gråstein Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 (endret) Det er vondt å se andre leve livet hvis en ikke føler at en klarer det selv. Men hvorfor hater du dem så klarer det? Jeg pleier å hate meg selv når jeg føler meg utilstrekkelig. Jeg ser du skal ha avklaringstiltak. Det kan jo være at det er noen hyggelige folk der selvom det kanskje føles meningsløst. En hvet jo aldri før en har prøvd.Hvorfor sees det sosiale alltid på som noe utelukkene positivt? Jeg blir bare stresset og utilpass og sliten av sosiale situasjoner. For å si som MM fritt etter hukommelsen: Får gnagsår i ørene av å høre folk snakke hele dagen. Hvorfor går det ikke an å ha tiltak hvor man kan sitte på et kontor i fred og ro og gjøre nøyaktighetsarbeid hvor man må bruke hodet (som er det jeg har levd av tidligere)? Ellers må jeg bare gratulere det "fantastiske" helsevesenet og NAV. Etter to år i systemet er jeg nå dårligere enn da jeg ble sykmeldt. Blir nødt til å gå til legen for å be om mer og sterkere medisiner for å unngå total meltdown. Endret 14. september 2014 av gråstein 0 Siter
frosken Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Har aldri hatt noe arbeidsfellesskap, eller venner siden jeg var 12-13 for den saks skyld, så jeg vet ikke hva jeg eventuelt går glipp av. Spesialist, Nav og navlege anbefaler ufør. Likevel insisteres det på såkalt avklaring. Opplegget føles helt meningsløst. Skjønner at dette virker meningsløst. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Hvorfor sees det sosiale alltid på som noe utelukkene positivt? Jeg blir bare stresset og utilpass og sliten av sosiale situasjoner. For å si som MM fritt etter hukommelsen: Får gnagsår i ørene av å høre folk snakke hele dagen. Hvorfor går det ikke an å ha tiltak hvor man kan sitte på et kontor i fred og ro og gjøre nøyaktighetsarbeid hvor man må bruke hodet (som er det jeg har levd av tidligere)? Ellers må jeg bare gratulere det "fantastiske" helsevesenet og NAV. Etter to år i systemet er jeg nå dårligere enn da jeg ble sykmeldt. Blir nødt til å gå til legen for å be om mer og sterkere medisiner for å unngå total meltdown. Det burde absolutt vært tiltak hvor man jobbet i fred og ro. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Hvorfor sees det sosiale alltid på som noe utelukkene positivt? Jeg blir bare stresset og utilpass og sliten av sosiale situasjoner. For å si som MM fritt etter hukommelsen: Får gnagsår i ørene av å høre folk snakke hele dagen. Hvorfor går det ikke an å ha tiltak hvor man kan sitte på et kontor i fred og ro og gjøre nøyaktighetsarbeid hvor man må bruke hodet (som er det jeg har levd av tidligere)? Ellers må jeg bare gratulere det "fantastiske" helsevesenet og NAV. Etter to år i systemet er jeg nå dårligere enn da jeg ble sykmeldt. Blir nødt til å gå til legen for å be om mer og sterkere medisiner for å unngå total meltdown. Hei! NT systemet, verdsetter for tiden de ekstroverte, det taper de introverte og vi autister på. NT systemet er et helvete for meg, det eneste helvete jeg tror eksisterer, og skapt av NT mennesker. Jeg forsøker leve, overleve, fungere, ha et liv, i en verden som for meg er fremmed, til tider fiendtlig, og byr meg i mot. Jeg gjør det for å overleve, og ikke minst vise mine barn, at de skal klare det. Jeg sier ikke til ett eneste menneske, at jeg hver eneste dag, går i krig, for å overleve som autist i en NTverden, men jeg skriver av og til til en venn som er autist at jeg ikke blir med på ting, da jeg har det travelt med å overleve. Vennen skriver så, " men må du?" Godt spørsmål, for jeg må ikke. Jeg svarer: om noe dreper meg, er det meg selv, min egen krig med å lykkes i et samfunn som er blitt for vanskelig, når man bare trenger mer stillhet. De autister som tar sin uføretrygd og lever sitt liv i fred og ro, er mitt STORE forbilde! 0 Siter
Legacy Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Hvorfor sees det sosiale alltid på som noe utelukkene positivt? Jeg blir bare stresset og utilpass og sliten av sosiale situasjoner. For å si som MM fritt etter hukommelsen: Får gnagsår i ørene av å høre folk snakke hele dagen. Hvorfor går det ikke an å ha tiltak hvor man kan sitte på et kontor i fred og ro og gjøre nøyaktighetsarbeid hvor man må bruke hodet (som er det jeg har levd av tidligere)? Ellers må jeg bare gratulere det "fantastiske" helsevesenet og NAV. Etter to år i systemet er jeg nå dårligere enn da jeg ble sykmeldt. Blir nødt til å gå til legen for å be om mer og sterkere medisiner for å unngå total meltdown. Ser at jeg har misforstått. Jeg trodde du ønsket mer sosial kontakt men ikke fikk det helt til. Jeg skjønner at du finner tibudet meningsløst og jo, det skulle vært ett tilbud for de som vil ha fred og ro. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.