Gå til innhold

Normalt å snakke om familien i terapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes det er skummelt å snakke om andre enn meg selv.. Og får dårlig samvittighet for å utlevere andre.. Min psykolog sa jeg var så lojal. Kan slik lojalitet gå på bekostning av fremskritt.. Har på følelsen dette er er dumt spørsmål. Kjent meg i et stort dilemma vedr dette

Endret av En namnlaus
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I terapi må en snakke om det som er viktig. For de aller fleste er familien en viktig del av livet og hverdagen.

Skrevet (endret)

Jeg synes det er skummelt å snakke om andre enn meg selv.. Og får dårlig samvittighet for å utlevere andre.. Min psykolog sa jeg var så lojal. Kan slik lojalitet gå på bekostning av fremskritt.. Har på følelsen dette er er dumt spørsmål. Kjent meg i et stort dilemma vedr dette

Tror absolutt det kan gå på bekostning av fremskritt ja. Det må jo være svært mye du ikke kan si, om du alltid skal beskytte din familie?

Jeg ser ikke på det som illojalt å fortelle om vonde opplevelser fra oppvekst/nåtid hvor familiemedlemmer inngår. Det er vesentlige deler av mitt liv og min historie, og det er derfor jeg sier det; ikke for å henge ut noen. 

Endret av Mari-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...