de har samme utdanning etc. men etter å ha sett litt rundt på nettet ble jeg usikker. Anonymous poster hash: 9dab3...e8f 0 Siter
Health Freak Skrevet 8. september 2014 Skrevet 8. september 2014 Tror de på studenthelsetjenesten har en litt annen erfaring, det er kanskje ikke like "tung" psykiatri. Altså hovedsakelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. september 2014 Skrevet 8. september 2014 Tror de på studenthelsetjenesten har en litt annen erfaring, det er kanskje ikke like "tung" psykiatri. Altså hovedsakelig. Det har du et godt poeng! Takk for svar! Tipper vi går for studenthelsetjenesten, da vi ikke sliter med noe som kan gå innenfor "tung" psykiatri :-)Anonymous poster hash: 9dab3...e8f 0 Siter
missmas Skrevet 8. september 2014 Skrevet 8. september 2014 studenthelsetjenesten er dyktig, psykiater der gjenkjente at jeg var på grensen til manisk psykose/hypomani og fikk meg lagt inn for hypomani. Jeg skrev meg ut dagen etter da jeg trodde jeg var frisk, og ble noen mnd senere lagt inn for nettopp manisk psykose. Så hun var dyktig. 0 Siter
frosken Skrevet 8. september 2014 Skrevet 8. september 2014 Hei, Jeg har lenge lurt på om det er noen stor forskjell på psykologene/psykiaterene hos studenthelsetjenesten og de som er på DPS? Det bør vel ikke være det, med tanke på at de har samme utdanning etc. men etter å ha sett litt rundt på nettet ble jeg usikker.Anonymous poster hash: 9dab3...e8f Jeg tror ikke det primært er forskjell på kompetanse, men rammene de jobber under er ofte forskjellig. De fleste studenthelsetjenestetilbudene innen psykiatri er kortvarige, det tilbys kun noen få timer. Hvis det er behov for mer, må folk viderehenvises til dps uansett. Så dersom det er grunn til å forvente behov for behandling gjennom en lengre periode, vil det være best å bli henvist til dps fra starten av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.