Gå til innhold

Er det noen forskjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har lenge lurt på om det er noen stor forskjell på psykologene/psykiaterene hos studenthelsetjenesten og de som er på DPS? Det bør vel ikke være det, med tanke på at de har samme utdanning etc. men etter å ha sett litt rundt på nettet ble jeg usikker.

Anonymous poster hash: 9dab3...e8f

Skrevet

Tror de på studenthelsetjenesten har en litt annen erfaring, det er kanskje ikke like "tung" psykiatri. Altså hovedsakelig.

Skrevet

Tror de på studenthelsetjenesten har en litt annen erfaring, det er kanskje ikke like "tung" psykiatri. Altså hovedsakelig.

Det har du et godt poeng! Takk for svar!

Tipper vi går for studenthelsetjenesten, da vi ikke sliter med noe som kan gå innenfor "tung" psykiatri :-)

Skrevet

studenthelsetjenesten er dyktig, psykiater der gjenkjente at jeg var på grensen til manisk psykose/hypomani og fikk meg lagt inn for hypomani. Jeg skrev meg ut dagen etter da jeg trodde jeg var frisk, og ble noen mnd senere lagt inn for nettopp manisk psykose. Så hun var dyktig.

Skrevet

Hei,

Jeg har lenge lurt på om det er noen stor forskjell på psykologene/psykiaterene hos studenthelsetjenesten og de som er på DPS? Det bør vel ikke være det, med tanke på at de har samme utdanning etc. men etter å ha sett litt rundt på nettet ble jeg usikker.

Jeg tror ikke det primært er forskjell på kompetanse, men rammene de jobber under er ofte forskjellig. De fleste studenthelsetjenestetilbudene innen psykiatri er kortvarige, det tilbys kun noen få timer. Hvis det er behov for mer, må folk viderehenvises til dps uansett. Så dersom det er grunn til å forvente behov for behandling gjennom en lengre periode, vil det være best å bli henvist til dps fra starten av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...