Gå til innhold

Savner Fontex/Zyprexa-kombinasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg brukte Fontex og Zyprexa (og Lamictal, men legen hadde ennå ikke funnet ut av dosen var for lav) så fungerte jeg utrolig godt. Jeg greide våkne om morgenen, ta buss til skolen, følge med på skolen, ta buss tilbake, gjøre husarbeid, gjøre skolearbeid (og jeg som aldri før hadde vært flink med lekser), jeg hadde det godt og jeg fikk skryt av læreren. Men dessverre greide jeg ikke motstå den store mathungeren, gikk for mye opp i vekt, og måtte slutte. Hva som skjedde så var at jeg ikke klarte stå opp om morgenen lenger, jeg ble deprimert og ville bare sove, og jeg sluttet på skolen.

Jeg har prøvd utallige antipsykotika, men ingen ga den fantastiske virkningen som Zyprexa ga, muligens i kombinasjon med Fontex.

Men uten Zypexa så fungerte ikke Fontex heller og jeg svingte. Jeg fikk så økt på Lamictal, men ble manisk, så jeg fikk litium også. Da ble jeg ganske bra, og greide gjennomføre videregående. Takket være at det var kveldsskole, for jeg hadde ikke den gode døgnrytmen jeg fikk av Zyprexa.

Så ble jeg eldre og fikk alvorligere manier og psykose, og nå MÅ jeg bruke antipsykotika, litium er ikke nok lenger selv om jeg fungerte greit på litium i en del år. (Lamictal ble seponert pga kvalme)

Jeg bruker Abilify og litium. Men jeg er ikke slik som da jeg brukte Fontex og Zyprexa. 

Jeg har ikke den gleden, og det overskuddet. Selv om jeg er stabil. Så ser jeg ikke for meg at jeg hadde greid fullføre noe studie. Jeg bare slapper av med pc hele dagen, avbrutt av trening på treningssenter og noen timer på Fontenehuset.

Kan jeg få tilbake dette overskuddet jeg hadde på Fontex/Zyprexa, hvis jeg prøver et SSRI igjen? 

Eller er Fontex/Zyprexa bare veldig spesielt effektivt, som Abilify og Fontex ikke kan gjenskape?

Og en ting til, må en være deprimert for å få prøve f.eks Fontex eller Wellbutrin når man har bipolar lidelse? Er det ikke verdt et forsøk å få tilbake den velfungeringen en hadde selv om en ikke er deprimert?

Evt. så kanskje jeg var hypoman da jeg fungerte så godt?!

Skrevet

Jeg tror jeg hadde vært utdannet eller i full jobb om jeg kunne fortsatt å bruke zyprexa

istedet er jeg uføretrygdet

Skrevet

Er du klar over at det går an å trene opp smaksløkene dine?, hvis du gjør det over lengre tid kan du begynne å like sunn mat. Sunn mat kan man spise så mye man vil av uten å legge på seg. Men dette krever trening. Og da kan du gå tilbake på de medisinene.

Anonymous poster hash: 5fc41...1a4
Skrevet

Nei jeg går aldri tilbake til Zypexa. Det matsuget orker jeg ikke leve med. Å ha det i hjernen hele dagen, subway,,,,subway!!!!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kombinasjonen Fontex/Zyprexa er i forskning godt dokumentert som en meget bra medisinering. Hvorfor skulle du ikke kunne få den igjen?

Skrevet

fordi vekten økte og økte

vet ikke om jeg har viljestyrke til å stå imot denne hungeren. jeg slipper helt denne hungeren på abilify.

er fontex/abilify dokumentert også?

Skrevet

Savner fontex/zyprexa-EFFEKTEN hadde kanskje vært en bedre overskrift.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...