Gå til innhold

Redd for livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre m det? På en knivsegg, en pine.. Intet hørt fra dps- lagt meg for hat? Unnskyld nok et innlegg ...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

17

• AnonymBruker

5

• laban

3

• stjernestøv

3

Skrevet

Hva skal jeg gjøre m det? På en knivsegg, en pine.. Intet hørt fra dps- lagt meg for hat? Unnskyld nok et innlegg ...

De har vel ikke lagt deg for hat, men funderer kanskje på hvilke behandler du skal få. Du kan jo ringe på mandag og høre selv? Men forstår at slike telefoner ikke er kjekke å ta.

Skrevet

Hva er definisjonen på psykidk krise? Jeg holder ikke :(((

Du har nå vært i psykisk krise lenge.

Skrevet

Du må slutte å overvurdere din egen betydning i verden. DPS har ikke lagt deg for hat - de har altfor mange pasienter og mye å gjøre til å bruke tid og krefter på å legge noen for hat. 

Skrevet

Føler jeg ikke klarer mer! Vil vil vil - men blir oppspist sv angst & beven .,,

Skrevet

Jeg tror teamet på dps synes det er til pass for meg at det går til hel..

Skrevet

Jeg tror teamet på dps synes det er til pass for meg at det går til hel..

Jeg trodde det samme og at sjefen der hatet meg, men han var så blid og hyggelig at. Det er nok bare noe DU føler dette. Det er lov å skifte behandler, jeg har fått ny nå og er fornøyd og hun er grei og proffesjonell.

Skrevet

Føler jeg ikke klarer mer! Vil vil vil - men blir oppspist sv angst & beven .,,

Ta i mot den behandlingen du er så heldig å bli tilbudt.

Skrevet

Jammen ikke lett .. Orker ikke flere ydmykelser!

Jeg tror du trenger å se at opplevelsen av å bli krenket/ydmyket, er en del av det du sliter med. 

Jeg synes fortsatt du skal ta initiativ i forhold til dps, si at du skal begynne å jobbe deltid om et par uker, og at du trenger hjelp til å klare å fungere i jobb.

Skrevet

Jeg tror jeg leder meg selv inn i ydmykelse.. Kjente det så ekstremt vondt å troppe opp som vikar i går. Håndhilse på drøssevis av kollegaer som besitter stillinger jeg er ( over)kvalifisert til. Nå ydmyker jeg meg til å være deres assistent .. Må jobbe lengre dager enn dem og bli " kommandert". Det siste er ok , men synes dette er svært sårt.Kjenner m halshugd som menneske.. Følte blikk som vet hvilke kvalifikasjoner jeg har og som tenker " sitt". Har på følelsen de ikke vil ansette meg på sikt uansett , men de har pp bruk for meg til å fylle noe fravær.. Dps... Jeg griner bare tanken , eupf . Synes de er nådeløse.

Skrevet

Jeg tror jeg leder meg selv inn i ydmykelse.. Kjente det så ekstremt vondt å troppe opp som vikar i går. Håndhilse på drøssevis av kollegaer som besitter stillinger jeg er ( over)kvalifisert til. Nå ydmyker jeg meg til å være deres assistent .. Må jobbe lengre dager enn dem og bli " kommandert". Det siste er ok , men synes dette er svært sårt.Kjenner m halshugd som menneske.. Følte blikk som vet hvilke kvalifikasjoner jeg har og som tenker " sitt". Har på følelsen de ikke vil ansette meg på sikt uansett , men de har pp bruk for meg til å fylle noe fravær.. Dps... Jeg griner bare tanken , eupf . Synes de er nådeløse.

Har du alltid sett ned på assistenter? Jeg har forståelse for at du ønsker å jobbe med det du har utdannet deg til, men reagerer på måten du ser ned på stillinger som ikke krever så høy utdanning. Alle jobber er viktige. Vi ville fort mistrivs hvis renholderne forsvant fra bedriften. Jeg tror du må jobbe med å verdsette deg selv og andre for den vi er, og ikke hvilken stilling vi har.

Skrevet

Har du alltid sett ned på assistenter? Jeg har forståelse for at du ønsker å jobbe med det du har utdannet deg til, men reagerer på måten du ser ned på stillinger som ikke krever så høy utdanning. Alle jobber er viktige. Vi ville fort mistrivs hvis renholderne forsvant fra bedriften. Jeg tror du må jobbe med å verdsette deg selv og andre for den vi er, og ikke hvilken stilling vi har.

jeg er visst flink til å få andre til å mistro meg.. Jeg sier bare at jeg har brukt år av livet mitt på en utdanning som jeg ikke verdsettes for . Har fungert tidligere , nå tror jeg angsten har tatt bolig i meg. Det var mitt poeng.. Ikke at jeg ser ned på noen!
Skrevet

Assistenter gjør ofte vel så krevende arbeid, på noen nivå , som de utdannede. F eks mye tungt praktisk arbeid og rutinepreget arbeid. Jeg sier ikke t dette er jobber det står lite respekt av, bærer bare på en sorg over å måtte være " der" yrkesmessig , når jeg egentlig kunne fungert som noe annet ( med mer variasjon og faglige utfordringer)...

Skrevet

Tror jeg heller vil arbeidsledig .. Har ikke energi til dette heller, lyst til å gi opp

Skrevet

jeg er visst flink til å få andre til å mistro meg.. Jeg sier bare at jeg har brukt år av livet mitt på en utdanning som jeg ikke verdsettes for . Har fungert tidligere , nå tror jeg angsten har tatt bolig i meg. Det var mitt poeng.. Ikke at jeg ser ned på noen!

Jeg har inntrykk av at du ihvertfall ser ned på deg selv når du skal jobbe innen yrker du mener har lavere status. Du føler deg ydmyket med en slik stilling. Vi utdanner oss ofte innen det som interesserer oss, noen utdanner seg etter inntekt. Og det er da selvsagt det vi ønsker å jobbe med. Men jeg har inntrykk av at det ikke er det som er hovedproblemet ditt, men at du føler deg ydmyket i en stilling du ser på som lavere status. Jeg tror du må komme deg forbi det, og verdsette deg selv også for den du er. Yrket er en jobb der vi tjener penger og prøver å gjøre en best mulig jobb. Trivselen er selvsagt viktig, men hver dag er ikke lik, og vi må også selv gjøre en innsats for å trives.

Nå kjenner ikke jeg dine muligheter fremover, men du kan starte der og jobbe deg oppover igjen, så langt som du klarer med helsen din.

Skrevet

Kanskje du kan prøve å se på dette litt mer som midlertidig - en periode i livet ditt der du har en litt annen stilling enn det du er kvalifisert for. Det betyr ikke at det skal være slik alltid. 

Du er veldig heldig, tenk på det! Ikke alle får jobb og ikke alle får jobb etter at de har vært sykemeldte en god stund.

Hva er det verste som kan skje? At det ikke går? Da har du i alle fall prøvd, noe jeg vil si det står mer respekt av enn å melde seg arbeidsløs, når du egentlig kunne klart å jobbe. 

Skrevet

Går det ikke vil jeg føle meg utlevert i lokalsamfunnet:( står ikke på viljen egentlig, men kjenner meg så inderlig sårbar, utsatt og trist

Skrevet

Går det ikke vil jeg føle meg utlevert i lokalsamfunnet:( står ikke på viljen egentlig, men kjenner meg så inderlig sårbar, utsatt og trist

Men hvorfor vil du ikke da forsøke å legge til rette for at du både kan få det litt bedre og at du skal klare å jobbe? Jeg skjønner ikke logikken din i å ikke ville ta et initiativ i forhold til dps nå. De ønsker ikke å straffe deg, men de er kanskje noe usikre på din behandlingsmotivasjon etter at du har laget såpass mye "drama". Det at du selv viser initiativ, vil sannsynligvis bli tolket positivt - og det at du skal i gang med jobb, kan være et argument for dem til å prøve å fremskynde første time hos den nye noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...