Kayia Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 stusser litt over hvordan du påstår jeg behandler andre og hvordan du påpeker jeg ikke reflekterer over det. Gjør du? Da syns jeg du skal bruke en time i dag på å lese gamle innlegg og se hvordan du har beskrevet ditt forhold til fås, fastlegen og psykologen her inne. Legg også merke til hvordan du legger ord i munnen på folk her inne, og dine uttalte forventninger til hvordan du skal bli møtt av andre. 0 Siter
frosken Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 stusser litt over hvordan du påstår jeg behandler andre og hvordan du påpeker jeg ikke reflekterer over det.Når det er sagt klarer jeg ikke leve opp til mine idealer slik jeg har det nå. Torde ikke formidle skepsis til legesekretær , redd de vil tro jeg er rasist. Det er jeg definitivt ikke- hjulpet mange innvandrere bl a m inkludering tidligere. Vet bare at det ofte er krevende å snakke m mennesker fra andre kulturer. Kan ikke gerealisere på bakgrunn av dette , likevel mister jeg mot til å prøve når jeg vet jeg må ta inn slike perspektiver. Ser ikke bort i fra at jeg i desperasjon går likevel.. Du kan ikke ut i fra et fremmedartet navn slutte noe som helst om vedkommende sine kommunikasjonsegenskaper. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Ser ikke bort i fra at jeg er inne i en dårlig modus på hjemmebane. Min familie har stor takhøyde for min passitivitet.. Kanskje gitt meg opp?! På jobb må jeg fremstå som frisk og i full vigør - svært skremmende.. Jeg synes det skinner igjennom at du i grunn stiller veldig høye krav til deg selv. Det er veldig bra, men når du nå går på en smell blir det et enormt gap mellom forventninger og virkeligheten. Kanskje derfor du reagerer så sterkt på diagnoser o.l? Foreløpig kan ambisjonen være å stille på jobb og gjennomføre. Du trenger ikke gjøre som Märtha og være en lysfontene. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Du kan ikke ut i fra et fremmedartet navn slutte noe som helst om vedkommende sine kommunikasjonsegenskaper. det er vel umulig å komme utenom fastlege? Ikke råd til privat.. For øvrig hørt mye positivt om etniske leger.. Men så ung også( vil sikkert tro blindt på dps.. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Jeg synes det skinner igjennom at du i grunn stiller veldig høye krav til deg selv. Det er veldig bra, men når du nå går på en smell blir det et enormt gap mellom forventninger og virkeligheten. Kanskje derfor du reagerer så sterkt på diagnoser o.l? Foreløpig kan ambisjonen være å stille på jobb og gjennomføre. Du trenger ikke gjøre som Märtha og være en lysfontene. Har vel i prinsippet ikke no valg. Det verste er at denne arbeidsplassen er meget kvalitativ, rommet for å ikke klare meg er derfor lavt.. Og duger jeg ikke vil de hive meg på båten.. Vet ikke om jeg tåler det.. Håpløs 0 Siter
frosken Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 det er vel umulig å komme utenom fastlege? Ikke råd til privat.. For øvrig hørt mye positivt om etniske leger.. Men så ung også ( vil sikkert tro blindt på dps.. Hva ville du snakke med legen om? 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 (endret) For øvrig hørt mye positivt om etniske leger..Hva er en etnisk lege? Er ikke du og jeg etnisk? Dette høres rett og slett rasistisk ut.Skjønner deg om vedkommende snakker svært dårlig norsk, men det vet du vel ingen ting om.Kan for øvrig nevne at jeg fikk ny tannlege for et par år siden, da min gamle ble pensjonert. Vedkommende hadde et svært utenlandsk navn, og jeg så av en eller annen grunn for meg en fremmedartet mann med dårlig norsk (jada, litt fordommer jeg også). Stor var overraskelsen da vedkommende var en ung dame som var vokst opp i Oslo og snakket vel så godt norsk som jeg (sier ikke derved at det er det samme med tannlege som med lege du trenger å snakke med). Endret 11. september 2014 av Xtra 0 Siter
Gjest Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Hva ville du snakke med legen om? (nerve)medisin og utelukke fysisk sykdom for trøtthet.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Har vel i prinsippet ikke no valg. Det verste er at denne arbeidsplassen er meget kvalitativ, rommet for å ikke klare meg er derfor lavt.. Og duger jeg ikke vil de hive meg på båten.. Vet ikke om jeg tåler det.. Håpløs Det er vel bare å prøve? Går det ikke så går det ikke. Anonymous poster hash: b8818...1d2 0 Siter
Gjest Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Det er vel bare å prøve? Går det ikke så går det ikke.Anonymous poster hash: b8818...1d2 i et lite lokalsamfunn kan " slikt" få skjebnesvangre konsekvenser.., 0 Siter
Gjest Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Hva er en etnisk lege? Er ikke du og jeg etnisk? Dette høres rett og slett rasistisk ut. Skjønner deg om vedkommende snakker svært dårlig norsk, men det vet du vel ingen ting om. Kan for øvrig nevne at jeg fikk ny tannlege for et par år siden, da min gamle ble pensjonert. Vedkommende hadde et svært utenlandsk navn, og jeg så av en eller annen grunn for meg en fremmedartet mann med dårlig norsk (jada, litt fordommer jeg også). Stor var overraskelsen da vedkommende var en ung dame som var vokst opp i Oslo og snakket vel så godt norsk som jeg (sier ikke derved at det er det samme med tannlege som med lege du trenger å snakke med). Tenket en som ikke er etnisk norsk kan bli tung å snakke m i min situasjon- er ikke rasist fordi om jeg kvier meg for dette. Har og vært hos utmerkede tannleger m fremmedartet navn..slitsomt å måtte bli kjent med et nytt menneske .. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 i et lite lokalsamfunn kan " slikt" få skjebnesvangre konsekvenser.., Hvorfor være så opptatt av hva andre mener om deg? Må da være veldig slitsomt det og i tilegg til det andre du sliter med. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Tenket en som ikke er etnisk norsk kan bli tung å snakke m i min situasjon- er ikke rasist fordi om jeg kvier meg for dette. Har og vært hos utmerkede tannleger m fremmedartet navn..slitsomt å måtte bli kjent med et nytt menneske .. Det er veldig tungt å snakke med en,lege mef kommunikasjonspronlrmer som ikke fordtåt kordk dærlig goft.Anonymous poster hash: b8818...1d2 0 Siter
Gjest Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Hvorfor være så opptatt av hva andre mener om deg? Må da være veldig slitsomt det og i tilegg til det andre du sliter med. makter jeg ikke denne jobben heller anser jeg mitt yrkesliv som knust, dessverre. Er derfor en pine å vite om dette er rette tidspunktet. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Det er veldig tungt å snakke med en,lege mef kommunikasjonspronlrmer som ikke fordtåt kordk dærlig goft.Anonymous poster hash: b8818...1d2 men er vel jeg som er hovedproblemet her.. Ville ikke ha ny fastlege:( 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 makter jeg ikke denne jobben heller anser jeg mitt yrkesliv som knust, dessverre. Er derfor en pine å vite om dette er rette tidspunktet. Men du burde jo hatt oppfølging av lege og psykolog, de kunne hjulpet deg i forhold til nav...hvis ikke det er rett tidspunkt mener jeg. 0 Siter
Pallida Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 (endret) Åh, du namnlause, om du bare kunne sett deg selv utenfra, sett det absurde i den krigen du fører mot deg selv og livet! Du graver deg stadig lenger ned i elendigheten, snur nye utfordringer om til uløselige problemer, og synes døv og blind for alle gode innspill og råd du får. Jeg tror du er på et svært kritisk punkt i livet ditt nå, rent eksistensielt sett. Du sier at at om du ikke lykkes i jobben du snart skal ut i, så anser du yrkeslivet ditt som knust. Antar at din opplevde verdi som menneske også vil få seg en kraftig støyt, ut i fra hvordan du definerer deg selv. Du har ingen (opplevd) verdi utover hva du presterer, later det til. Du har tidligere nevnt at din mor falt ut av arbeidslivet relativt tidlig, og at du og din bror mener hun kunne ha hatt nytte av terapi, noe hun aldri fikk/tok imot. Ser du parallellen til deg selv her? Den psykologiske arven vi bærer med oss fra våre omsorgspersoner, kan være sterke krefter, når den får "virke fritt". Du er opptatt av å kjempe. Hva med å heller gi seg over? Slutte å stritte i mot? Sette den ene foten foran den andre, i tillit til at folk/hjelpeapparatet vil deg vel? Vet at den tilliten ikke er høy hos deg for tiden, så kanskje det er viljen du må lene deg mot, først og fremst. Viljen til et bedre liv, for både deg og din families del. Du har nevnt ved et par anledninger at du ønsker en terapeut som evner å "bevege tankene dine". For at så skal kunne skje, må du være åpen og villig til å ta inn nye perspektiv, hva angår din forståelse av deg selv, dine strategier og din situasjon. Klarer du dét, er mye gjort. Tror ydmykhet er et viktig nøkkelord for deg. Ønsker deg lykke til, og håper inderlig at du snart klarer å komme ut av dette fastlåste, destruktive. Du har strevd i mange år nå. Kanskje en dag vil du kunne se tilbake og være takknemlig over at livet tvang deg i kne, slik at du fikk muligheten til å justere kursen, og finne en mer bærekraftig måte å være i livet på. Endret 11. september 2014 av Mari- 0 Siter
Kayia Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 (endret) Har vel i prinsippet ikke no valg. Det verste er at denne arbeidsplassen er meget kvalitativ, rommet for å ikke klare meg er derfor lavt.. Og duger jeg ikke vil de hive meg på båten.. Vet ikke om jeg tåler det.. Håpløs Det blir ikke bra uansett, blir det vel? Forrige tilbud var under din verdighet, dette er for hardt... Jeg har tenkt som Mari over her - er historien i ferd med å gjeta seg, jf din mor? Vet du - bare du kan unngå at dét skjer gjennom å ta i mot den hjelpen du får tilbud om! Hva legger du forresten i at en arbeidsplass er "meget kvalitativ"? Endret 11. september 2014 av Kayia 0 Siter
frosken Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 Tenket en som ikke er etnisk norsk kan bli tung å snakke m i min situasjon- er ikke rasist fordi om jeg kvier meg for dette. Har og vært hos utmerkede tannleger m fremmedartet navn..slitsomt å måtte bli kjent med et nytt menneske .. Men du kan ikke slutte noe om hvor "norsk" legen er ut i fra navnet, så fremt du da ikke mener at ens familie må ha bodd i Norge i mer enn tre generasjoner før du kan kommunisere med dem. 0 Siter
frosken Skrevet 11. september 2014 Skrevet 11. september 2014 men er vel jeg som er hovedproblemet her.. Ville ikke ha ny fastlege:( Ja, det der du som er hovedproblemet. Jeg vil gjerne vinne i lotto, men jeg legger meg ikke ned på bakken og hyler om jeg ikke vinner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.